چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰
نظرات: ۰
۰
-
هشدار امنیتی به دانشجوها: از زنان زیبا و مردان خوش‌تیپ دوری کنید!

بالاترین سازمان امنیتی چین روز چهارشنبه ۴ سپتامبر در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «وی‌چت» اعلام کرد دانشجویان ممکن است از طریق روش‌های مختلف مورد سوءاستفاده قرار گیرند تا اطلاعات محرمانه را فاش کنند.

یورو نیوز نوشت:  وزارت امنیت چین، «ام‌اس‌اس» به دانشجویان این کشور که به داده‌های حساس دسترسی دارند، هشدار داد از «مردان خوش‌تیپ و زنان زیبا» دوری کنند، زیرا این افراد ممکن است با برقراری روابط عاشقانه، آن‌ها را به جاسوسی برای نهادهای خارجی ترغیب کنند و امنیت ملی چین را به خطر بیاندازند.

بالاترین سازمان امنیتی چین روز چهارشنبه ۴ سپتامبر در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «وی‌چت» اعلام کرد دانشجویان ممکن است از طریق روش‌های مختلف مورد سوءاستفاده قرار گیرند تا اطلاعات محرمانه را فاش کنند.

وزارت امنیت چین در بیانیه خود اعلام کرد که بخش‌های مختلف این وزراتخانه متوجه شده‌اند که جاسوسان و عوامل اطلاعاتی خارجی به‌طور هدفمند تلاش کرده‌اند تا دانشجویان جوان چینی را تحت تأثیر قرار دهند.

در سال جاری میلادی، چین با اعلام شناسایی چندین مورد جاسوسی، نسبت به احتمال نفوذ جاسوسان هشدار داده است.

بر اساس اعلام وزارت امنیت چین، عوامل سرویس‌های اطلاعاتی خارجی به‌طور خاص دانشجویان دانشگاه‌هایی را که به داده‌های محرمانه و حساس در زمینه تحقیقات علمی دسترسی دارند، هدف قرار می‌دهند و با معرفی خود با عنوان استاد دانشگاه، کارمند مؤسسات تحقیقاتی و شرکت‌های مشاوره‌ای، به جذب این دانشجویان می‌پردازند.

در بیانیه این نهاد امنیتی آمده است که سرویس‌های اطلاعاتی خارجی با ارائه «فرصت‌های شغلی با درآمد بالا» به جذب دانشجویان جوان چینی می‌پردازند.

وزارت امنیت چین همچنین اعلام کرد پس از آنکه دانشجویان چینی علاقه خود را به فرصت‌های شغلی پیشنهاد شده نشان دهند، سرویس‌های اطلاعاتی خارجی از روش‌های مختلفی مانند برگزاری دوره‌های آموزشی به ظاهر رایگان از طریق شبکه‌های اجتماعی، تلفن یا ویدئو کنفرانس استفاده می‌کنند.

بر اساس این بیانیه، عوامل سرویس‌های اطلاعاتی خارجی ممکن است با استفاده از ظاهر جذاب و رفتار دوستانه، به‌ویژه با تظاهر به داشتن احساسات عاشقانه، دانشجویان جوان چینی را فریب دهند.

این نهاد امنیتی جزئیات خاصی درباره هیچ‌یک از شرکت‌های خارجی که دانشجویان چینی را هدف قرار داده‌اند، ارائه نکرده است.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب