چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰
نظرات: ۰
۰
-
داروی بهبود آلزایمر کشف شد

پژوهش جدید دانشمندان آمریکایی با پیشرفت بالقوه در درمان آلزایمر به کمک داروی «تروریلوزول» و کاهش از دست دادن حافظه و زوال شناختی در موش‌ها همراه بوده است.

ایسنا نوشت: آلزایمر یک بیماری ناتوان‌کننده است که مبتلایان به آن، از دست دادن تدریجی حافظه را تجربه می‌کنند. به رغم دهه‌ها پژوهش هنوز راه حلی برای پیشگیری از آلزایمر یا درمان آن پیدا نشده است. بسیاری از پژوهشگران در سراسر جهان تلاش می‌کنند تا یک درمان قطعی را برای کاهش علائم بیماری و بهبود آن ارائه دهند.

دانشمندان «دانشگاه آبرن»(Auburn University) در پژوهش جدید خود درباره بیماری آلزایمر، داروی جدیدی را به نام «تروریلوزول»(Troriluzole) بررسی کردند و دریافتند که این دارو می‌تواند از تغییرات مغزی عامل از دست دادن حافظه و زوال شناختی در موش‌های مبتلا به این بیماری جلوگیری کند. این اولین پژوهشی است که نشان می‌دهد تروریلوزول می‌تواند تغییرات اولیه مرتبط با آلزایمر را هدف قرار دهد و امید جدیدی را برای درمان‌های بالقوه فراهم کند.

دکتر «میراندا رید»(Miranda Reed)، استاد دپارتمان کشف دارو در دانشگاه آبرن و پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: هدف ما از بررسی این که چگونه درمان‌های دارویی می‌توانند در مراحل اولیه بیماری مداخله کنند، توسعه درمانی است که بتواند به پیشگیری یا حتی درمان آلزایمر بپردازد.

دکتر «مایکل گراملیچ»(Michael Gramlich)، دانشیار بیوفیزیک و پژوهشگر این پروژه گفت: این پژوهش نشان می‌دهد که چگونه پیشرفت‌های علمی می‌توانند درک ما را درباره بیماری‌های پیچیده مانند آلزایمر تغییر دهند.

دانشمندان دانشگاه آبرن در آزمایش‌های خود بررسی کردند که چگونه ترویلوزول می‌تواند عملکرد طبیعی مغز را در موش‌های مبتلا به آلزایمر حفظ کند. نتایج آزمایش قانع‌کننده هستند. آنها نشان دادند تروریلوزول نه تنها سطوح مضر گلوتامات را کاهش می‌دهد، بلکه حافظه و یادگیری را در موش‌ها بهبود می‌بخشد که نشان‌دهنده حفظ عملکرد سالم مغز است.

دانشمندان خاطرنشان کردند: پژوهش ما نشان می‌دهد که با هدف قرار دادن فعالیت زودهنگام سیناپس‌های مغز ممکن است بتوانیم از پیشروی آلزایمر جلوگیری کنیم یا آن را کاهش دهیم. این کار می‌تواند روشی را که ما برای درمان این بیماری داریم، متحول کند.

این پژوهش در «Journal of Neurochemistry» به چاپ رسید.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب