جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۹
نظرات: ۱
۰
-
فواید نوشیدن چای ارل‌گری که ممکن است ندانید

فواید نوشیدن چای ارل گری بیشتر مربوط به برگ‌های چای سیاه مورد استفاده در ساخت ارل گری است که منبع قدرتمندی از ترکیبات گیاهی محافظ است.

به گزارش اطلاعات آنلاین، ارل گری نوعی چای است که به طور سنتی با طعم دادن چای سیاه با روغن ترنج، نوعی مرکبات بومی ایتالیا، تهیه می‌شود.

ارل گری با چای سیاه درست می شود که یک چای واقعی محسوب می شود. تمام چای های واقعی از برگ های گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می شوند.

چای سیاه در مقایسه با چای سبز رنگ تیره‌تر و طعم قوی‌تری دارد، زیرا برگ‌های چای زمان‌های اکسیداسیون طولانی‌تری را پشت سر می‌گذارند که طی آن برگ‌های چای در معرض هوا قرار می‌گیرند. فرآیند اکسیداسیون برگ های چای را قهوه‌ای می‌کند و طعم چای را تشدید می‌کند.

انواع مختلفی از چای سیاه از جمله چای‌های آسام، دارجلینگ و سیلان وجود دارد که طعم‌های متفاوتی دارند. چای ارل گری با ترکیبی از چای سیاه و روغن ترنج تهیه می‌شود که از پرتقال ترنج، مرکبات بومی ایتالیا استخراج می‌شود. با این حال، برخی از چای‌های ارل گری با طعم ترنج مصنوعی ساخته می‌شوند که قیمت کمتری نسبت به روغن ترنج واقعی دارد.

چای سیاه که پایه چای ارل گری است، منبع عالی از ترکیبات گیاهی است که اثرات آنتی اکسیدانی در بدن دارد.

آنتی اکسیدان‌ها با خنثی کردن مواد بسیار واکنش پذیر به نام رادیکال‌های آزاد به محافظت در برابر آسیب سلولی کمک می‌کنند. هنگامی که سطح رادیکال‌های آزاد بیش از حد بالا می‌رود، دفاع آنتی اکسیدانی بدن را تحت الشعاع قرار می‌دهد که منجر به وضعیتی به نام استرس اکسیداتیو می‌شود. استرس اکسیداتیو که با آسیب بافتی و التهاب مزمن همراه است، عامل اصلی شروع و پیشرفت چندین بیماری از جمله سرطان‌های خاص و بیماری‌های قلبی است.

چای سیاه حاوی تعدادی ترکیبات زیست فعال است که ممکن است به کاهش نشانگرهای استرس اکسیداتیو و التهاب کمک کند. به عنوان مثال، چای سیاه سرشار از پلی فنول‌ها مانند اپی گالوکاتچین گالات، تافلاوین و تآروبیگین است که ممکن است با کاهش التهاب و آسیب اکسیداتیو به محافظت از سلامت کلی کمک کند. چای سیاه همچنین حاوی پلی ساکاریدهای چای (TPS) است که انواع کربوهیدرات‌هایی هستند که دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی هستند.

علاوه بر این، برخی از تحقیقات نشان می دهد که افرادی که بیش از یک فنجان چای سیاه در روز می‌نوشند ممکن است خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهند. چای سیاه حاوی ترکیبات خاصی است که ممکن است خطر افسردگی را کاهش دهد، مانند کافئین و اسید آمینه L-theanine، که ممکن است با تعدیل فعالیت انتقال دهنده‌های عصبی مانند دوپامین، خطر افسردگی را کاهش دهد.

نکته آخر اینکه ارل گری حاوی مقداری کافئین است، بنابراین مهم است که از این چای در حد اعتدال لذت ببرید و اگر به اثرات محرک کافئین حساس هستید از نوشیدن آن قبل از خواب اجتناب کنید.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب