سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
نظرات: ۹
۰
-
پرستاران ایرانی در دانمارک به دردسر افتادند

در روزهای اخیر رسانه‌های دانمارکی به اعتراضات و مشکلات برخی پرستاران ایرانی پرداختند و سوال مشترکی که آن‌ها از مسئولان این کشور پرسیده‌اند: اگر کمبود پرستار دارید، چرا ما را استخدام نمی‌کنید؟

هفت صبح نوشت: در روزهای اخیر، ۶۰ پرستار ایرانی که به امید کار و زندگی بهتر به دانمارک مهاجرت کرده‌ بودند، روپوش‌های سفید خود را به تن کردند و در اعتراض به بیکاری در میدان شهرداری کپنهاگن جمع شدند تا صدایشان شنیده شود. 

دانمارک در سال‌های اخیر برای جبران کمبود کادر درمان خود، پروسه مهاجرت را برای پرستاران خارجی به خصوص ایرانی‌ها، بسیار راحت کرد به حدی که طبق اعلام رسانه‌های دانمارکی، بخش بزرگی از پرستارانی که در دو سال اخیر به این کشور مهاجرت کرده‌اند، ایرانی بودند.

 با این حال به نظر می‌رسد استخدام‌ شدن در بیمارستان‌های دانمارک، آنقدرها هم که در سایت‌های مهاجرتی گفته می‌شد، راحت نیست و دردسرهای فراوانی دارد. 

در روزهای اخیر رسانه‌های دانمارکی به اعتراضات و مشکلات برخی پرستاران ایرانی پرداختند و سوال مشترکی که آن‌ها از مسئولان این کشور پرسیده‌اند: اگر کمبود پرستار دارید، چرا ما را استخدام نمی‌کنید؟

یکی از پرستاران ایرانی که یک سالی می‌شود به دانمارک مهاجرت کرده درباره وضعیت پرستاران می‌گوید: تقریبا هیچ بیمارستانی در هیچ شهر دانمارک، دیگر پرستاران ایرانی را برای گذراندن دوره ارزیابی و دریافت مجوز قبول نمی‌کند.

طبق گزارش‌ها در یک سال اخیر تنها ۱۳۰ پرستار ایرانی در کپنهاگن موفق شدند، در بیمارستان‌ها برای گذراندن دوره ارزشیابی پذیرفته شوند. در بخش ارزشیابی، مهارت تخصصی و زبانی پرستاران خارجی برای شش‌ماه بررسی می‌شود و هیچ ضمانتی برای پیدا کردن کار دائم در بیمارستان‌ها نیست.

با این‌حال قبول شدن در این بخش، یک قدم روبه‌جلو در راستای استخدام‌شدن به عنوان یک پرستار مورد تایید در دانمارک است اما به دست آوردن همین فرصت به قدری برای ایرانی‌ها، طاقت‌فرسا و سخت شده که برخی از آن‌ها به کشورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند یا با تمام شدن ویزایشان مجبور به ترک خاک این کشور شده‌اند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب