دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
نظرات: ۰
۰
-
مردم در انتظار گره گشایی دولت پزشکیان هستند

حسن رسولی فعال سیاسی اصلاح طلب از دولت پزشکیان خواست تا با دوری از هیاهوهای سیاسی هر چه زودتر برنامه‌های لازم را برای هر یک از وزارت خانه ها تدوین کنند.

حسن رسولی در گفتگو با «اطلاعات آنلاین»، اظهار داشت: دولت چهاردهم که محصول انتخابات زودهنگام و غیرمنتظره است، در شرایطی روزهای اول پاستورنشینی را طی می‌کند و  با جامعه‌ای روبرو است که توقع کارآمدی و در نتیجه آرامش عمومی دارند. البته آقای پزشکیان به شرایط آگاه است و  با اتخاذ رویکردی منطقی وضعیت موجود را به مردم توضیح می‌دهد تا از این طریق از طرح توقع‌هایی که با واقعیت موجود در تناقض هستند، جلوگیری کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: پیش از اینکه جلسات رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی برای حضور در کابینه برگزار شود، بخشی از جامعه نگران رویارویی احتمالی مجلس دوازدهم با دولت چهاردهم بودند که باید گفت، تلاش‌های عقلای بهارستان به بار نشست و با تایید هر ۱۹ وزیر پیشنهادی، مجلس به جامعه این پیام مهم را صادر کرد که دو قوه، نه تنها از فضای جدل دوری می‌کنند، بلکه هم دولت و هم مجلس به طور جدی به فکر تعامل هستند تا بلکه در کنار هم بتوانند حتی المقدور مشکلات را کمرنگ و در نتیجه امیدواری به آینده‌ای قابل تحمل‌تر زیادتر کنند که این روش در راستای تلاشی صادقانه برای اعتلای کشور و البته رضایتنمدی لایه‌های مختلف جامعه است.

عضو هیئت مدیره بنیاد امید ایرانیان افزود: البته جریانی سعی دارد تا به افکار عمومی اینطور وانمود کند که دولت چهاردهم دولتی نیست که بتواند گرهی از گره‌های شان را باز کند. این جریان متاسفانه در حالی اصرار به مقابله با پزشکیان و دولتش دارد که همه می‌دانند، این دولت با شعار وفاق ملی روی کار آمده است تا با «همیتِ لازم» شرایط طوری رقم بخورد که مردم بتوانند زندگی‌ای با کمترین دغدغه ممکن داشته باشند.

وی گفت: دولتمردان برای اینکه بتوانند برنامه‌های خود را اجرایی کنند نباید وارد فضای تنش آلود با رقیب سیاسی شوند. در واقع لازم است با در نظر گرفتن اهمیت جایگاهی که در آن قرار دارند، همهِ تلاش خود را به کار بگیرند تا با رصدِ دقیق وضعیت حوزه مسئولیتی «مشکل» را شناسایی کنند و در قدم اول برنامه‌های مدون و بر اساس نیاز تبیین شود و در مرحله پایانی هر آنچه برای اجرایی شدن برنامه‌ها ضرورت دارد، پیگیری شود تا از این طریق، مشکلات و مانع‌های موجود برچیده شوند.

رسولی یادآور شد: مشکلات اقتصادی باید مهمترین موضوعی باشد که ذهن دولتی‌ها را به خود مشغول کند. این درست که جامعه مطالبات غیراقتصادی زیادی دارد و باید به آن‌ها هم پاسخی واقع بینانه داده شود، اما تا زمانیکه مردم معیشت شان را در تنگنا ببینند، هیچ دست آورد دیگری نمی‌تواند آن‌ها را راضی کند. بنابراین دولت هر چه زودتر باید برنامه‌های لازم را تدوین کند تا وزارت خانه‌های مربوطه دنبال ترمیم فضای موجود باشند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب