پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
نظرات: ۲ |
۰
نسخه همتی برای نجات بورس چیست؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

وزیر امور اقتصادی و دارایی در صحبت‌های خود سیگنال‌های مثبتی را به بازار سرمایه مخابره کرد.

اقتصاد آنلاین نوشت: وزیر امور اقتصادی و دارایی به موضوع چندنرخی بودن ارز اشاره دارد و گفته است که تعداد نرخ‌های ارز را کاهش می‌دهیم که این خود یک سیگنال مثبت برای صادرکنندگان و بازار سرمایه خواهد بود و بهبود بازار سرمایه و بورس از اولویت‌های اصلی من است.

بی شک، این تصمیم می‌تواند به سود صادرکنندگان تمام شده و زمینه افزایش درآمدها و حاشیه سود خالص شرکت‌ها و تولیدکنندگان بورسی و غیر بورسی را فراهم سازد که می‌تواند به افزایش سرمایه گذاری در بازار سرمایه و ورود نقدینگی به این بازار منجر شود.

سکاندار وزارت اقتصاد همچنین هفته گذشته در جلسه بررسی صلاحت وزاری پیشنهادی توسط مجلس شورای اسلامی یکی از برنامه‌های‌ خود را تسریع در اجرای قانون جدید تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها دانست و گفت: گام‌های اساسی برای استفاده از ظرفیت این قانون برداشته خواهد شد و براساس قانون برنامه هفتم توسعه، از قیمت‌گذاری دستوری اجتناب، از دخالت‌های غیر ضروری در امور اقتصادی پرهیز خواهد شد تا یک اقتصاد رقابت پذیر و پیش بینی پذیر که واحدهای تولید در آن احساس امنیت کنند و سرمایه گذاری افزایش یابد را شاهد باشیم تا سهامداران بورس با اطمینان در آن بازار حضور داشته باشند.

همتی در پایان نطق خود در مجلس شورای اسلامی با صراحت خاطر نشان کرد: تاکید می‌کنم که بازار بورس باید سمبل اعتماد سهامداران باشد.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب