سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
نظرات: ۰ |
۰
اقدام مخفیانه مالک تلگرام در باکو؛ پای اسرائیل به میان آمد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در شرایطی که کانال‌های تلگرامی عکس‌های طبیعت‌گردی پاول دوروف را در جمهوری آذربایجان به اشتراک می‌گذارند، وی در سفر به این کشور از مرکز امنیت سایبری باکو بازدید کرده است.

فارس نوشت:  پاول دوروف موسس تلگرام که در فرانسه بازداشت شده در آخرین فعالیت کاری خود در سفر به باکو از مرکز امنیت سایبری دولت این کشور بازدیدی کاری داشته است.این مرکز در ماه مارس سال گذشته با همکاری رژیم صهیونیستی و وزارت توسعه دیجیتال و حمل و نقل جمهوری آذربایجان تاسیس شد. رشاد نبی اف؛ وزیر توسعه دیجیتال و امور حمل و نقل جمهوری آذربایجان در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ از برنامه ریزی باکو برای جلوگیری از رسیدن امواج شبکه های تلویزیونی و رادیویی ایران به این کشور خبر داده بود.

در جریان افتتاح مرکز امنیت سایبری باکو در فروردین سال ۱۴۰۲، سرهنگ علی نقی اف رئیس سازمان امنیت دولتی جمهوری آذربایجان، رشاد نبی اف وزیر توسعه دیجیتال و حمل و نقل، گابی اشکنازی وزیر سابق امور خارجه رژیم صهیونیستی و نماینده مؤسسه فناوری تخنیون رژیم صهیونیستی، بواز گولانی معاون اجرایی رئیس جمهور و مدیرعامل مرکز تخنیون و نمایندگان سفارت اسرائیل و غیره شرکت داشتند.تخنیون یا موسسه فناوری اسراییل که در سال ۱۹۱۲ یعنی ۳۵ سال قبل از شکل‌گیری اسرائیل تاسیس شده، قدیمی ترین دانشگاه این رژیم است که قبل از برای تأمین نیازهای نظامی سازمان ملی هگانا که برای تاسیس اسرائییل تلاش می کرد و نیز تهیه وسائلی که برای ادامه مبارزه ضروری بود، راه حل‌های علمی ارائه می‌داد. دانشکده علوم کامپیوتر این دانشگاه تحقیقاتی معمولا در میان ۲۰ دانشکده کامیپیوتر برتر جهان قرار دارد.

تخنیون در تاسیس و هدایت مرکز امنیت سایبری باکو که دوروف نیز از بازدید کاری داشته، نقش موثری داشته و قرار است در سه سال آینده بیش از هزار نفر در این مرکز آموزش های مربوط به امنیت سایبری را از عوامل امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی دریافت کنند.گفتنی است که حمایت مالی از مرکز امنیت سایبری باکو بر عهده گروه شرکت های هلدینگ پاشا است که متعلق به خانواده پاشایف ها در جمهوری آذربایجان است. این هدلینگ متعلق به مهربان علیف همسر الهام علیف است که بخش زیادی از قدرت سیاسی و اقتصادی را در این کشور در دست دارد و شرکت های صهیونیستی و انگلیسی مهم ترین شرکای تجاری آن هستند.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب