شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
نظرات: ۱ |
۰
وانت نیسان جدید راهی بازار خودرو می شود
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

شرکت زامیاد دست به تولید نسخه جدیدی از نیسان Z24 که به نیسان آبی مشهور است، زده و نام آن را نیسان اکستند گذاشته است اما نیسان اکستند چه مشخصاتی دارد؟

پرشین خودرو نوشت: اولین بار که نام نیسان اکستند شنیده شد، در تیرماه سال ۱۴۰۲ بود که مدیرعامل وقت این شرکت یعنی محسن مرتضوی خبر از آغاز تولید نسخه جدیدی از نیسان آبی با نام نیسان اکستند داد.

وی در خصوص عرضه نیسان اکستند گفته بود: "به منظور بهبود شرایط نشستن راننده و افزایش ایمنی خودرو یاد شده، طول کابین این محصول چندین سانتی‌متر افزایش طول پیدا کرده که این افزایش فضا، موجب استفاده از صندلی‌های مجزا برای راننده و سرنشین با قابلیت تنظیم موقعیت صندلی و زاویه پشتی آن شده است؛ این امر توانسته میدان دید راننده و تسلط بر غربیلک فرمان را بهبود ببخشد. در راستای تحقق افزایش فضای کابین، قالب‌های بدنه این محصول، بازطراحی و نوسازی شده و همچنین تزئینات داخلی اتاق، کاملاً تغییر یافته است. با توجه به تفکیک صندلی‌های راننده و سرنشین، از فضای بین دو صندلی برای جانمایی کنسول استفاده شده است که این امر علاوه بر پرکردن فضای بین دو صندلی و زیبایی کابین، فضای کاربردی مناسبی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. همچنین با توجه به پوشش فومی دَر کنسول، در صورت استفاده راننده از فضای کابین برای استراحت، یکپارچگی صندلی‌ها مشابه طرح قدیم نیسان (صندلی نیمکتی) فراهم می‌شود.

با آستر شدن بدنه و اتاق بار اکستند، مقاومت رنگ بدنه در مقابل خوردگی و ضربه افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند. ضمن اینکه ثابت‌کننده‌های خط مونتاژ این محصول، نوسازی شده است که سبب کنترل دقیق‌تر فواصل و هم‌سطحی قطعات و همچنین موجب بهبود توازن دَرها، تغییر طرح نوار آب‌بندی دور دَرها و در نهایت جلوگیری از نفوذ آب می‌شود. وانت نیسان اکستند تولید شده می‌تواند مبنای تغییر طرح‌های آتی از جمله تغییر چراغ‌های جلو، جلو پنجره، سپر و ... باشد. طراحی و تولید تزئینات داخلی محصول وانت زامیاد (نیسان) جدید، شامل پوشش سقف، پوشش دیواره پشتی، کاور ستون‌ها، کاور زیر داشبورد، کف‌پوش و کاور دسته دنده است، ضمن اینکه در تولید تزئینات داخلی از مواد منطبق با استانداردهای روز، به‌ ویژه استانداردهای ایمنی مربوط به مقاومت در برابر UV و عدم انتشار شعله استفاده شده است".

البته مدیرعامل وقت زامیاد خبر از آغاز تولید نیسان اکستند در مردادماه سال ۱۴۰۲ داده بود که هرگز محقق نشد. با این وجود در نمایشگاه‌های اخیر خودرو که در شهرهای مختلف برگزار شده است، شاهد نمایش عمومی این خودرو با امکانات جدید و ظاهری متفاوت هستیم که نشان می‌دهد این خودرو در آستانه ورود به بازار قرار دارد.

نیسان اکستند که در نمایشگاه های خودرو به نمایش درآمده است با رنگی متفاوت از رنگ محبوب این خودرو تولید شده تا نشانی از تمایز نسخه اکستند با نسخه قبلی داشته باشد.

شرکت زامیاد در همین راستا به تازگی کاتالوگ رسمی نیسان اکستند را منتشر کرده است که با هم نگاهی به مشخصات فنی آن خواهیم انداخت.

مشخصات فنی نیسان اکستند
در کاتالوگ نیسان اکستند، این خودرو با پیشرانه M۲۴ پلاس با حجم ۲.۴ لیتری تولید خواهد شد که توان تولید ۹۴ اسب بخار نیرو و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور با استاندارد آلایندگی یورو۵ را داراست.

پیشرانه M۲۴ پلاس با هدف مدیریت هرچه بهتر مصرف سوخت و کنترل آلاینده های خروجی از اگزوز خودرو، ضمن استفاده از کاتالیست جدید، پیاده‌سازی سیستم مدیریت موتور (EMS) انواع وانت نیسان زامیاد با پروتکل شبکه CAN و کالیبراسیون موتور با ECU جدید ساخت داخل، در شرکت مگاموتور تولید شده است.

در موتور M۲۴ پلاس از دریچه گاز برقی استفاده می شود، همچنین به منظور ارتقاء کیفی وانت نیسان با موتور جدید، مسیر برگشت سوخت از ریل به باک حذف شده است. این تغییرات موجب می شود موتور M۲۴ پلاس، در قیاس با موتور Z۲۴ کنترل دقیق تری برای میزان مصرف سوخت و آلایندگی داشته باشد که در نهایت با کاهش مصرف سوخت منجر به ارتقاء موتور از استاندارد یورو۴ به یورو۵ می شود.

نیروی تولید شده توسط پیشرانه به وسیله یک گیربکس ۱+۵ دستی به محور عقب خودرو منتقل می‌شود و نهایت سرعت خودرو نیز به ۹۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

سیستم ترمز نیسان اکستند هم دیسکی و کاسه‌ای است و ترمز دستی به صورت مکانیکی روی گاردان سوار شده است.

زرگ‌ترین تفاوت نیسان اکستند با نسخه قبلی به اندازه خودرو بازمی‌گردد چرا که این خودرو ۱۳ سانتیمتر بزرگ‌تر از نسخه پیشین نیسان است. نیسان اکستند با طول ۵۰۱۰ میلیمتر، عرض ۱۷۳۰ و ارتفاع ۱۷۰۰ میلیمتری، ۲۱۰ میلیمتر از زمین فاصله دارد و باید تاکید کنیم که کابین این خودرو ۱۳ سانت از نسخه‌های قبلی بزرگ‌تر شده است.

ظرفیت مجاز حمل بار نیسان اکستند ۲۰۵۵ کیلوگرم ذکر شده و جا برای دو سرنشین فراهم می‌کند که یعنی هر طرف یک صندلی قرار دارد و دیگر خبری از صندلی یک تکه نیست.

تجهیزات رفاهی و ایمنی نیسان اکستند
نیسان اکستند به امکاناتی مانند سیستم تهویه مطبوع، چراغ رانندگی در روز، مه‌شکن عقب، ایموبلایزر، صندلی قابل تنطیم راننده در چهار جهت و سیستم تنظیم ارتفاع چراغ جلو مجهز است.

آپشن‌های ایمنی جدید در نیسان اکستند
همچنین قرار است تغییراتی در نیسان اکستند صورت گیرد. چراغ دیلایت نیسان آبی که هم اکنون روی سپر جلو قرار دارد در نسخه جدید داخل چراغ جلو قرار خواهد گرفت و روی سپر شاهد مه شکن‌ خواهیم بود. اصلی‌ترین تغییر اما به افزوده شدن رادار خط خوان باز می‌گردد که در آینده نزدیک شاهد نصب آن روی نیسان آبی خواهیم بود. نیسان آبی همچنین قرار است به ترمز ABS و ترمز اضطراری پیشرفته نیز مجهز شود که گام مهمی در افزایش ایمنی این خودرو خواهد بود.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب