پنجشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
نظرات: ۰ |
۰
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

هلند علیرغم اندازه نسبتا کوچکش، در مورد شهرهای دانشجویی گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارد. چه به دنبال معماری پیشرفته باشید، چه یک صحنه فرهنگی در سطح جهانی یا یک شهر دانشگاهی عجیب، شهرهای هلند چیزی برای همه دارند.

هلند کشوری کوچک در قاره اروپا است که به آب و هوای مناسب، گل های لاله و آسیاب هایش معروف است. این کشور اروپایی به دلیل دانشگاه های مطرح در سطح جهانی نیز شناخته شده است. هر چند هلند کوچک است و تنها ۴۱,۸۵۰ کیلومتر مربع مساحت دارد، در حالی که جمعیت این کشور حدود ۱۸ میلیون نفر است.

چرا تحصیل در هلند انتخاب دانشجویان ایرانی است؟

  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در تمامی مقاطع تحصیلی
  • پذیرش تحصیل کارشناسی بدون نیاز به آزمون ورودی
  • امکان تغییر رشته در مقطع ارشد
  • دوره های ارشد یکساله (در گروه های خاص)

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در هلند چیست؟

دانشگاه های هلند به چند دسته تقسیم می شوند؟

در هلند سه گروه اصلی دانشگاه قرار دارد که همه مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهند و به دانشجویان بین المللی آموزش می دهند، اما تمرکز آنها کمی متفاوت است:

دانشگاه های تحقیقاتی (Research universities) بر انجام تحقیقات جدید و بورس تحصیلی تمرکز می کنند. آنها معمولاً برنامه های کارشناسی ارشد دانشگاهی بیشتری ارائه می دهند، اما دوره های حرفه ای نیز در دسترس هستند. دانشگاه رادبود نمونه ای از دانشگاه های پژوهشی است.

دانشگاه های علمی کاربردی یا hogescholen بر آموزش عملی بیشتر در طیف وسیعی از موضوعات (از جمله هنر و علوم انسانی و همچنین علوم) تمرکز می کنند. آنها معمولاً مدارک کارشناسی ارشد حرفه ای با فرصت هایی برای کارآموزی، قرار دادن و سایر تجربیات عملی ارائه می دهند.

موسسات آموزش بین المللی (Institutes for international education) بر آموزش بین فرهنگی و تبادل دانش تمرکز دارند. آنها مدرک کارشناسی ارشد تخصصی را در زمینه های مناسب ارائه می دهند.

شهرهای دانشجویی هلند کدامند؟

هلند علیرغم اندازه نسبتا کوچکش، در مورد شهرهای دانشجویی گزینه های زیادی برای انتخاب دارد. چه به دنبال معماری پیشرفته باشید، چه یک صحنه فرهنگی در سطح جهانی یا یک شهر دانشگاهی عجیب، شهرهای هلند چیزی برای همه دارند، اینها تعدادی از شهرهای اصلی دانشجویی در هلند هستند:

  • آمستردام (پایتخت هلند)
  • روتردام
  • اوترخت
  • خرونینگن
  • ماستریخت

برای تحصیل کارشناسی در هلند چه مدارکی لازم است؟

متقاضیان تحصیل کارشناسی در هلند با داشتن دیپلم ایران می توانند برای تحصیل در هلند اقدام کنند، دانش زبان هلندی برای تحصیل با دیپلم لازم نیست، اما برای رشته های پزشکی شرایط تحصیل در هلند متفاوت است و اخذ پذیرش برای دانشجویان ایرانی با موانعی روبرو است، سایر رشته ها در این مقطع تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می شوند بنابراین اثبات سطح زبانی یکی دیگر از الزامات پذیرش از دانشگاه های هلند است.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در هلند

بدون شک، هلند یکی از بهترین گزینه برای تحصیل ارشد است، این کشور محدودیت سنی کمی را برای تحصیل ارشد در نظر گرفته است و متقاضیان تا ۵۰ سالگی شانس پذیرش برای تحصیل فوق لیسانس در هلند را دارند. دانشجویانی که رشته کارشناسی آنان مرتبط با رشته مدیریت نیست، اما سابقه کار مدیریت دارند، می توانند رشته خود را برای تحصیل ارشد تغییر دهند و حتی اگر رزومه کاری مرتبط نداشته باشند، بسیاری از دانشگاه ها مدرک آزمون GRE/GMAT را می پذیرند. برخی از دوره های ارشد در هلند یکساله هستند که این موضوع به جذابیت تحصیل در هلند می افزاید. جهت مشاوره رایگان برای تحصیل در هلند می توانید با شماره ۰۲۱۹۱۰۱۸۴۰۰ تماس بگیرید.

تحصیل دکتری در هلند چگونه است؟

روش های مختلفی برای تحصیل دکتری در هلند است و انتخاب روش مناسب به این موضوع بستگی دارد که آیا می خواهید به صورت رایگان تحصیل کنید؟ یا هزینه بپردازید؟

برای اینکه بتوانید به صورت رایگان در هلند به تحصیل دکتری باید رزومه علمی بسیار قوی داشته باشید (مقالات isi، نمره زبان در سطح C۱/C۲، داشتن پروپوزال) و از استاد راهنمایی که در حوزه شما فعالیت می کند، پذیرش بگیرید، در این صورت می توانید بدون پرداخت شهریه تحصیل کنید.

اگر رزومه شما متوسط باشد، امکان تحصیل دکتری دشوار است و باید هزینه تحصیل خود را پرداخت نمایید.

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در هلند چیست؟

لیست مدارک برای پذیرش از دانشگاه های هلند

مدارک لازم براساس رشته، مقطع تحصیلی و دانشگاه متفاوت است، برخی از دانشگاه های هلند برای بررسی درخواست دانشجویان هزینه (اپلیکیشن فی) دریافت می کنند که این هزینه غیرقابل برگشت است، از مدارک اصلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسکن پاسپورت معتبر
  • اصل و ترجمه ریز نمرات تحصیلی (به زبان انگلیسی)
  • اصل و ترجمه مدرک تحصیلی
  • مدرک زبان انگلیسی معتبر
  • رزومه
  • انگیزه نامه
  • GRE/GMAT (در صورت لزوم)
  • توصیه نامه (در صورت لزوم)
  • پورتفولیو (برای برخی از رشته ها الزامی است)

شرایط کار دانشجویان در هلند به چه صورت است؟

دانشجویان بین المللی با تحصیل در هلند این اجازه را دارند که به صورت نیمه وقت همزمان با تحصیل مشغول به کار شوند، مدت زمان کار همزمان با تحصیل ۱۶ ساعت در هفته است و در تعطیلات دانشگاه این مدت زمان به ۴۰ ساعت در هفته افزایش می یابد، دانشجویان از این فرصت کار می توانند برای آشنایی با فرهنگ کار و شبکه سازی استفاده کنند. دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی در هلند، برای یکسال اجازه جستجوی کار در هلند را دارند که بتوانند ویزای کاری این کشور را دریافت نمایند، آشنایی با محیط کار در زمان تحصیل می تواند به پیدا کردن کار مناسب به دانشجویان کمک کند.

مهاجرت تحصیلی به هلند به همراه خانواده

برای مهاجرت به همراه خانواده، کشور هلند شرایط را کمی دشوار کرده است. برای تحصیل در هلند دانشجویان و همسر وی با فاصله ای ۱۵ تا ۴۵ روز به همدیگر ملحق شوند و همسر دانشجو اجازه کار همزمان با دریافت ویزا را ندارد و شرایط برای دریافت اجازه کار دشوار است، این در حالی است که یکی از شرایط تحصیل در فنلاند که تا حدی شرایط تحصیل آن مشابه با هلند است، همسر دانشجو همزمان با وی ویزا می گیرد و اجازه کار تمام وقت در فنلاند را دارد.

آیا به دانشجویان ایرانی ویزای تحصیلی هلند داده می شود؟

دانشجویان ایرانی با ارائه مدارک مورد نیاز برای ویزا و دریافت پذیرش از دانشگاهی در هلند، شانس ۹۹ درصدی برای دریافت ویزای تحصیلی هلند را دارند، از مهم ترین مدارک برای دریافت ویزای تحصیلی هلند نامه تمکن مالی و نامه اسپانسرشیپی دانشگاهی در هلند است. بنابراین هلند یکی از بهترین انتخاب ها برای مهاجرت تحصیلی از ایران است.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب