سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۶
نظرات: ۱ |
۰
آقای پزشکیان بازنشستگان ۹۷۰ هزار میلیارد تومان طلب دارند، فراموششان نکنید!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یک فعال کارگری و بازنشستگی گفت: بازنشستگان از دولت مبلغ ۹۷۰ هزار میلیارد تومان طلب دارند که باید طی پروسه زمانی ۸ ساله این مبلغ را صفر کند. مساله‌ای که بازنشستگان را در این سال‌ها آزار داده است، این است که دولت‌های پیشین سهم ۳ درصدی سازمان بازنشستگان در بودجه سالانه را نادیده می‌گرفتند . 

حسن صادقی در گفتگو با «اطلاعات آنلاین» با اشاره به این که بازنشستگان هم مثل همه اقشار دیگر از دولت چهاردهم توقع احترام و توجه دارند،گفت: بازنشسته‌ها هم از دولت انتظار دارند تا معوقات بر زمین مانده آن ها را حل و فصل کنند. متناسب سازی حتما باید اجرایی شود تا مشکلات معیشتی این قشر زحمت کش جامعه به حداقل برسد. در واقع در شرایط موجود اقتصادی بازنشستگان هم وضعیت فوق العاده سختی را دارند که این به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

این فعال کارگری و بازنشستگی افزود: همچنین دولت پزشکیان باید در اسرع وقت شورای عالی تامین اجتماعی را احیا کند تا بازنشسته‌ها بتوانند مطالبات خود را بهتر طلب کنند. 

به گفته وی، بازنشستگان از دولت مبلغ ۹۷۰ هزار میلیارد تومان طلب دارند که باید طی پروسه زمانی ۸ ساله این مبلغ را صفر کند. مساله‌ای که بازنشستگان را در این سال‌ها آزار داده است، این است که دولت‌های پیشین سهم ۳ درصدی سازمان بازنشستگان در بودجه سالانه را نادیده می‌گرفتند . 

او تصریح کرد: شرایط بازنشستگان در جهان نسبتا مطلوب است و به عنوان یک ارزش به حساب می‌آید. اما متاسفانه کوتاهی و اهمال دولت‌ها در ایران موجب شده است، این قشر زحمات زیادی متحمل شود.

وی توضیح داد:واقعیت این است که بازنشستگان امکان فعالیت مجدد برای کسب درآمد ندارند، مهم است که مطالبات شان و البته توقع شان جدی گرفته شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات بررسی صلاحیت و رای اعتماد وزرای کابینه پزشکیان گفت: حالا که جلسات رای اعتماد مجلس به کابینه آقای پزشکیان جهت کسب رای برای حضور در دولت در حال برگزاری است، توصیه ام به نمایندگان این است که در خلال نطق‌های شان در رای منفی یا مثبت به وزرای پیشنهادی مطالبات بازنشستگان را هم طلب کرده و از آن‌ها بخواهند، برنامه‌هایی را که برای رفع مشکلات این گروه از افراد جامعه مدنظر دارند، توضیح بدهند.

صادقی یادآور شد: مسعود پزشکیان در مناظره‌ها و مباحث تبلیغاتی به طور دائم این وعده را تکرار کرد که حل مسائل قشر مستضعف را لازم می‌داند؛ امیدوارم جامعه بازنشستگان در دولت چهاردهم با محدودیت‌های کمتری روبرو شوند. البته خوشبختانه رییس جمهور به شخصه توجه کافی به بازنشتسگان دارد. با این حال لازم است از همان اولین جلسه دولت با حضور وزیران جدید تاکید شود که وزارت خانه‌های مرتبط باید بهبودی شرایط انان را در لیست اولویت‌های خود بگمارند.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب