دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۹
نظرات: ۰ |
۰
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

کم کم فصل‌سفر مثل‌هوا دارد داغ می شود و همه تلاش می‌کنند از تعطیلات پیش رو برای سفر استفاده کنند.

سفر به دیگر کشورها  سرشار از شگفتی و  تجربه های تازه است. هر نقطه وهر شهر از دنیا جاذبه ها و دیدنی هایی دارد که برای گردشگران تازه، لذتبخش و هیجان انگیز است.  در سالهای اخیر به دلیل بالارفتن هزینه های سفر، انتخاب مقصد خارجی برای بسیاری از ایرانیان سخت و دورازدسترس  شده، اما همچنان گزینه های جذاب و مناسبی برای سفر خارجی وجود دارد که اتفاقا در میان تمام گردشگران دنیا پرطرفدار و محبوب هستند.مقصد پرطرفدار گردشگری دنیا یعنی استانبول در همسایگی ما قرار دارد و می‌تواند بهترین انتخاب برای سفر باشد.  با سه کلیک همراه باشید تا دلایل رزرو تور استانبول را بیان کنیم.

دلایل سفر به استانبول

استانبول، جذابیتی تمام نشدنی

استانبول، شهری که اروپا و آسیا را پیوند زده، قلب تپنده گردشگری دنیا محسوب می‌شود. شاید همین ویژگی شهر باعث شده که هم مردم شرق و هم مردم غرب در طول تاریخ به این شهر علاقمند شوند. استانبول امروز همچنان با داشته های تاریخی و فرهنگی غنی خود، ترکیبی بی‌نظیر از شرق و غرب را به نمایش می‌گذارد. از گشت و گذار در مسجد ایاصوفیه باشکوه و کاخ مجلل توپکاپی گرفته تا سر زدن به بازار بزرگ پرجنب و جوش و چشیدن طعم غذاهای لذیذ ترکی، استانبول تجربه‌ای منحصر به فرد برای هر مسافری رقم می‌زند. در این شهر، می‌توانید در میان بناهای تاریخی قدم بزنید، در موزه‌های متعدد غرق در تاریخ و فرهنگ شوید، در بازارهای شلوغ خرید کنید، از طعم غذاهای لذیذ ترکی لذت ببرید و از مناظر خیره کننده تنگه بسفر لذت ببرید.

 استانبول شهری است که بسیاری سفرهای خارجی خود را از آن شروع می‌کنند که البته بی دلیل هم نیست. دلایل فراوانی برای سفر به استانبول وجود دارد . اگر شما هم می خواهید استانبول را بعنوان مقصد سفر انتخاب کنید، دانستن این دلایل می‌تواند شما را در انتخابتان مصمم تر کند.

مهمترین دلایل سفر به استانبول

اسم استانبول با سفر، تفریح و گشت و گذار عجین شده است. این شهر هر چیزی را که برای تبدیل شدن به مقصدی ایده آل باید داشته باشد،از گذشته های دور در خودش جمع کرده است.  تاریخ، فرهنگ، طبیعت، آب و هوا و جلوه های مدرن و امروزی در این شهر ترکیبی دلپذیر را رقم زده اند. شاید اشاره به تمامی دلایلی که باید به استانبول سفر کنید طولانی باشد، اما می‌توان مهمترین دلایل را در موارد زیر خلاصه کرد.

سهولت دسترسی:

علاوه بر اینکه استانبول در مرکز آسیا و اروپا قرار گرفته به نوعی مرکز دنیا نیز به شمار می‌رود. در دسترس بودن استانبول و همسایگی با کشورمان یکی‌از دلایل مهم انتخاب آن بعنوان مقصد سفر است. این مسأله هم در زمان و هم در هزینه سفر صرفه جویی زیادی ایجاد می‌کند.

پروازهای مستقیم و متعدد از شهرهای مختلف ایران مانند تهران ، تبریز ، مشهد و اصفهان به استانبول، سفر هوایی را آسان و سریع  کرده است و بسیاری با خرید ارزان بلیط هواپیما براحتی خود را به این شهر می‌رسانند.همچنین امکان سفر زمینی از طریق مرزهای مشترک ایران و ترکیه، برای مسافرانی که به دنبال هزینه های کمتر و  تجربه‌ای متفاوت هستند، جذاب خواهد بود. عدم نیاز به  ویزا برای ایرانیان و نداشتن شرایط پیچیده و یا مجوزهای مختلف برای سفر و حتی تجارت،  هزینه‌های سفر به استانبول را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد و یکی‌از دلایل مهم سفر به این شهر است.

آب و هوا و طبیعت زیبا:

استانبول شهری چهارفصل با طبیعتی بسیار زیبا و خیره کننده است. استانبول فقط بناهای تاریخی و بازارهای شلوغ نیست، بلکه در آن می‌توانید از زیبایی‌های طبیعی نیز لذت ببرید. تنگه بسفر، که از میان شهر عبور می‌کند، مناظر خیره کننده‌ای را به شما ارائه می‌دهد. پارک‌ها و باغ‌های سرسبز متعددی مانند پارک امیرگان و پارک یلدز، مکانی عالی برای استراحت و لذت بردن از فضای سبز هستند. برای دوستداران طبیعت، گشت و گذار در جزایر پرنس یا صعود به تپه چاملیجا، تجربه‌ای به یاد ماندنی خواهد بود.

 با توجه به اینکه تابستان زمان اوج سفر به استانبول است، گرمای هوا چندان آزاردهنده نیست و قابل مقایسه با گرمای تابستانی  شهری مانند دبی نیست. وجود سواحل متعدد نیز می تواند گرمای این شهر را لذتبخش کند. به همین دلیل است که بسیاری در تابستان که فصل سفر است، استانبول را بجای دیگر مقاصد برای سفر انتخاب می کنند.  

تاریخ و فرهنگ غنی:

استانبول هویتی تاریخی و فرهنگی دارد که با ورود به این شهر متوجه این هویت و اصالت می شوید. اصالت و هویتی که شما را با خود همراه می کند. در همه جای شهر می‌توانید نشان این هویت و اصالت را تماشا کنید. این شهر با سابقه چند هزار ساله، گنجینه‌ای از بناهای تاریخی، موزه‌ها و مکان‌های دیدنی را در خود جای داده است و تبدیل به موزه ای به وسعت یک شهر شده است. گشت و گذار در مسجد ایاصوفیه باشکوه، قدم زدن در کاخ مجلل توپکاپی و سر زدن به بازار بزرگ پرجنب و جوش، تنها بخشی از تجربیات فراموش‌نشدنی در این شهر است. موزه‌های متعددی مانند موزه باستان‌شناسی استانبول و موزه هنرهای ترکی و اسلامی، اطلاعات جامعی از تاریخ و فرهنگ غنی این سرزمین ارائه می‌کنند. بنابراین برای کسانی که می‌خواهند شهری  فرهنگی و سرشار از جاذبه های تاریخی را تماشا کنند استانبول بهترین گزینه است.

استانبول، ایده آل برای خرید :

استانبول بهشت خریداران است، با انبوهی از بازارها، مراکز خرید مدرن و مغازه‌های کوچک که اقلام متنوعی را با قیمت‌های مناسب ارائه می‌دهند. به همین علت خرید یکی از مهمترین انگیزه های انتخاب سفر به استانبول است. بسیاری از کالاهای ایرانی بویژه پوشاک توسط مسافران استانبول وارد کشور می‌شود و به دلیل وجود بازارها، مراکز خرید،‌ نمایندگی های برندهای معتبر و همچنین حراج های فصلی متنوع این شهر انتخاب اول کسانی است که خرید بخش جدایی ناپذیر سفرشان است. از فرش‌های دستباف نفیس و عتیقه‌جات گرفته تا لباس‌های مد روز و جواهرات ظریف، در بازارهای استانبول می‌توانید هر آنچه را که به دنبالش هستید پیدا کنید. چانه‌زنی در بازارهای سنتی، بخشی از فرهنگ خرید در استانبول است که اگر می‌خواهید خریدی به صرفه تر داشته باشید بهتر است در آن مهارت کافی پیدا کنید.

دلایل سفر به استانبول

شهر تفریحات متنوع و تمام نشدنی:

شهری که سالانه نزدیک به ۲۰ ملیون گردشگر دارد، باید دارای جاذبه ها و تفریحات متنوع و متناسب با هر سلیقه ای باشد. باید گفت استانبول در زمینه تفریحات شهری کامل است و همه سلیقه ها را پوشش می دهد. از تفریحات ساحلی گرفته تا قایق‌های تفریحی و از قدم زدن در آرامش یک جزیره گرفته تا هیجان بزرگترین پارک آبی، در گنجینه تفریحات استانبول دیده می شود.

شب و روز نیز فرقی ندارد. اگر تحمل گرمای تابستان را ندارید و نمی‌توانید در گرمای هوا بیرون از هتل قدم بزنید ،‌نگران‌نباشید.دراستانبول چیزی را از دست نمی‌دهید، زیرا این‌شهرشبها نیز جاذبه های خود را دارد. جنب و جوش وهیجان استانبول  تا پاسی از شب ادامه دارد و اتفاقا تماشای شهر چراغانی شده و آسمان شب استانبول بسیار دیدنی است. فرقی نمی کند چه سلیقه ای دارید و از چه تفریحی لذت می برید مطمن باشید در استانبول آنچه که می خواهید را پیدا می کنید. به همین دلیل استانبول برای خانواده ها، زوج های جوان ، افراد مجرد و هر مسافری با هر سن و سال و سلیقه ای ، مقصدی مناسب است.

استانبول ،شهر مزه های فراموش نشدنی

کسی نیست که تعریف کباب های ترکی را نشنیده باشد. البته فقط کباب نبست،‌ انواع غذاهای خوشمزه مثل کوفته و دلمه تا  شیرینی های مشهور مثل باقلوا، کنافه و همینطور قهوه ترکی این شهر را به پایتخت مزه های ماندگار تبدیل کرده است. استانبول، مرکز آشپزی امپراطوری عثمانی سابق، در طول قرن‌ها تحت تأثیر فرهنگ‌ها و مزه‌های مختلف قرار گرفته است. غذاهای ترکی هر ذائقه‌ای را به وجد می‌آورد . وجود رستوران‌های متعدد وبا کیفیت و غذاهای خیابانی با قیمت‌های مناسب در سرتاسر شهر یکی از جاذبه های استانبول و یکی از دلایل سفر به این شهر همیشه بیدار است.

تنوع هتل‌ها و خدمات گردشگری

 استانبول تنوع بسیار زیادی در هتل‌ها با کلاس‌ها و قیمت‌های مختلف برای هر نوع سلیقه و بودجه‌ای دارد.در این شهر می‌توانید هتل‌های لوکس ۵ ستاره با امکانات و خدمات بی‌نظیر را پیدا کنید، همچنین هتل‌های میان‌رده و اقتصادی با قیمتی مناسب نیز در دسترس هستند بنابراین چه بخواهید یک سفر فوق لاکچری را به استانبول تجربه کنید و چه بخواهید یک سفر اقتصادی به این شهر داشته باشید، استانبول با توجه به هدف شما گزینه مناسبی است.

بهترین راه سفر به استانبول

سفر به استانبول سفری جذاب و کامل است که می‌تواند هر نیازی که در سفر داشته باشید را برآورد کند. اما برای داشتن سفری لذتبخش و دلپذیر به استانبول بهترین راه مراجعه به سایت ها و شرکت های معتبر گردشگری است تا با توجه به هزینه و سلیقه شما، بهترین امکانات را از هتل گرفته تا بلیط و همینطور تفریحات مناسب برای شما فراهم کنند.سایت سه کلیک متعلق به شرکت دلتابان است که سابقه ای ۳۰ ساله و درخشان در گردشگری کشور دارد و یکی از تخصص های اصلی آن برگزاری بهترین تورهای استانبول است. ویژگی تورهای استانبول سه کلیک، کیفیت بالا، قیمت مناسب با بودجه شما و همچنین تضمین و پشتیبانی کامل است  .

پس اگر به دنبال سفری به یاد ماندنی و لذتبخش هستید در انتخاب استانبول به عنوان مقصد و انتخاب سه کلیک بعنوان بهترین مرجع خرید محصولات گردشگری تردید نکنید.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب