جمعه ۲۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۵
نظرات: ۰
۰
-

سفیر اسبق ایران در کشورهای نروژ و مجارستان گفت: رشد و توسعه اقتصادی بدون سرمایه خارجی امکان پذیر نیست. بنابراین مجلس و دولت باید در کنار هم مسیر را برای ورود ایران به بازارهای جهانی هموار کنند.

عبدالرضا فرجی راد، تحلیلگر مسائل بین الملل در گفتگو با «اطلاعات آنلاین» تلاش برای بازشدن گره رابطه با نظام بین الملل را مهمترین موضوعی دانست که باید در دستور کار دولت پزشکیان قرار بگیرد. 

به گفته وی، قانونی نانوشته در اقتصاد اینطور بیان می‌کند که رشد و توسعه اقتصادی بدون تزریق سرمایه خارجی امکان پذیر نیست؛ بنابراین باید موانعی که اجازه داد و ستد با جهانِ خارج را از ما گرفته است، حذف شود. این مساله به قدری اهمیت دارد که باید مجلس و سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها هم در کنار دولت قرار بگیرند تا مسیر برای ورود ایران به بازار‌های جهانی فراهم شود.

دولت و مجلس مسیر ورود ایران به بازارهای جهانی را هموار کنند

سفیر اسبق ایران در نروژ و مجارستان درباره رویکرد احتمالی دولت چهاردهم در بحث سیاست خارجی افزود: همانطور که همه دیدند، بحث توافق هسته‌ای و در کل مباحث مربوط به هزینه‌های قطع رابطه با دنیا یکی از اصلی‌ترین بخش‌های مناظره‌های انتخاباتی بود که آقای پزشکیان واکنشی واقع بینانه به این موضوع داشتند. قویا تاکید می‌کنم، مردانی باید برای پیشبرد اهداف برون مرزی برای وزارت، سفارت یا ... انتخاب شوند که از پتانسیل لازم برخوردار باشند.

فرجی راد گفت:تغییر در ترکیب دولت به گونه ای باشد که به تجدیدنظری توام با حفظ منافع در رویکرد سیاست خارجی منجر شود تا شاهد گره گشایی‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باشیم.

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب