جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
نظرات: ۰
۰
-

غلامعلی رجایی معتقد است که ناکارآمدی و ناتوانی دولت رئیسی، کشور را از مرحله بحران عبور داده و به مرحله ابربحران نزدیک کرده است.

غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با «اطلاعات آنلاین» در نقد عملکرد دولت رئیسی معتقد است که کشور از مرحله بحران عبور کرده و به پدیده ابربحران نزدیک می شود و باید در این باره چاره اندیشی کرد.

به گفته وی، شرایط کشور در در حوزه های مختلف در دوره فعالیت دولت رئیسی میزان توانمندی این دولت را نشان می دهد و  با نگاهی به کفِ جامعه می‌توان فهمید که مردم تا چه حد محدودیت دارند و به چه میزان گرفتاری را تجربه می‌کنند؟

این استاد دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گریزی به میزان مشارکت مردم در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی می زند و می گوید: همین که مردم تهران با سابقه تحول آفرینی و نهضت افرینی غیر قابل انکار در دوره های گذشته انتخابات، در این دوره از انتخابات مشارکتی ۸ درصدی داشته اند، نشان از عمق میزان نارضایتی عمومی است.من نمی‌دانم، آقای رییسی چه در سر دارد و چه برنامه‌هایی را دنبال می‌کند و کجا اقتصاد یاد گرفته است که از قطار پیشرفت صحبت می‌کند؟ رئیسی طوری صحبت می کند که انگار نه انگار گرانی‌ها مردم را تحت فشار قرار داده است.

غلامعلی رجایی: دولت رئیسی کشور را به مرحله ابربحران نزدیک کرده است

وی توضیح می‌دهد: گرانی، بیکاری، تورم، فساد و ... مواردی هستند که ذهن جامعه را مشوش کرده و آرامش ذهنی مردم را به هم ریخته است. مشکل بزرگتر هم این که عامه مردم به این تشخیص رسیده اند که دولت به معنای واقعی کلمه ناتوان و کارنابلد است و به همین دلیل هیچ امیدی برای اصلاح امور در جامعه احساس نمی‌شود.

به گفته وی، دولت رئیسی با کمبود مدیران متخصص و با درایت مواجه است. در واقع وزیران، مدیران، معاونین و... دولت فعلی کسانی نیستند که از توانایی و صلاحیت لازم برای رفع مشکلات ریز و درشت کشور برخوردار باشند.

این فعال سیاسی تاکید می‌کند: ناکارآمدی به حدی است که از بحران عبور کرده و به پدیده ابر بحران رسیده ایم. اینکه ۱۳ هزار پزشک به آمریکا مهاجرت کنند و قصد ترک کشور از نخبگان به سطح پرستاران و حتی کارگران ساختمانی رسیده است، موید این است که مهاجرت را کنار گذاشته ایم و با پدیده‌ای نامانوس چون «فرار از کشور» مواجهیم.بنابراین ضرورت تجدیدنظر در سیاست‌های کلی دولت رئیسی را به هیچ وجه نمی‌توانیم نادیده بگیریم.

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب