اقتصاد
کد مطلب: ۲۳۶۳۲
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۵

سود ۶۰۰هزار تومانی سهام عدالت تا آخر ماه واریز می‌شود

رئیس سازمان بورس واوراق بهادار، از پرداخت نخستین مرحله سود سهام عدالت امسال در آذرماه جاری خبرداد.

اطلاعات نوشت: دکتر مجید عشقی دیروز درجمع خبرنگاران دراین باره اظهار کرد:به دلیل برگزار نشدن همزمان مجامع شرکت های پرتفوی سهام عدالت، امسال نیز در دو مرحله سود سهام  عدالت برای مشمولان واریز خواهد شد که یک مرحله واریز در آذر ماه جاری و بخش دوم هم اواخر سال پرداخت می شود.

هشدار اقتصاددانان به دولت: مردم فقیر شده‌اند نمی‌توانند مالیات بپردازند

وی درباره شیوه پرداخت سود سهام عدالت برای هر دو روش مستقیم  و غیر مستقیم ،ادامه داد: سود کلیه سهامداران سهام عدالت در دو روش غیرمستقیم و مستقیم همانند سال های گذشته از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از بستر سامانه سجام انجام می‌شود.

عشقی تصریح کرد: شرکت هایی که تاکنون سود سهام عدالت را پرداخت نکرده اند باید ظرف چند روز آتی سود سهامداران را واریز کنند در غیر این صورت اسامی آن ها از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی افشا خواهد شد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره زمان برگزاری مجامع شرکت های استانی سهام عدالت افزود: حداکثر تا خرداد ماه سال آینده تاریخ تمام مجامع تعیین و تکلیف خواهد شد و تا پایان شهریور نیز مجامع برگزار می‌شوند و در عین حال مجامع دو استان زنجان و خراسان شمالی تا اواسط بهمن برگزار می‌شود.

وی با بیان این که سهام عدالت با توجه به جمعیت ۵۰ میلیونی و افزایش ۵ میلیون سهامدار جدید، در دست بررسی سازمان خصوصی‌سازی است، گفت: تحقق اهداف مورد نظر دراین باره نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف است.

وی درباره سهام عدالت جا ماندگان نیز توضیح داد: سهام عدالت جاماندگان در اختیار سازمان بورس و شورای عالی بورس نیست و سازمان خصوصی سازی باید دراین باره پاسخگو باشد.

عشقی افزود: جمعیت ۵ الی ۶ میلیون ایثارگران، بهزیستی و کمیته امداد به سهامداران عدالت اضافه خواهند شد که سبد سهام آن ها در دولت در حال بررسی است.

این مقام ارشد بورس درباره تعیین تکلیف فروش سهام عدالت برای آن دسته از افرادی که شیوه مدیریت مستقیم را انتخاب کرده اند،تصریح کرد: بحث آزادسازی نماد معاملاتی سهام‌ شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی فعلا به دلیل ایجاد برخی چالش‌ها برای بازار امکان‌پذیر نیست اما براساس تصمیمات گرفته شده بازگشایی نماد این شرکت‌ها به تدریج اتفاق می‌افتد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره سود سهام عدالت متوفیان هم اظهار داشت: مجموع سهام عدالت متوفیان و سود آن شامل ۱۰ هزار میلیارد تومان می شود و اشخاصی که نسبت به دریافت سود متوفیان اقدام کردند سود سهام عدالت متوفی را تا پایان آذر دریافت خواهند کرد، مابقی سود انباشته سهام عدالت نیز تا پایان سال به حساب وراث واریز می‌شود و با توجه به اینکه در دو سال گذشته سامانه ای برای انتقال سهام عدالت متوفیان راه اندازی نشده بود این سود در حساب جداگانه ای در شرکت سپرده گذاری مرکزی باقی مانده و حتی سود بانکی نیز به آن تعلق گرفته است و به وراث پرداخت می شود.

عضو شورای عالی بورس نیز گفت: با مصوبه روزگذشته شورای عالی بورس، نیمی از سود سهام عدالت به میزان حدود 600 هزار تومان برای دارندگان سهام عدالت تا پایان آذرماه جاری پرداخت می‌شود.

بهمن عبداللهی در گفت‌وگو با فارس، در مورد جلسه دیروز شورای عالی بورس که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و سایر اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد، گفت: در این جلسه سه موضوع مهم در مورد سهام عدالت مورد تصویب قرار گرفت.


وی افزود: بقیه سود سهام عدالت به تدریج از شرکت‌های سرمایه پذیر وصول می‌شودو تا پایان سال جاری به حساب ذی نفعان پرداخت خواهد شد.

پیشنهاد اطلاعات
ارسال نظر
( 300 )

نظرات بینندگان

رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
۰
ن سهام خبری ن سود. وزیر حرفش پشم تیر ماه شده آخر آذر همش در حال برزسی. چه بررسی شده معلوم نیست. فضا نورد هم بودی الان رسیده بودی فضا. جمع کنید این مسخره بازی ملت سر کار گذاشتید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
۱
خخخخخخخخخخخخ
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
۰
بنظر اینگونه پرداخت یعنی پرداخت ۲۰دلار تبلیغ رسانه‌ی کردن نمی‌خواهد به این مبلغ یک کیلو گوشتمیدهند ۶۰۰۰۰۰ هزارتومان بهتر است صرف خرید سهام در شرکت شود این موضوعات آسیبی به حیثیت دولت می‌زند این چهنوع مدیریتی در شرکت‌های ابر تولیدکننده شیمیایی نفت وغیره است ایکاش آقایون بمردم بعنوان صاحب سهم یک گزارش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
۰
این چه سهام عدالتی است که بیت المال را به هر کس خواسته شد دادید و حالا بعد مرگش هم به وارث میرسه. این عین بی عدالتی است. اصلا به چه حقی مال بیت المال را به یک سری خواص بخشیدید؟؟؟!!! ثانیا این بخشش الی الابد نیست که باز به ورثه میدهید.از نظر حقوقی این یک ظلم بزرگ است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
۰
به چه اختیار و حقی مال بیت المال را برای یک سری خاص می بخشید.این عین بی عدالتی و ظلم است. تازه باز به ورثه میدهید.این یک اشتباه اساسی و نابخشودنی است. اینکه مال طلق نیست که بعدش به ورثه برسد. این یک ظلم است که هیچ توجیه علمی، منطقی و شرعی نیز ندارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
۰
دروغ گویی توریشتون هستش
غ
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
۰
ما که سهام نداریم باید چکار کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
۰
یعنی این سهام لامذهب در همان قیمت پارسال مونده که سودش مثل پارسال است ...بابا اینا دزدن رئیس بورس دولت رئیس بودجه نمایندگان
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
۰
یک ساله مردم گرفتین با این سود سهام برای ۵۰۰ یا۶۰۰ یا ۱ میلیون انقد ر هر روز گوگل روپر کردین انگار صد میلیون میخوان واریز کنن خودتان مسخره هستین نه مردم خجالت بکشین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸
۰
خون کردی به دلمون پ کی واریز میش این سود?
دادگر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹
۰
..و ابن که از این به بعد مشکل اقتصادی نداریم...تورم و گرانی بین ۷۰ و بعضی اقلام به ۲۵۰ درصد هم رسیده ۶۰۰۰ ﷼ پول یک جفت دو پایی هم نیست..کلاهتان را بالاتر بگذارید...عدالت برقرار است..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
۰
واقعا این همه پولو چه جوری خرج کنیم
فرهنگی بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷
۰
این سود فقط برای خرید یک کیلو گوشت با پوست و استخوان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
۰
چه سهامی شد که واریز نمیشه داعم وعده و وعید
ناشناس سازمانوحقوق
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
۰
سلام شب.بخیر برادر عزیز. تاانجا.که.میدانیم.مالیات. وعوارز.ماشی.خریدوفروش.مشد.مکر.یکبازنشسته.اجتمایی
..چقدربگرد.کهمالیات..پرداخت.کند.سیب.وکوجه.وپیازهم.مالیات.باید.بپردازند
..ویی.منکه.۲۳ما.درجبعه.ازنماس.خودودیگران.انجام.دادم.یکریال.هم.بمن.پرداخت.نشده.مشکل.کجاست.نمی‌دانم
این.اقایان.کجابودن.که.هرکجا.مرا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱
۰
صدقه در طول سال جمع می‌کنند یکجا پرداخت می‌کنند میشه سود سهام عدالت تمام عیار بااین پول میخوام ویلا بسازم
Goli
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳
۰
مگه به گدا میدید.؟
مجید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶
۰
پول یک کیلو گوشت هم نمیشه
مینا خاکسار
Slovakia
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱
۰
ما اصلا سهام عدالت نداریم همش برای ثبت نام سهام عدالت میگن سایت باز نیست
Hora
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
۰
یک سال سود ۶۰۰ هزار تومان ادم‌ باید‌ خجالت‌ بکشد
نفس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
۰
یعنی چی ۶۰۰.سود پارسالومیدن؟!یعنی افزایش پیدانکرده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۱
۰
سلام . . .برا همه واریز خواهد شد. ‌ . ؟؟؟؟؟
سید ا صفر حسینی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۵
۰
من که تا حالا سود سهام برام نریختن در سامانه سجام هم ثبت نام شدیم .ایثارگر هم هستم ولی یک ریال از هیچ کجا برامون واریز نشده لطفا چه ارگانی پیگیر این سهام ها است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
۰
کسانی که سهام عدالت ندارند خواهش میکنم به جای سهام به جا ماندگان عیدی یلدای بدین مددجوی بهزیستی هستم سهام عدالت ندارم با سه تا بچه مدرسه ای
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
۰
کسانی که سهام عدالت ندارند خواهش میکنم به جای سهام به جا ماندگان عیدی یلدای بدین مددجوی بهزیستی هستم سهام عدالت ندارم با سه تا بچه مدرسه ای
Mansor
United States of America
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
۰
سلام این یک نوع بی عدالتی است مدیران بزگان من تا بحال سهام عدالت ثبت نام نشده ام مگه عدالتی درابن مورد وجود دارد شما به فکر مردگان هستی ولی به فکر زندگان نیستی چرا سهام جاما ندگان تعین تکلیف نمی شوند چرا چرا چرا چرا
Mansor
United States of America
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
۰
سلام این یک نوع بی عدالتی است مدیران بزگان من تا بحال سهام عدالت ثبت نام نشده ام مگه عدالتی درابن مورد وجود دارد شما به فکر مردگان هستی ولی به فکر زندگان نیستی چرا سهام جاما ندگان تعین تکلیف نمی شوند چرا چرا چرا چرا
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
۰
سال گذشته برای یه نفر دو میلیون واریز شد و برای یه نفر پانصد تومن یعنی یه خانواده چهار نفری اندازه یه نفر براش واریز نشد ...بگید سهام بی عدالت نه سهام عدالت
سعید
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴
۰
لعنت برشما که به خاطر چندر غاز600هزار تومان خون مردم کثیف کردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
۰
سلام ۶۰ درصد دوم سهام عدالت ازاد کنید تا مردم بتوانند بفروشن سود یا ضررد به خودت مردم واگزار کنیدباتشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱
۰
شما همین هم پیدا کردید ما همین هم نداریم این چه عدالتیه ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶
۰
خجالت آور سالی چهار صد پانصد میدن اونم هر روز تبلیغ میکنی خداروشکر که این سهام ناعدالت ندارم به کسی که باید بدن نمیدن کسی که نیاز نداره هم یارانه هم سهام عدالت میدن واقعا شرم اوره والا زشت این همه تبلغ سر خط خبردنزارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱
۰
سلام وقت‌بخیر برا‌دختر م‌سهام‌عدالت ‌نداره‌کجا اسم‌نویسی ‌کنيم
ناشناس
Germany
جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۵
۰
یعنی نسبت به سال گذشته هزارتومان سودنباید بیشترمیشد شماگداترین بیایک چیزی مابزاریم روش بشماهابدیم
سمی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۴
۰
چخبرا،اینقه وسیلاگرون شدن هنوزمیخوان۶۰۰بدن.خودشون مسخره کنن.ازپارسال تاامسال هچی سودبالانرفته.اگه کمترازیک میلیون بدن دیگه دارن ازتوش میخورن.یکسال توبانک پول گذاشته بودیم سودش بیشتربود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۷
۰
تاکی این همه دروغ بلاخره ازاین مردم شریف گداساختید مردم رابه فقروذلت کشاندید
سجاد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
۰
بابا چرا ناشکری میکنید من با اون پول قراره برم دور اروپا.
پس لطفا ناشکری نکنید
ناشناس
United States of America
جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
۰
واقعا خجالت آور است برای شماها که مملکتی با این ثروت دستتون هست وبخور بخور مال آقا زاده هاست ولی سهم مردم راقطره چکانی میدهید انشالله کسانی که سهم ملت رامی بلعنددرگلویشان گیرکندوخیروخوشی از روزگارشان نبینند
رضا جلالی
United States of America
جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸
۰
سلام خوبی سلامتی سود سهام عدالت کی واریز کن آخرماه آذر 1402
fehghon
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
۰
دوست گرامی عزیز سپاسگزارم از واریز سود پول ?? این خبر آنلاین جدید در گوگل من
صلاحم
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲
۰
اه هوو. بسته اغا بسته نصف دنیا خبردارشدن چقد میدید مگه با این گرونی چکار باهاش بکنند. صب تا شب سهم عدالت سهام عدالت والا
مریم
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲
۰
همش دروغ بخدا من تحت پوشش بهزیستی هستم ،یک زن تنها بدون درامد حتی سقفی بالای سرم ندارم ،یک فقیر امروز ۴ دی هست ،هر روز میرم نگاه میکنم ،به امید اینکه شاید برای اولین بار به ما هم بدن ،به والله یه هزاری ندادن،مستمری هم همچین شب یلدا تموم شد ریختن ،که خیلی دور بود
پربازدیدترین پربحث‌ترین
آخرین مطالب
آرشیو