۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 62189

جسد یک نهنگ بالوگای سفید که گفته می‌شود مورد استفاده دولت روسیه برای «اهداف جاسوسی» قرار گرفته است، اخیرا در سواحل نروژ پیدا شد.

خبرآنلاین نوشت: جسد این نهنگ که «هوالدیمیر» نام دارد، در جنوب غربی شهر ریساویکا پیدا شده و برای معاینه به نزدیکترین بندر منتقل شده است.

این نهنگ پنج سال پیش درآب‌های نروژ با دوربین «گو پرو» که روی نوار وصل کننده آن «تجهیزات سنت پترزبورگ» نوشته شده بود، رویت شد. این نهنگ سفید اولین بار در آوریل سال ۲۰۱۹ رویت شده و در آب های نزدیک به شمال نروژ شناسایی شد؛ بر روی تسمه‌ای که به بدن این نهنگ وصل شده بود، عبارت تجهیزات سنت پترزبورگ درج شده بود. این نهنگ در مواجهه با قایق‌های عبوری از آن‌ها بالا می‌رفت و خواستار دریافت غذا می‌شد.

جسد نهنگ جاسوس روسیه پیدا شد +عکس

همچنین این نهنگ علاقه زیادی به بازی با توپ با انسان‌ها داشت و توپ های پرتاب شده را به دهان گرفته و باز می‌گرداند که همین مساله نشان می‌دهد آبزی مذکور آموزش‌های زیادی را برای تعامل با انسان ها دریافت کرده است.

هوالدیمیر برای یک نهنگ بلوگا که طول عمر آن می‌تواند به ۶۰ سال برسد، پیر نبود و تخمین‌زده شد که حدود ۱۵ سال داشت.

روسیه هرگز به طور رسمی این ادعا که هوالدیمیر توسط ارتش روسیه آموزش دیده را تایید نکرده است.

جسد نهنگ جاسوس روسیه پیدا شد +عکس

برخی منابع خبری در این باره می‌گویند که هم آمریکا و هم روسیه دارای برنامه‌های نظامی آموزشی سری برای استفاده از آبزیانی مانند دلفین و نهنگ به منظور جاسوسی هستند؛ از این روش می‌توان برای شناسایی مین‌های دریایی و یافتن اژدرهایی دریایی نیز استفاده کرد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha