۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: 61431

اریکسون مربی با سابقه فوتبال جهان در گذشت.

جماران نوشت: اسون گوران اریکسون، سرمربی سابق تیم ملی انگلیس و منچسترسیتی، در سن ۷۶ سالگی درگذشت. او به بیماری سرطان مبتلا شده بود و پزشکان تایید کرده بودند برای مدت زیادی زنده نمی‌ماند.

مربی پیشکسوت فوتبال درگذشت +عکس

خانواده اریکسون دقایقی قبل تایید کردند که  او درگذشته است. این مربی مبتلا به سرطان لوزالمعده بود و در ابتدای سال فاش کرد که در بهترین حالت، تنها یک سال برای زندگی فرصت دارد.

خانواده او در بیانیه‌ای اعلام کردند: "اسون گوران اریکسون درگذشت. پس از یک بیماری طولانی، او امروز صبح در خانه با حضور اعضای خانواده درگذشت.

نزدیک‌ترین عزاداران دخترش لینا؛ پسرش یوهان همراه همسرش آمانا و پسرشان اسکای و پدر اسون هستند. اعضای خانواده خواهان احترام به تمایل‌شان برای عزاداری در خلوت و عدم تماس با آن‌ها هستند."

مربی پیشکسوت فوتبال درگذشت +عکس

اریکسون سوئدی در سال 2001 به اولین مربی خارجی تیم فوتبال مردان انگلیس تبدیل شد و هدایت تیم به اصطلاح "نسل طلایی" بازیکنانی از جمله دیوید بکام، استیون جرارد، وین رونی و فرانک لمپارد را در دست گرفت.

او در طول دوران حرفه‌ای خود، در مجموعه‌ای از باشگاه‌های مطرح اروپایی مانند بنفیکا، رم، فیورنتینا، سمپدوریا و لاتزیو مربیگری کرد.

اریکسون پس از جام جهانی 2006 از هدایت انگلیس کنار رفت و بعداً در تیم ملی مکزیک و ساحل عاج و همچنین باشگاه‌های انگلیسی منچسترسیتی و لسترسیتی مربیگری کرد.

به دلیل ابتلا به بیماری سرطان، او در فوریه 2023 از سمت مدیر ورزشی باشگاه کارلستاد سوئد کنار رفت.

پس از اعلام تشخیص سرطان، اریکسون به آرزوی همیشگی رسید و در ماه مارس در یک مسابقه خیریه مقابل آژاکس در آنفیلد، مربیگری تیم اسطوره‌های لیورپول را برعهده گرفت.

او آن لحظه را "کاملا زیبا" و "خاطره بزرگ" در زندگی خود توصیف کرد. لیورپول بازی را 4-2 برد. اریکسون در مستندی که به تازگی منتشر شده بود اعلام کرد، امیدوار است از او به عنوان "یک مرد خوب" یاد شود.

مربی پیشکسوت فوتبال درگذشت +عکس

او در پایان مستند آمازون پرایم با عنوان «Sven» گفت: "زندگی خوبی داشتم. فکر می‌کنم همه ما از روزی که می‌میریم می‌ترسیم، اما زندگی مرگ هم دارد. شما باید یاد بگیرید که آن را همان‌طور که هست بپذیرید. امیدوارم در پایان مردم بگویند "آره، او مرد خوبی بود" اما همه این را نمی‌گویند.

امیدوارم شما از من به عنوان یک مرد خوب یاد کنید که سعی می‌کند هر کاری که می‌تواند را انجام دهد. متأسف نباش، لبخند بزن. برای همه چیز از شما متشکرم، مربیان، بازیکنان، هواداران، همه چیز فوق‌العاده بود. مراقب خودتان و مراقب زندگی‌تان باشید. و زندگی کنید. خداحافظ."

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha