پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴
نظرات: ۰
۰
-
با سربرگ «حمایت از تولید» درخواست واردات ثبت می‌کنند!

حسین انتظامی، در یادداشتی به انتقاد از ظاهرگرایی و شعارزدگی برای حمایت از شعار سال پرداخت.

به گزارش اطلاعات آنلاین، حسین انتظامی، استاد ارتباطات و مدیر فرهنگی در یادداشتی با عنوان «جشنواره‌زدگی» با انتقاد از ظاهرگرایی در توجه به شعار سال به ذکر خاطره‌ای از دوران حضور در کارگروه کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت.

وی در بخشی از این یادداشت آورده است:

یکی از ظلم‌هایی که به رهبری می‌شود کژفهمی و ظاهرگرایی و رفع تکلیف نسبت به راهبردهای ایشان و از جمله شعار سال است. کمتر کسی به روح این نامگذاری‌ها توجه دارد و همگان فهمیده‌اند هر چقدر شعاری‌تر برگزار کنند توسط امثال خودشان بیشتر تشویق می‌شوند. شعار سال معمولا ١٣ روز تعطیلات نوروزی، لوگوی شبکه‌های تلویزیونی می‌شود؛ تا پایان اردیبهشت چه در دید و بازدیدها و چه در سخنرانی‌های مسئولان، ترجیع‌بند است. در اتوماسیون مکاتبات بعضی دستگاه‌ها هم این شعار به صورت خودکار در ذیل سربرگ درج می‌شود. 
 به خاطر دارم در سال ١٣٩٨ که رئیس کمیته کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودم قرار بود مکاتبه‌ای با بانک مرکزی انجام دهیم و تقاضای فلان میلیون دلار برای واردات کاغذ داشته باشیم. طبق معمولِ مناسکی، این متن در ذیل لوگوی وزارتخانه و شعار سال (رونق تولید) بود. این ترکیب، طنز تلخی داشت. در ذیل ادعای حمایت از تولید داخلی، تقاضای واردات می‌کنیم! اگرچه آن نامه، استثنائا بدون درج شعار ارسال شد اما این حکایت همچنان باقی است.

متن کامل یادداشت را اینجـــــا بخوانید

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

نظرسنجی

فیلم و سریال‌‌ها را از چه طریقی دنبال می‌کنید؟

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب