چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵
نظرات: ۲
۰
-

صداوسیما باید برای خیلی از مشکلاتش عذرخواهی کند؛ مثلا عذرخواهی می‌کنیم که سالانه هزاران میلیارد تومان از جیب شما پول می گیریم ولی برنامه هایمان بیهوده و نازل است.

عصر ایران نوشت: در پایان یکی از برنامه های صدا و سیما، آواز یک خواننده خانم به مدت چند ثانیه پخش شده و بعد از این فاجعه (!) صدا و سیما بیانیه ای به این شرح منتشر کرده است:

"به استحضار مخاطبان گرانقدر برنامه سیمای خانواده می‌رساند در ثانیه‌های پایانی برنامه به مورخ ۲۱ مهرماه، بر اثر سهل‌انگاری و خطای فردی، بخشی از موسیقی یک فیلم سینمایی ایرانی پخش شد که در آن حدود شرعی رعایت نشده بود.

مسؤولان برنامه در بدو اتفاق متوجه این اشتباه شده و ضمن برخورد جدی با عامل این سهل‌انگاری، راه اشتباه مجدد را بستند."

این مطالب را از دست ندهید:

صدا و سیما به ندرت از برج عاج پایین می آید و حاضر به عذرخواهی می شود ولی حالا که لحظاتی نزول اجلال فرموده اند، بد نیست چند عذرخواهی مهم که از قلم افتاده را نیز به جای بیاورند و مرقوم بدارند:

مردم ایران!
ما عذرخواهی می کنیم که سالانه هزاران میلیارد تومان از جیب شما پول می گیریم ولی برنامه هایمان آنقدر بیهوده و نازل و مبتذل و به درد نخور است که شما مجبور می شوید مجدداً پولی به پلتفرم ها بدهید تا فیلم و سریال ببینید، یا پول اینترنت بدهید و در فضای مجازی برنامه هایتان را تماشا کنید یا خرج دیش و ماهواره کنید و در تلویزیون های آن ور آبی، برنامه های مورد علاقه تان را دنبال کنید.
ما شرمنده ایم که این طرف از شما پول می گیریم و آن طرف مجدداً شما را به خرج می اندازیم.

ما عذرخواهی می کنیم که با پول و امکانات و اعتبار شما، صدا و سیما را که باید متعلق به همه مردم ایران با هر نوع گرایشی باشد، تبدیل کرده ایم به باشگاه اختصاصی رفقای سیاسی و جناحی خودمان و شما را شنیدن و دیدن صدا و سیمایتان در صدا و سیما محروم کرده ایم.

ما عذرخواهی کنیم که صدا و سیمای ملی را به صدا و سیمای میلی تبدیل کرده ایم و هر طور که میل مان بکشد با ثروت و سرمایه شما بازی می کنیم.

ما عذرخواهی می کنیم که سال هاست دوستان کم سواد خودمان را به عنوان کارشناس به شما قالب کرده ایم و درهای صدا و سیما را به روی متخصصان و کارشناسان واقعی بسته ایم.

ما عذرخواهی می کنیم که به جای نقد و اصلاح گری، تملق و لاپوشانی را سکه رایج صدا و سیما کرده ایم.

ما عذرخواهی می کنیم که هر چه خواستیم علیه منتقدان و افراد غیر همسویمان گفتیم و روی آنتن زنده و غیرآنتن فرستادیم و اجازه دفاع و پاسخ ندادیم و حتی عذرخواهی هم نکردیم.

ما عذرخواهی می کنیم که هنرمندان و چهره ها و برنامه هایی که سرمایه های واقعی صدا و سیما بودند را حذف کردیم و ساده لوحانه فکر کردیم که می توانیم مشابه سازی کنیم و بدل ها را به جای اصل ها به مردم عرضه کنیم ولی عجب خطای احمقانه ای مرتکب شدیم و بارها!

ما عذرخواهی می کنیم که سرمایه اعتمادی که در رسانه ملی موج می زد را آتش زدیم و کار را به جایی رساندیم که ندیدن تلویزیون داخلی به یک روال و رویه و مد و وسیله مباهات تبدیل شده است.

ما عذرخواهی می کنیم که "روایت های دلبخواه"مان را به جای "واقعیت های بیرونی"، به نام "خبر" به خورد مردم دادیم و سامانه خبرهای داخلی را بی اعتبار ساختیم و مرجعیت خبری را به بیرون از مرزها منتقل کردیم.

ما عذرخواهی می کنیم که مدام خرابکاری کردیم و به جای پذیرش مسوولیت، طلب بودجه بیشتری کردیم و به جای افزایش کیفیت، شروع کردیم به پرونده سازی علیه هر آن چیزی که می توانست رقیب مان باشد، از پلتفرم های اشتراک گذاری ویدئو توسط مردم تا پلتفرم های تولید فیلم و سریال و ... .

ما عذرخواهی می کنیم که هنوز که هنوز است از سرمایه دیروز می خوریم و سریال های قدیمی را که عُرضه تولید مشابه شان را نداریم، بارها و بارها به حدقه چشم مخاطبان فرو می کنیم و  حد یقفی هم برای پایان تکرار گذشته ها و موعدی برای ساختن آینده نداریم.

مردم عزیز ایران!
ما خیلی بیش از  این ها به شما عذرخواهی بدهکاریم. ما مستاجران خوبی در رسانه ای که باید ملی می بود، نبودیم و در خانه شما چنان رفتار کردیم که گویا ملک طلق پدری مان است و شما نه صاحبخانه که نوکر و کلفت های این خانه اید که اگر ناراضی نیستید، می توانید جمع کنید و بروید!

مردم صبور ایران!
همان طور که در فقره اخیر یعنی پخش چند ثانیه صدای خواننده زن، متوجه اشتباه شدیم و با عامل سهل انگاری برخورد کردیم و راه را بر اشتباه مجدد بستیم، اکنون نیز متوجه سال ها قصور و تقصیر بی پایان مان شده ایم و با کنار رفتن مان، راه را بر تکرار این اشتباهات می بندیم، بدان امید که  "رسانه" ای که منهدم اش کردیم، ققنوس وار از میان خاکستر برخیزد و "ملی" شود.

مردم ایران!
ما بدکردیم؛ ما را ببخشید.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

نظرسنجی

فیلم و سریال‌‌ها را از چه طریقی دنبال می‌کنید؟

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب