دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
نظرات: ۰
۰
-
«ایران و قطر» ۸ ماه پس از آن روز جهنمی؛ انتقام می‌گیریم؟

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از ناکامی در جام ملت‌های آسیا با وعده جوانگرایی برابر منتقدان خود ایستاد اما در ادامه همان راه قبلی را پیمود.

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه دیداری مهم برابر قطر در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی قرار دارد. این دیدار برای قلعه نویی و شاگردانش فرصت انتقام جویی از قطری است که بهمن ماه سال قبل با درخشش ستاره خود یعنی اکرم عفیف بر عمر حسرت قهرمانی مان در جام ملتها افزود.

آن روزها امیر قلعه نویی که با انتقادات پر شماری روبرو بود در برابر منتقدانش از کلید واژه ای آشنا استفاده کرد: جوانگرایی. جوانگرایی امیر اما بیشتر شبیه شعار بود و سازکار درستی برای اجرایی کردن آن نداشت؛ حداقل در آن مقطع آنچه از زبان سرمربی تیم ملی شنیدیم با اصولی که انتظارش را داشتیم فاصله داشت.

۸ ماه پس از آن شکست تلخ

از هجدهم بهمن سال ۱۴۰۳ که  در ورزشگاه زیبای الثمامه  برابر قطری ها تن به شکست دادیم حدود ۸ ماه می گذرد؛ ۸ ماهی که جریان فوتبال ملی ایران با تغییرات قابل توجهی روبرو نشد. ماندگاری امیر قلعه نویی با شرط جوانگرایی خیلی زود تنها در ماندگاری وی خلاصه شد؛ بدون جوانگرایی و یا رگه هایی از ایجاد اراده این کار. تیم ملی حالا در شرایطی به مصاف قطر می رود که ازتیم جام ملت ها حداقل ۹ بازیکن در این تیم مهره اصلی به حساب می آیند. در این میان شاید احسان حاج صفی تنها قربانی ماجرا بود و امید ابراهیمی هم که خودش برای رفتن اعلام آمادگی کرده بود.

نگاهی به سایر خطوط تیم ملی نشان می دهد که جوانگرایی امیر آنگونه که مدعی بود پیش نرفته است.

تیم ملی، همان همیشگی

این درست است که شاکله تیم ملی در بازی های اخیر تغییری نکرده است اما تا دل تان بخواهد در خط دفاعی تغییر داشته ایم. از دعوت عجیب عارف غلامی مدافع بیرون مانده لیگ برتر ایران که بر سر نخواستن وی دعوا بود تا جابجایی های عجیب تر نفرات در قلب خط دفاعی. دعوت نشدن رامین رضاییان پس از حضور در استقلال و دعوت سیدحسین حسینی سنگربان استقلال حتی در روزهایی که پاشنه آشیل آبی ها بوده، در کنار آتش خشمی که هنوز دامان احمد نوراللهی را رها نکرده است و ...علامت های سوال پرشماری را برابر این تیم قرار داده است؛ به گونه ای که ظاهرا این تیم باید همان همیشگی می بود، با چند تغییر عجیب بیرون از ترکیب اصلی و تنها برای خالی نماندن عریضه و ...

جوانگراییِ رنگ پریده

حالا پس از ۸ ماه شعارهای امیر قلعه نویی رنگ باخته است. جوانگرایی مد نظر او تنها در چند جابجایی کوچک خلاصه شد. آنها که مدعی بودند جام ملتها جای جوانگرایی نیست، مرحله مقدماتی جام جهانی را هم برای اجرای این مهم مناسب ندانستند و اگر راهی جام جهانی شویم آنجا هم بدون شک برای این کار مناسب نخواهد بود؛ پس کی باید جوانگرایی کرد؛ وقت پوست اندازی کی می رسد؟

آرزومندیم که این تیم فردا در برابر قطر پیروز و گام بلندی به سوی جام جهانی بردارد اما یادمان باشد که تیم ملی همان است که بود؛ با همان کادر فنی که عالم و آدم به تقویت آن اصرار داشتند اما کسی نرفت و کسی نیامد و با همان ترکیب آشنا در زمین.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب