پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
نظرات: ۱
۰
-
جمیله علم‌الهدی یا سعید جلیلی؛ کدامیک فرمانده افراطی‌ها خواهد شد؟

فیاض زاهد معتقد است یک زن پرچمدار جناح افراطی خواهد شد.

خبر آنلاین نوشت : فیاض زاهد با اشاره به آینده سیاسی سعید جلیلی گفت: در انتخابات بعدی، این سعید جلیلی نیست که میدان دار خواهد شد.

فیاض زاهد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای راهبری دولت چهاردهم، درباره ماموریت جدید رهبر انقلاب به محمد مخبر و آینده سیاسی سعید جلیلی توضیحاتی ارائه کرد که بخشی از آن را در ادامه می‌خوانید؛

* ماموریت جدید آقای مخبر را چطور ارزیابی می‌کنید؟ فکر می‌کنید ماموریت جدیدی که رهبری به ایشان اعطا کرده اند می‌تواند فضا را برای تندروهایی که در اطراف آقای جلیلی و دولت سایه جمع شده اند را تنگ کند؟

اولا آقای مخبر در این دوره انتقالی خیلی رفتار محترمانه و از منظر ملی قابل احترام از خود نشان داد. فکر می‌کنم حتی اگر تمایل داشت که در دولت سمت بگیرد، این علاقه از سوی دولت و آقای پزشکیان هم وجود داشت. از این بعد، علیرغم نقدهایی که درمورد واکسن و چیزهای دیگر به ایشان کرده‌ایم، باید به ایشان احترام گذاشت. فکر می‌کنم سمتی که رهبر انقلاب به ایشان داده‌اند خیلی سمت استراتژیک و راهبردی برای مشکلی است که به نظرم بخشی از حاکمیت با بدنه پیدا کرده است. نمی‌خواهم این را باز کنم.

از همین اشارات مخاطبان شما احتمالا متوجه خواهند شد که آن بدنه می‌تواند منشا چه آثار و خطراتی شود. فکر می‌کنم موافق این تحلیل در نوشته‌های سیاسی و فضای مجازی هستم که به نحوی آغازی است بر پایان جریان افراطی به محوریت سعید جلیلی و دار و دسته است. فکر می‌کنم نوعی از کنشگری سیاسی توام با انعطاف و تعامل و وفاق از آن سمت هم پیش برده می‌شود و آقای مخبر شایستگی انجامش را دارد.

در انتخابات آینده یک زن پرچمدار جناح افراطی خواهد شد

* پیش بینی که از آینده سیاسی آقای جلیلی دارید چیست؟ فکر می‌کنید کار برای ایشان در فضای سیاسی تمام شده است یا منتظر فرصت جدیدی هستند؟

تا جایی که یادم است ایشان در هیچ انتخاباتی که باید مردم او را انتخاب می‌کردند مورد اقبال واقع نشده است و فکر می‌کنم آرایی که این بار بدست آورد، آرای خود ایشان نیست. آرایی است که هدایت شده یا مخاطب مرحوم رئیسی فکر می‌کرده که تداوم بخش یا نماینده آن گفتمان باشد. ولی می‌توانم پیش بینی کنم که در انتخابات بعدی، این سعید جلیلی نیست که میدان دار خواهد شد. به نظرم یک زن پرچمدار جناح افراطی خواهد شد.

*آیا قابلیت و ظرفیت یک زن را دارند؟

به نظرم این رخ خواهد داد.

* روی چه افرادی فکر می‌کنید؟

جمیله علم الهدی

* فکر می‌کنید برای ریاست جمهوری دور بعد...؟

ارزیابی من این است. این را به یادگار داشته باشیم.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب