چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
نظرات: ۳
۰
-
خطر حمله اسرائیل به ایران؛ مسئولان و مردم آماده باشند!

یک استاد دانشگاه درباره احتمال حمله اسرائیل به ایران گفت: آنها حتما این حمله را خواهد کرد.

تابناک نوشت: علی بیگدلی استاد دانشگاه شهید بهشتی و تحلیل گر سیاست خارجی در پاسخ به این سئوال که  تحلیل شما از عملیات صادق 2 که دیشب اتفاق افتاد چیست ؟ گفت:من فکر میکنم که این اقدام یک اقدام هماهنگ شده ای بود، وقتی کاخ سفید این را اعلام میکند معلوم میشود که ایران با زیرکی با در جریان گذاشتن امریکا یک اقدام هماهنگ شده ای را انجام داده و شرایط را مدیریت کرده بود.

وی افزود: عملیات موشکی سپاه کار درستی بود، از نظر سیاسی هم کار درست و به موقعی بود، اگر این عملیات اتفاق نمی افتاد، نظام و دولت نمی  توانستند پاسخ حامیان و هواداران خود را بدهند و ابهامات دیگری ایجاد می شد.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سئوال که  چهمولفه های جدیدی در این عملیات نسبت به عملیات قبلی وجود دارد ؟ اظهار داشت:البته من دقیقا نوع و مشخصات موشک های شلیک شده را نمی دانم، ولی تصاویر منتشر شده نشان داد که اصابت ها بیشتر از دفعه قبل بوده است و این اتفاق مهمی است، هرچند نشنیده ام که این عملیات تلفاتی در شهروندان اسرائیلی داشته باشد.

وی با اشاره به حمله مسلحانه یک فلسطینی در تل آویو ساعاتی قبل از عملیات وعده صادق 2 گفت:این حادثه به فضاسازی رسانه ای علیه ایران قبل از عملیات وعده صادق کمک کرد.

این استاد دانشگاه درباره پاسخ احتمالی اسرائیل گفت: آنها حتما این حمله را خواهد کرد، نتانیاهو هم بدنبال این هست که در مقابل مردم خودش یک جلوه قهرمانی و... به خودش بدهد، بنابراین قطعا دست به اقدامی خواهد زد که باید مسئولان و مردم ما آمادگی های لازم را داشته باشند، چون ممکن است اسرائیلی ها وحشی گری به خرج بدهند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب