شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
نظرات: ۰
۰
-
آب لوله کشی یا آب معدنی، کدام سالم‌تر است؟

تا ۸۰ درصد از آب بطری‌های موجود در بازار حاوی میکروپلاستیک‌ها و سایر مواد مرتبط با سرطان، مشکلات باروری، تاخیر در رشد کودکان و اختلالات متابولیک مانند دیابت هستند.

به گزارش اطلاعات آنلاین، طبق تحقیقات جدید محققان از مردم می‌خواهند در صورت دسترسی به آب لوله کشی با استاندارد بالا، از خوردن آب بطری { انواع آب پر شده داخل بطری به اسم تجاری آب معدنی} اجتناب کنند.

پزشکان قطری معتقدند آب لوله کشی در کشورهای توسعه یافته مانند ایالات متحده و انگلیس برای نوشیدن بسیار ایمن تر است، زیرا مشروط به استانداردهای ایمنی و کیفیت دقیق است.

بطری‌های دور ریخته شده نیز ممکن است به طور غیرمستقیم از طریق نشت مواد شیمیایی سمی به خاک و آب، مسموم کردن حیوانات و ورود به غذا به سلامت ما آسیب برساند.

در مقاله‌ای که در مجله معتبر BMJ Global Health منتشر شد، این محققان به این نتیجه رسیدند که بر خلاف تصور عمومی، گزینه ایمن‌تر آب لوله کشی است و نه آب بطری!

پزشکان از Weill Cornell Medicine در قطر همچنین تأکید کردند که چگونه فرآیند خرید، دور ریختن یا بازیافت آب بطری پلاستیکی منجر به انتشار متان و گازهای گلخانه‌ای می‌شود و گرمایش جهانی را افزایش می‌دهد.

آنها در این مقاله نوشتند: اتکا به [آب بطری‌شده] هزینه‌های بهداشتی، مالی و زیست‌محیطی قابل‌توجهی را به همراه دارد و نیاز به ارزیابی مجدد فوری استفاده گسترده از آن دارد.

به گفته آنها استانداردهای EPA برای آب لوله کشی سختگیرانه‌تر از استانداردهای FDA برای آب بطری است.

تخمین زده می شود ۱۰ درصد از آب‌های بطری نمونه برداری شده حاوی میکروپلاستیک، ذرات کوچکتر از ۵ میلی‌متر هستند که به سیستم غدد درون ریز بدن آسیب می‌زند، که هورمون‌های انسانی را تنظیم می‌کند و به طور بالقوه منجر به مشکلات باروری، تاخیر در رشد و سرطان تخمدان می‌شود.

آنها همچنین می‌توانند سلول‌های ریه و دستگاه گوارش را ملتهب کنند و به طور بالقوه منجر به بیماری‌های مزمن تنفسی مانند آسم، سندرم روده تحریک پذیر یا بیماری التهابی روده، بیماری مزمن قلبی و سخت شدن شریان ها شوند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب