چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۶
نظرات: ۰
۰
-
جمعیت شاغل سالخورده رکورد زد

جمعیت شاغل سالخورده در کشور ژاپن به رکورد بی سابقه ای رسیده است

ایسنا نوشت : داده‌های جدیدی که دولت ژاپن منتشر کرده حاکی از آن است که تعداد سالمندان در این کشور و همچنین جمعیت شاغل سالخورده هر دو به رکورد بی‌سابقه بالایی رسیده است.

وزارت امور داخلی ژاپن این ارقام را در روز ویژه احترام به سالمندان در این کشور منتشر کرد، مقامات ژاپنی تخمین می‌زنند تعداد افراد با سن ۶۵ سال یا بیشتر در این کشور ۳۶ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر ثبت شده که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۲۰ هزار نفر افزایش یافته است.

حدود ۱۵ میلیون و ۷۲۰ هزار نفر از این گروه سنی، مرد و ۲۰ میلیون و ۵۳۰ هزار نفر آنها نیز زن بوده‌اند.

جمعیت سالمندان ژاپن ۲۹.۳ درصد از کل جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد که این آمار نیز رکورد بالایی محسوب می‌شود. جمعیت سالخورده ژاپن ۲۶.۱ درصد از کل جمعیت مردان و ۳۲.۳ درصد از کل جمعیت زنان این کشور را تشکیل می‌دهند.

طبق یک بررسی دیگر که این وزارتخانه انجام داده است، جمعیت شاغل سالخورده کشور در سال گذشته به رکورد ۹.۱۴ میلیون نفر رسیده است.

این رقم بدان معناست که ۲۵.۲ درصد از جمعیت سالمند ژاپن مشغول به کار هستند. این نسبت در بین افراد ۶۵ تا ۶۹ ساله ۵۲ درصد است.

بنابراعلام این وزارتخانه، به دلیل کمبود نیروی کار و سایر عوامل همچنان بر جمعیت شاغل سالخورده در این کشور افزوده خواهد شد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب