سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۳
نظرات: ۰
۰
-
مردم اینجا دیگر لوازم خانگی نمی‌خرند بلکه اجاره می‌کنند +عکس

در شهرهای بزرگ ترکیه، تعداد فزاینده‌ای از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند به جای خرید کالاهای بادوام، آن‌ها را اجاره کنند، زیرا به‌رغم نشانه‌هایی از کاهش نرخ تورم افسارگسیخته، افزایش مداوم قیمت‌ها قدرت خرید آنها را کاهش می‌دهد.

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از شینهوا، مصرف کنندگان بیشتر اقلامی مانند لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی، گوشی‌های هوشمند، رایانه، مبلمان، اتومبیل و حتی لباس را به صورت روزانه یا ماهانه اجاره می‌کنند.

این روش بسیار ساده است: مشتریان می توانند برای یک ماه یا سه ماهه و همچنین نیم سال یا یک سال کامل مشترک یک کالا شوند، با گزینه‌ای برای ادامه تمدید اشتراک یا بازگرداندن محصول، که هزینه کمتری دارد و امکان خرید بیشتر را فراهم می کند.

به عنوان مثال، هزینه اجاره یک لپ تاپ ۲۰۰۰ لیر ترکیه (حدود ۵۹ دلار آمریکا) در ماه است، در حالی که اجاره گوشی هوشمند ماهیانه ۵۰۰ لیر هزینه دارد. در مورد مبلمان نیز، مصرف کنندگان باید حدود ۲۰۰ لیر اجاره روزانه بپردازند.

سینان ونتورا، شریک موسس Kiralabunu، یک پلتفرم آنلاین برای اقلام اجاره‌ای، می‌گوید:اجاره در کشورهایی که تورم بالایی دارند محبوبیت پیدا می‌کند. او گفت که کاربران این پلتفرم در درجه اول کسانی هستند که بودجه کمی دارند.

ونتورا گفت که در میان پرتقاضاترین اقلام اجاره گوشی‌های هوشمند، رایانه‌ها، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های الکترونیکی هستند و خاطرنشان کرد که مصرف‌کنندگانی که از فناوری آگاه هستند اکنون به جای خرید محصولات ارتقا یافته، اجاره را ترجیح می‌دهند.

اگرچه نرخ تورم سالانه کشور از اوج ۷۵ درصدی در ماه می کاهش یافته است، اما همچنان در اوت ۵۲ درصد بوده و قیمت‌ها به طور متوسط ۲.۵ درصد در ماه افزایش یافته است.

تورم مداوم در کنار کاهش ارزش پول ملی طی سال‌های گذشته منجر به جهش قیمت کالاها به‌ویژه قیمت دستگاه‌های الکترونیکی و کاهش قابل توجه قدرت خرید شهروندان شده و به رونق بازار اجاره کمک کرده است.

دریا اولوچ، یکی از مصرف کنندگان از آنکارا، به شین هوا گفت: ناراحت کننده است که ببینیم قیمت کالاهای بادوام به طور مرتب افزایش می یابد، بنابراین من ترجیح می‌دهم یک لپ تاپ، یک دستگاه قهوه ساز، برخی مبلمان و گاهی اوقات لباس اجاره کنم.

اولوچ یکی از بسیاری از مصرف کنندگان شهری ۲۰ تا ۴۵ ساله است که معتقدند اجاره به دلایل بسیاری از جمله مقرون به صرفه بودن یا صرفاً به عنوان یک سبک زندگی، معامله بهتری را انجام می‌دهد.

زن جوان توضیح داد: "من معتقدم اجاره به جای خرید گزینه ای انعطاف پذیر، مقرون به صرفه و پایدارتر برای داشتن محصولی است که در زندگی روزمره به آن نیاز دارم."

مردم اینجا دیگر لوازم خانگی نمی‌خرند بلکه اجاره می‌کنند +عکس

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب