پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵
نظرات: ۱
۰
-
چرا با جوراب، سریع‌تر و عمیق‌تر می‌خوابیم؟

پوشیدن جوراب در رختخواب به شما کمک می‌کند سریع‌تر و عمیق‌تر بخوابید اما بد نیست دلیلش را بدانید!

به گزارش اطلاعات آنلاین، شاید بسیاری از مردم کره زمین عادت داشته باشند بدون جوراب بخوابند ولی جالب است بدانیم که ثابت شده است پوشیدن جوراب در رختخواب به شما کمک می‌کند سریع‌تر و عمیق‌تر بخوابید. البته با کمال تعجب، دلیلش این نیست که شما را گرم نگه می دارد. در واقع، برعکس است. هنگامی که ما خواب آلود هستیم، دمای بدن ما به آرامی کاهش می یابد.

وقتی جوراب می پوشیم، فرآیندی به نام گشاد شدن عروق دیستال اتفاق می‌افتد. این به این معنی است که خون به دست ها و پاها می رسد. به جای گرم کردن پاها و در نتیجه افزایش دمای عمومی بدن، همانطور که ممکن است انتظار داشته باشیم، در واقع دمای مرکزی بدن ما را کاهش می‌دهد.

دکتر چلسی پری، یکی از اعضای آکادمی پزشکی خواب آمریکا می‌گوید: «گرم کردن پاها سیگنالی به مغز شما می‌فرستد تا دمای مرکزی بدنتان را پایین بیاورد. نشانه‌ای از اینکه زمان استراحت فرا رسیده است و این نشانه به شما کمک می کند سریعتر بخوابید.»

همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد افرادی که جوراب می پوشند عمیق‌تر و طولانی تر می‌خوابند. توضیح ساده است، دکتر پری می‌گوید پوشیدن جوراب می‌تواند به شما کمک کند با ثابت نگه داشتن دمای بدن در طول شب، عمیق‌تر بخوابید.

علاوه بر این، ما مقدار زیادی از گرمای بدن خود را از طریق دست ها، پاها و سر خود از دست می‌دهیم. بنابراین، با اطمینان از گرم بودن پاهای شما در طول شب، بدن شما راحت‌تر با سایر تلفات گرمایی مقابله می‌کند. به این معنی که بعید است در شب با احساس سرما از خواب بیدار شوید.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب