سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲
نظرات: ۰
۰
-
روش جدید رسوب زدایی رگ های قلب بدون جراحی باز رونمایی می‌شود

روش نوین بازکردن رگ های مسدود شده قلب با رسوب کلسیم شدید به کمک الماس چرخنده و بدون نیاز به عمل باز به زودی رونمایی می شود.

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، مسعود قاسمی رئیس «بیست و چهارمین کنگره تازه های قلب و عروق» از ارایه روش نوین بازکردن رگ های مسدود شده قلب با رسوب کلسیم شدید به کمک الماس چرخنده و بدون نیاز به عمل باز همزمان با برپایی این کنگره که با شعار« تپش قلب با عشق و سلامتی» ۲۷ تا ۳۰ شهریور ماه امسال در هتل المپیک تهران برگزار می شود، خبرداد. 

وی افزود: این تکنولوژی نوین کمک بزرگی به بیمارانی است که در آنها ریسک عمل باز قلب وجود دارد و از سوی دیگر در صورت باز نشدن عروق شان در معرض ابتلا به سکته های قلبی و مغزی قرار می گیرند.  

به گفته وی، مته مخصوص(الماس چرخنده)، رسوب کلیسم رگ ها را بدون نیاز به عمل جراحی برطرف می کند که نتیجه این روش نوین به مراتب بهتر از شیوه های قدیمی است و سبب می شود، عمل استنت (فنر) گذاری با موفقیت بیشتری  انجام و از عمل باز برای برخی بیماران جلوگیری شود. 

قاسمی با ابراز خرسندی از اینکه نسل جدید Rotablator (نوعی مته مخصوص) که با مته الماس رگ های رسوب گرفته کلسیمی را می تراشد، با بهره گیری از تکنولوژی «های تکـ»، ساخته شده است، افزود: این روش که به کمک  دستگاه های نوظهور کار می کند، تنها با دو سه ماه تاخیر از پیدایش آن در کشور های پیشرفته دنیا وارد ایران شده است. 

وی گفت: به کمک این شیوه نوین، عمل تراشیدن رسوب کلسیم عروق کرونری اخیرا روی یک بیمار ۶۷ ساله مبتلا به دیابت با موفقیت انجام شد که از مهم ترین دستاوردهای آن باز کردن رگی بود که قبلا پیوند شده بود و نتایج این روش در بیست و چهارمین کنگره تازه های قلب و عروق ارایه خواهد شد.
رییس بیست و چهارمین کنگره تازه های قلب و عروق، دلایل ایجاد رسوب کلسیم در عروق کرونری را به غیر از منشا ژنتیکی، سبک ناسالم زندگی برشمرد و اظهار داشت: چاقی، دیابت، چربی و فشار خون و سیگار از عوامل ایجاد این رسوب هاست که در صورت درمان نشدن به موقع منجر به سکته خواهد شد. 

مژده مزیدی دبیر اجرایی این کنگره نیز گفت: بیست و چهارمین کنگره تازه های قلب و عروق به همت انجمن آترو اسکلروز ایران به مدت چهارروز از ۲۷ تا ۳۰ شهریور ماه امسال با حضور استادان، محققان، پژوهشگران، پزشکان و متخصصان برجسته  قلب و عروق داخلی و خارجی در هتل المپیک تهران برگزار می شود.
وی ادامه داد: این کنگره با حضور بیش از پنج هزار شرکت کننده از جامعه  پزشکی کشور برای پزشکان با ۲۰ امتیاز باز آموزی  و پرستاران با ۱۵ امتیاز دارای بالاترین امتیاز بازآموزی است. همچنین با توجه به  نقش کلیدی پرستاران و اهمیت ارتقا دانش و مهارت تخصصی ارزشمند حرفه پرستاری ، حضور پرستاران نمونه و برتر بیمارستان ها با نامه تایید شده  توسط رئیس بخش بیمارستان در کنگره به صورت رایگان است.
 

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب