دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
نظرات: ۱
۰
-
عوامل آتش سوزی در جنگل های کوهدشت شناسایی شدند

۵ نفر از عاملان آتش سوزی در جنگل های کوهدشت شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

تسنیم نوشت:کیانوش عباسی رئیس ادارۀ منابع طبیعی و آبخیزداری کوهدشت از شناسایی پنج عامل آتش‌سوزی در جنگل‌های این شهرستان خبر داد.

وی با اشاره به آخرین جزئیات آتش‌سوزی در جنگل‌های برخی از مناطق این شهرستان، گفت: ستاد مدیریت بحران برای مقابله با حریق جنگل‌ها تشکیل شده‌است.

او با اشاره به اعزام تیم‌های واکنش سریع، بخشداری و نیروهای مردمی برای مهار آتش‌سوزی‌های اخیر در جنگل‌های کوهدشت اضافه کرد: این حریق‌ها مهار، امّا دوباره شعله‌ور شد.

رئیس ادارۀ منابع طبیعی و آبخیزداری کوهدشت ادامه داد: آتش‌سوزی جنگل‌های این شهرستان پس از چند شبانه‌روز با اعزام تیم‌های واکنش سریع و چند سورتی پرواز بالگرد مهار شد.

عباسی بیان کرد: آتش‌سوزی در منطقۀ قلازیان سرطرهان در ۱۶ شهریور رخ داد و پنج هکتار شامل سه هکتار مرتع مشجر و دو هکتار غیرمشجر دچار حریق شد.

او با بیان آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوران یادآور شد: حدود هفت هکتار اراضی ملی شامل سه هکتار جنگلی مشجر و چهار هکتار مرتعی غیرمشجر در این منطقه در آتش سوخت.

رئیس ادارۀ منابع طبیعی و آبخیزداری کوهدشت تأکید کرد: وجود آتش‌برهای در سرنوراه و سرچنار حریق مراتع این منطقه را  کنترل کرد و از شدّت حجم آتش‌سوزی کاسته شد.

عباسی اعلام کرد: آتش‌سوزی ۱۷ شهریور به جنگل‌های کمپ گنجعلی سرایت کرد و  حدود چهار هکتار از اراضی جنگلی مشجر در این منطقه دچار حریق شد.

او توضیح داد: حریق جنگل‌های منطقه شرشره در ۱۸ شهریور حدود ۱۷ هکتار اراضی ملی شامل پنج هکتار اراضی صخره‌ای و مشجر و ۱۲ هکتار اراضی مرتعی را دچار آتش کرد.

رئیس ادارۀ منابع طبیعی و آبخیزداری کوهدشت اذعان کرد: آتش‌سوزی‌ در جنگل‌های این شهرستان به‌صورت سطحی است و آسیب جدی به درختان جنگلی وارد نشده‌است.

عباسی با تأکید به برخورد قاطع با عوامل آتش‌سوزی در جنگل‌های کوهدشت شرح داد: پنج نفر از این عوامل شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

او با اعلام اینکه کشیک شبانه‌روزی نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری کوهدشت به‌صورت نوبتی از ۱۵ خردادماه شروع شده‌است و تا پایان آبان ماه ادامه دارد، متذّکر شد: تعداد ۲۵ تیم واکنش سریع نیز سازماندهی و تجهیز شده‌است.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب