یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶
نظرات: ۰
۰
-
رکورد میلیونی تعداد مسافران گیلان خبرساز شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: در بازه زمانی دهم تا هفدهم شهریور ۶ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۳۴۲ نفر به گیلان سفر کردند.

تسنیم نوشت: در هفته گذشته و تعطیلی چند روزه شاهد حضور مسافران زیادی به استان گیلان و دیگر شهرستان‌های کشور بودیم و در برخی استان‌ها حتی بیش از جمعیت خودشان، میزبان مسافران بودند.

تعداد مسافرین در گیلان به حدی بود که بعضا شاهد ایجاد صف‌های طولانی در جاده‌ها و حتی پمپ بنزین‌ها بودیم و مسئولان گیلان نیز اعلام کرده بودند که مشکلی در تامین سوخت استان وجود ندارد ولی به دلیل ازدحام زیاد خودرو در راه‌های مواصلاتی گیلان، تانکرهای سوخت در پشت ترافیک گیر می‌کردند و با تاخیر چندساعته به جایگاه‌های سوخت می‌رسیدند.

البته ازدحام زیاد مسافر در گیلان باعث شده بود که مسافران در حاشیه خیابان‌ها و پارک‌ها و دیگر مکان ها، اقدام به چادرزنی کنند و متاسفانه برخی مسافران نیز در نظافت این استان بی‌توجهی می‌کردند و زباله‌های خود را در گوشه و کنار خیابان و پارک‌ها رها می‌کردند.

در حالی که جمعیت گیلان طبق آخرین سرشماری حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان ‌در باره آخرین امار سفر به استان در هفته گذشته اظهار کرد: در بازه زمانی دهم تا هفدم شهریورماه شاهد ورود ۶۸۳ هزار و ۱۱۳ خودرو به گیلان از دهم بودیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد کاهش داشت.

علی‌رغم اینکه در هفته گذشته شاهد حضور زیاد مسافران و حتی قفل شدن ترافیک در برخی محورها بودیم جهانی می‌گوید که برآورد مسافران ورودی که به صورت زمینی و هوایی به استان گیلان سفر کردند تعداد ۶ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۳۴۲ نفر از دهم تا هفدهم شهریور ماه است بود که  نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱.۸۵- داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه درصد اشغال تخت تأسیسات اقامتی ثابت زیرپوشش اداره کل ۱۱۰ درصد است، افزود: برآورد مسافران اقامت کننده در مراکز اقامتی ثابت و موقت این استان تعداد هشت میلیون و ۵۹۱ هزار و ۷۴۲  نَفَر - شب اقامت است.

وی با بیان اینکه طی روزهای گذشته ۴۸۳ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان گیلان صورت گرفته است، تصریح کرد: در تعطیلات چند روز گذشته شاهد ورود دو برابری مسافر نسبت به جمعیت گیلان بودیم که لازم است در در این خصوص تدابیری اندیشیده شود که فضایی نیز برای مسافران درنظر گرفته شود که مسافران نیز ساماندهی شوند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب