شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۶
نظرات: ۰
۰
-

از درآمدزایی در «آپارات» چه می‌دانید؟

فرمولی برای پول‌دار شدن در «فضای مجازی»/ این «شغل» گزینش ندارد!
از درآمدزایی در «آپارات» چه می‌دانید؟

کسب درآمد از طریق تولید محتوای ویدئویی و انتشار آن در فضای مجازی امروز به یکی از مشاغل پردرآمد و کم‌ریسک تبدیل شده است که ورود به بازار آن چندان پیچیده نیست.

بسترهای اشتراک ویدئو در فضای مجازی امروز، یکی از مهمترین و گسترده‌ترین بازارهای فعالیت محسوب می‌شوند که می‌توان از منظر درآمدزایی، فعال شدن در آن‌ها را به‌عنوان یک «شغل» به شمار آورد.

این ظرفیت و فرصت که پیش از این محدود به بسترهای بین‌المللی بود، در سال‌های اخیر، به‌واسطه توسعه فنی بسترهای داخلی، فضای امن‌تری را برای کسب درآمد به‌وجود آورده است. یکی از باسابقه‌ترین و معتبرترین این بسترهای اشتراک ویدئو در ایران، سایت «آپارات» است که سیستم درآمدزایی در آن به‌گونه‌ای طراحی شده که تولیدکنندگان محتوا می‌توانند بین ۵۰ تا ۷۰ درصد سود حاصل از نمایش موفق تبلیغات روی ویدئوهای خود را با این سایت شریک شوند. 

درآمدزایی از طریق بارگذاری محتوای ویدئویی بسیار ساده است اما چند پیش شرط دارد که مهمترین آن‌ها «تولید‌کننده» بودن است. تولیدکننده یک محتوای ویدئویی در واقع سازنده اصلی و مالک معنوی آن محتوا محسوب می‌شود و برمبنای این تعریف، بازتدوین و بازنشر ویدئوهای دیگران و یا ترجمه، زیرنویس، دوبله و هر نوع ویرایش دیگری، منجر به «تولید محتوا» نمی‌شود و مشمول قوانین درآمدزایی نخواهد شد.
از دیگر پیش‌شرط‌های درآمدزایی هم داشتن یک کانال فعال است که با داشتن حداقل ۲۰۰ دنبال‌کننده و طی سه‌ماه، حداقل ۳ هزارساعت نمایش ویدئو در آن صورت گرفته باشد.

در حوزه‌های جذاب و پرکاربری مانند گیم هم یک گیمر تنها زمانی می‌تواند صاحب محتوای تولید شده محسوب شود که تصویر ویدئویی خودش حین بازی، روی ویدئوی خروجی گیم، نمایش داده شود.

با داشتن همین شرایط ساده، هر کاربری می‌تواند به‌عنوان کاربر حقیقی یا حقوقی، اطلاعات خود را در بخش درآمدزایی سایت به ثبت برساند و براساس شماره حساب اعلامی، به‌صورت مستقیم درآمد خود را دریافت کند. پنل گزارش اختصاصی هم کمک می‌کند تا کاربران بتوانند ضمن نظارت کامل بر فرآیند فعالیت‌های درآمدزای خود، اطلاعاتی مانند ویدئوهای پردرآمد و یا بازه‌های پردآمد فعالیت خود، کسب کنند.

یکی از شاخص‌هایی که به مدیریت مالی شما کمک می‌کند، آرپی‌ام (RPM) است. این شاخص مشخص می‌کند که هر کانال به‌‌صورت متوسط به ازای هر هزار بازدید چه درآمدی کسب می‌کند. این عدد کاملا شناور است و به عواملی مانند «نوع محتوای کانال»، «نوع و قیمت تبلیغات نمایش داده شده روی محتوای کانال» و «نرخ نمایش موفق تبلیغات در کانال» بستگی دارد.

نکته جالب اینکه عضویت در این سیستم درآمدزایی هیچ محدودیت سنی‌ای ندارد و به همین دلیل بخش عمده‌ای از فضای این بازار را جوانان و نوجوانان نسل جدید به خود اختصاص داده‌اند و به درآمدهای قابل توجهی هم دست پیدا کرده‌اند.

به طور مثال یکی از معلمان از استان اردبیل، در قالب یک فعالیت شخصی در زمینه تولید محتوای آموزشی، از ابتدای سال ۱۴۰۳ با بارگذاری ویدیوهای آموزشی خود، توانست در حدود ۵۴۰ میلیون تومان، یعنی بیش از نیم میلیارد تومان عایدی مالی داشته باشد که این درآمد در کمتر از دو ماه محقق شد.

یکی از گیمرهای فعال در زمینه تولید محتوای ویدئویی هم طی پنج سال فعالیت در آپارات، در حال حاضر به درآمد ماهانه  ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب