جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۹
نظرات: ۰
۰
-
برای کاهش وزن این نوشیدنی را امتحان کنید

نتایج یک تحقیق علمی نشان می دهد که افزایش مصرف قهوه ، به کاهش وزن افراد کمک می کند.

وب دا نوشت : نتایج یک مطالعه نشان می دهد نوشیدن قهوه با کاهش وزن مرتبط است، با این حال مساله ای که وجود دارد اینکه آن را باید بدون شیرینی نوشید.

آمارها  نشان میدهند که آمریکایی ها قهوه دوست دارند . در واقع 74% از افرادی که توسط (درایو ریسرچ) مورد بررسی قرار گرفتند، گزارش دادند که  از نوشیدنی بخار دار به صورت روزانه لذت می برند، دانشمندان می گویند که مصرف قهوه می تواند یک عادت سالم باشد.

نوشیدن مقادیر متوسط قهوه با نرخ پایین طیفی از شرایط سلامتی از جمله دیابت نوع دو و بیماری قلبی و عروقی است. اکنون ممکن است بتوانیم مزیت دیگری را به لیست اضافه کنیم. مطالعه ای که در اکتبر در مجله American journal of clinical nutrition منتشر شد. گزارش می دهد که نوشیدن قهوه با کاهش وزن  مرتبط است. با این حال مساله ای که وجود دارد اینکه آن را باید بدون شیرینی نوشید.

بررسی ارتباط قهوه و کاهش وزن

نویسندگان مطالعه خاطرنشان کردند که قهوه اغلب همراه با شکر ، شیرین کننده های مصنوعی خامه یا خامه های غیرلبنی مصرف می شوند.محققان می خواستند رابطه بین میزان قهوه که افراد می نوشند ، میزان کافئین مصرفی و چگونگی تغییر وزن آنها یا توجه به آنچه که قهوه خود اضافه می کند را بررسی کنند.

آنها همچنین می خواستند بررسی کنند که آیا قهوه یا کافئین می تواند هر گونه تغییر وزن را به دلیل افزودن شکر کاهش دهد یا خیر.این مطالعه بزرگ شامل  48891 نفر از مطالعه سلامت پرستاران ،  83464 نفر از مطالعه سلامت پرستاران 2 و 22863 نفر از مطالعه پیگیری سلامت حرفه ای  بود. از همه شرکت کنندگان خواسته شد تا پرسشنامه هایی را مورد مصرف غذا و نوشیدنی خود در طول سال گذشته و همچنین در چهار سال آینده پرکنند.

داده ها در مورد میزان قهوه نوشیدنی آنها هم کافئین دار  و هم بدون کافئین و همچنین آنچه که آنها انتخاب کردند به قهوه  اضافه کنند ، جمع آوری شد.محققان سپس داده ها را تجزیه و تحلیل کردند تا مشخص کنند چه رابطه ای بین مصرف قهوه و وزن افراد در طول مطالعه وجود دارد.آنها دریافتند که افزایش مصرف قهوه با یک فنجان قهوه شیرین نشده با کاهش وزن حدود 12/0 کیلوگرم (26/0 پوند) مرتبط است.

از سوی دیگر هنگامی که افراد مصرف  روزانه قند خود را یک قاشق چایخوری در هر غذا یا نوشیدنی افزایش دادند،09/0 کیلوگرم (20/0 پوند ) اضافه کردند.خامه و خامه غیر لبنی هیچ تاثیری بر وزن نداشتند.

تیم تحقیقاتی همچینین خاطرنشان کرد که تغییرات در مصرف قهوه یا شکر تاثیر قوی تر بر وزن در افراد دارای اضافه وزن و چاق و در افراد جوان تر دارد.آنها همچنین دریافتند که کافئین بر وزن تاثیر می گذارند . زمانی که مصرف  افراد 100 میلی گرم افزایش یافت ، میزان کافئین موجود در یک فنجان موجود در یک فنجان قهوه ، افزایش وزن 08/0 کیلوگرم ( 18/0 پوند) کاهش یافت.

بر اساس یافته های خود ، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که در حالی که افزایش مصرف قهوه ، به کاهش وزن افراد کمک می کند، افزودن یک قاشق چای خوری شکر این اثر را از بین می برید، چرا نوشیدن قهوه بدون شیرینی ممکن است بر کاهش وزن تاثیر بگذارد.

دکتر کولین گولیک فیزیولوژیست ورزشی توضیح داد که راه های مختلفی وجود دارد ، که قهوه ممکن است بر وزن تاثیر بگذارد.یکی اثر گرما زایی آن است. اوتوضیح داد : کافئین ، یک جزء کلیدی قهوه ، به عنوان محرک گرمازایی شناخته شده است . ( اثر گرمازایی ، فرایندی است که در آن بدن گرما تولید می کند و کالری می سوزاند این اثر گرمازایی می تواند مصرف انرژی را افزایش دهد.

روش دومی که قهوه می تواند بر وزن تاثیر بگذارد، سرکوب اشتها است. نشان داده شده است که کافئین دارای خواص سرکوب کننده اشتها است که ممکن است میزان کالری دریافتی را کاهش دهد.

به گفته گولیک ، سومین خاصیت قهوه که باید به آن توجه کرد، اثرات متابولیک آن است. قهوه حاوی ترکیبات فعال زیستی مانند اسیدهای کلروژنیک در پلی فنول های منبع معتبر است که با مزایای متابولیک از جمله بهبود حساسیت به انسولین و متابولیسم گلوکز مرتبط است . این اثرات به طور بالقوه می تواند بر تنظیم وزن بدن تاثیر بگذارد و به کاهش وزن کمک کند.

چهارمین راهی که قهوه ممکن است بر کاهش وزن تاثیر بگذارد ، افزایش عملکرد فیزیکی است. نشان داده شده است که کافئین استقامت و عملکرد فیزیکی را بهبود می بخشد. با افزایش ظرفیت و شدت ورزش ، مصرف منظم قهوه بدون شیرینی ممکن است به طور غیر مستقیم از طریق افزایش مصرف کالری در طول فعالیت بدنی از کاهش وزن حمایت می نماید .

در نهایت ،به گفته میشل ساری ، کارشناس ارشد رژیم درمانی  ، دلایلی خارج از خود قهوه وجود دارد که قهوه بدون شیرینی ممکن است به کاهش وزن کمک کند. این می تواند به تفاوت کالری  شود که مصرف می کنید .

او گفت : (مردم تمایل دارند فنجان های قهوه خود را با شکر، شیرین  کننده ها و کرم های غنی پرکنند.)

اگر همه اینها را به فنجان قهوه روزانه خود اضافه کنید و چندین فنجان در روز میل کنید، می توانید صدها کالری اضافه را به سادگی در یک فنجان قهوه اضافه کنید، ساری با ذکر یک مثال اشاره کرد که یک قهوه سیاه متوسط در استارباکس با یک شات شربت بدون قند تنها 5 کالری دارد.

در مقابل نوشیدن یک ماکیاتوکارامل 250 کالری و 33 گرم قند به شما می دهد، او توصیه کرد : بنابراین اگر در کاهش وزن مشکل دارید ، به شربت بدون قند روی بیاورید و از نوشیدنی های حاوی قند پرهیز کنید.

در صورت افزایش مصرف قهوه چه خطراتی برای سلامتی باید در نظر بگیرید.

دکتر الکس فاکسمن ، مدیر پزشکی Achieve Health and weight loss  گفت که در حالی که قهوه فواید سلامتی زیادی دارد، ممکن است اثرات نامطلوبی نیز بر برخی افراد داشته باشد.

او گفت : ( برای مثال ، قهوه می تواند باعث بی خوابی ، اضطراب ، بی حالی ، تپش قلب و ناراحتی های دستگاه گوارش در برخی افراد بویژه افرادی که به کافئین حساس هستند با مقادیر زیادی از آن مصرف می کنند، شود )

فاکسمن همچنین خاطر نشان کرد که قهوه می تواند با داروها و مکمل ها از جمله داروهای ضد انعقاد ، داروهای ضد افسردگی ، آهن و کلسیم تداخل داشته باشد.وی خاطر نشان کرد : بنابراین افرادی که مصرف قهوه خود را افزایش می دهند. در صورت داشتن شرایط پزشکی با مصرف داروهایی که ممکن است قهوه بر آنها تاثیر بگذارد، باید پزشک خود مشورت کنند. آنها همچنین باید مصرف کافئین خود را کنترل کنند و از نوشیدن قهوه خیلی نزدیک به زمان خواب یا با معده خالی خودداری کنند.

در حالی که افزایش مصرف قهوه با کاهش وزن مرتبط بوده محققان دریافتند که افزودن شکر یا افزایش وزن مرتبط است و بیشتر فواید آن را از بین می برد.کارشناسان می گویند اگر به دنبال کاهش وزن هستید قهوه بدون شیرینی راه حلی است. اگر به دنبال افزایش مصرف قهوه خود هستید توجه داشته باشید که مصرف کافئین اضافه ممکن است با عوارض جانبی خاصی مانند بی خوابی یا بی قراری همراه باشد.

همچنین می تواند با برخی داروها و مواد معدنی تداخل داشته باشد. اگر مشکلات سلامتی  خاصی دارید که ممکن است کافئین بر آن تاثیر منفی بگذارد باید با پزشک خود مشورت کنید، مطالعه نشان می دهد که قهوه بدون شیرینی با کاهش وزن مرتبط است.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب