یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹
نظرات: ۰ |
۰
این استان منتظر ۳ روز جهنمی باشد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع دماهای بالای ۵۰ درجه در استان از روز دوشنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

صدا و سیما نوشت: مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به استقرار توده هوای گرم و وقوع دماهای ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر از دوشنبه پنجم تا چهارشنبه هفتم شهریور در در اغلب مناطق استان بجز مناطق مرتفع شمالی و شمال شرقی و شرقی گفت: این شرایط موجب گرمازدگی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، احتمال آتش سوزی در مراتع و مزارع و احتمال خسارت ناشی از تنش دمایی در کشاورزی، دامداری خواهد شد.

محمد سبزه زاری توصیه کرد: صرفه جویی در مصرف آب و برق بویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیر ضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب جهت جلوگیری از گرمازدگی، آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب، در ساعات گرم روز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب شود و در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید از وسایلی مانند عینک آفتابی، کلاه و…استفاده شود.

وی گفت: خودداری از رها کردن زباله‌های براق در طبیعت، در صورت روشن نمودن آتش در مراتع اطمینان از خاموش کردن کامل آن پیش از ترک محل ضروری است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا فردا جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و شرجی و وقوع پدیده مه یا مه رقیق بویژه در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی خواهد شد و پس از آن تا روز چهارشنبه افزایش رطوبت و شرجی به مناطق ساحلی و جنوبشرقی و تا حدودی مرکزی استان محدود می‌شود.

وی افزود: همچنین طی امروز با توجه رطوبت مطلوب در منطقه، رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعد وبرق، ریزش تگرگ و تندبادهای لحظه‌ای در مناطق شمالی و شرقی و جنوبشرقی و تندبادهای لحظه‌ای و احتمال رخداد گرد و خاک‌های محلی و همرفتی در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی پیش بینی می‌شود. از فردا هم وقوع دماهای ۴۸ و ۴۹ درجه و بالاتر را در اغلب نقاط استان شاهد خواهیم بود.

در شبانه روز گذشته بستان با دمای ۴۷.۶ و ایذه با ۲۴.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شده اند.

در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۴۷ و کمینه دمای ۳۳.۲ درجه سانتیگراد رسیده است.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب