یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
نظرات: ۰ |
۰
زائران اربعین توصیه‌های هلال احمر را جدی بگیرند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

جمعیت هلال احمر به زائران توصیه کرد که بعد از بازگشت به کشور، برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های احتمالی و عفونی از ماسک استفاده کنند و از روبوسی با کودکان، سالمندان و افرادی که سیستم ایمنی پایینی دارند، خودداری کنند.

جمعیت هلال احمر طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از ابتدای مراسم پیاده روی اربعین در راستای درمان تخصصی زائران بیمار، بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار خدمت امدادی و درمانی به زائران اباعبدالله در ایران و عراق ارائه کرده است.

در متن اطلاعیه‌ شماره ۸ ستاد اربعین هلال‌احمر آمده است:

جمعیت هلال‌احمر همچون سنوات گذشته به عنوان متولی اصلی ارائه خدمات امداد و نجات به زائران حسینی در جاده‌های داخلی کشور و تنها متولی ارائه خدمات سلامت و امدادی به زائران در ایام اربعین حسینی در عراق فعالیت دارد.

عملیات اربعین هلال احمر از تاریخ ۱۶ مردادماه آغاز شده و تا ۹ شهریور ادامه خواهد داشت که از روز ۱۶ مردادماه تا امروز ۴ شهریور، در داخل کشور ۳۷ هزار و ۸۲۶ زائر از خدمات امدادی هلال‌احمر بهره‌مند شدند که از این تعداد، ۹۷۸۲ نفر خدمات اسکان اضطراری و ۲۶ هزار و ۴۵۸ نفر خدمات سلامت و درمان در محل دریافت کردند و ۱۵۶۳ نفر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند. همچنین تا امروز ٢ میلیون و ۸۰۲ هزار و ۴۸۲ مورد خدمات داوطلبانه درمانی و سلامت در کشور عراق به زائران ارائه شده که شامل ویزیت زائران بیمار، خدمات پاراکلینیک، انتقال بیماران به مراکز درمانی، نسخ دارویی و مراقبت از سلامت زائران بوده است. در مجموع در داخل کشور و همچنین خاک عراق ٢ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۳۰۸ خدمت به زائران ارائه شده است.

در مدت اجرای عملیات امدادی و درمانی هلال‌احمر در اربعین، تاکنون ۲۸۰ زائر بیمار، مصدوم و یا فوتی به کشور بازگردانده شده‌اند. همچنین از مجموع خدمات ارائه شده، ۵۴ هزار و ۷۰۳ خدمت درمانی به زائران گرمازده ارائه شده است.

در زمان بازگشت زائران به کشور، بهتر است که زائران عجله نکنند و در صورت خستگی و خواب‌آلودگی، استراحت کنند.

به زائران توصیه می‌شود بعد از بازگشت به کشور، برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های احتمالی و عفونی از ماسک استفاده کنند و از روبوسی با کودکان، سالمندان و افرادی که سیستم ایمنی پایینی دارند، خودداری کنند.

 جمعیت هلال‌احمر تا پایان بازگشت زائران از مراسم پیاده‌روی اربعین، آماده ارائه خدمات درمانی و امدادی است.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب