یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱
نظرات: ۰ |
۰
بنیانگذار تلگرام به ۲۰ سال زندان محکوم می شود؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

گزارش‌ رسانه‌های فرانسه حاکی از آن است که پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام ممکن است به‌دلیل اتهامات وارده با حکم ۲۰ سال زندان مواجه شود.

آنا نوشت: دوروف قرار است در دادگاه فرانسه حاضر شود و با اتهامات متعددی ازجمله تروریسم، قاچاق مواد مخدر، کلاهبرداری، پول‌شویی و محتوای سوءاستفاده از کودکان مواجه است. 
 
دوروف که اکنون ۳۹ سال دارد، در روسیه متولد شد و در آگوست ۲۰۲۱ تابعیت فرانسه را دریافت کرد. او در سال ۲۰۱۷ به دبی نقل مکان کرد و طبق گزارش‌ها، تابعیت امارات متحده عربی را نیز دریافت کرده است.

پس از انتشار اخبار دستگیری دورف در فرانسه این اتفاق با واکنش‌های گسترده‌ای همراه بود. 

در همین ارتباط تاکر کارلسون در صقحه شخصی خود در شیکه ایکس نوشت:  تاریکی در حال فتح جهان آزاد است. مالک تلگرام زمانی روسیه را ترک کرد که دولت تلاش کرد شرکت رسانه اجتماعی او (تلگرام) را کنترل کند.

وی در ادامه گفت: در نهایت، این پوتین نبود که او را به خاطر اجازه دادن به مردم برای اعمال آزادی بیان دستگیر کرد؛ این یک کشور غربی، متحد دولت بایدن و یکی از اعضای ناتو بود که او را بازداشت کرد.

ایلان ماسک نیز در واکنش به دستگیری پاول دورف در فرانسه؛ با انتشار تصویری از دروف نوشت: «سال ۲۰۳۰ است و شما به خاطر پسندیدن یک میم در اروپا اعدام می شوید.»

تامی رابینسون، رهبر راست‌های افراطی بریتانیا در اینباره نوشت: پاول دوروف، مالک تلگرام، اخیراً به ⁦ تاکر⁩ کارلسن گفته بود که FBI به یکی از مهندسین تلگرام نزدیک شده و سعی کرده بود او را مخفیانه استخدام کند تا یک راه نفوذ باز کند و به آژانس های اطلاعاتی ایالات متحده اجازه دهد از کاربران تلگرام جاسوسی کنند.

آمریکا پشت دستگیری پاول در پاریس؟

رئیس لیگ اینترنت ایمن میزولینا گفت: دستگیری پاول دوروف در فرانسه ضربه ای به پروژه بلاک چین TON است که نمایندگان کسب و کارهای بزرگ روسیه در آن سرمایه گذاری کردند، یعنی تا حدی ادامه سیاست تحریم های ایالات متحده است.

من فکر می کنم در کل آمریکایی ها پشت این وضعیت هستند که تلگرام اخیراً از نظر انتشار اطلاعات در کشورهای مختلف بسیار آزار دهنده بوده است.

جرایم دورف قطعی نیست 

پس از انتشار اخبار دستگیری دورف معاونت دادستانی فرانسه اعلام کرد که جرائم مالک تلگرام قطعی نیست و پس از پرسش سوالاتی، پاول دورف آزاد خواهد شد! 

حرکت هوشمندانه‌ پاول دورف!

مدیران تلگرام پس از دستگیری پاول دورف اعلام کردند که طبق پروتوکل های امنیتی که خود دوروف طراحی کرده است در صورت دستگیری وی اطلاعات مهم کاربران را از سیستم حذف خواهد کرد تا در هیچ شرایطی دست دولت ها نیفتد.

تمام اطلاعات بانکی ذخیره شده مشتریان پریمیوم از سرور ها در جهت نگه داری از اطلاعات آنها حذف خواهد شد.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب