چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۴
نظرات: ۱ |
۰
رابطه پزشکیان و اصلاح طلبان به کجا می انجامد؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سخنگوی اعتماد ملی گفت: اصلاح طلبان با همیتی مضاعف حاضرند به دولت پزشکیان یاری برسانند و ابراز نارضایتی از فهرست کابینه را تحت هیچ شرایطی نمی‌توان به ایجاد فاصله بین پزشکیان و جریان اصلاحات قلمداد کرد.

اسماعیل گرامی مقدم، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با «اطلاعات» با اشاره به برخی انتقادات به فهرست کابینه پزشکیان اظهار داشت: پزشکیان با این لیست نتوانست توقع همفکران و همراهانش را برآورده کند. به طوریکه موجی از انتقادات راه افتاده است که ریشه در نارضایتی و حتی ناامیدی دارد. در واقع اصلاح طلبان دنبال این بودند تا رییس جمهوری که با حمایت همه جانبه آن ها پیروز انتخابات شده است، برای ایجاد تغییر اساسی در روند مدیریتی کشور، نیروهایی را به کار بگیرد که نگاه شان با مسببان شرایط فعلی، تفاوت داشته باشد.

سخنگوی حزب اعتماد ملی در ادامه گفت: البته به این موضوع هم باید توجه نشان داد که یکی از کلیدواژه‌های ثابت پزشکیان در مناظره‌های انتخاباتی عبارت «نباید با هم دعوا کنیم»، بود و شاید او تلاش دارد با گنجانیدن نام تنی چند از نیروهای اصولگرا و حتی معرفی سه نفر از وزیران دولت سیزدهم، به جریان رقیب این پیام را بدهد که الان هنگامه همصدایی و همراهی باهم است و بهتر است، رویارویی و دعواهای سیاسی را تمام کنیم. حالا باید در انتظار رفتار و واکنش اصولگرایان بمانیم و ببینیم، بنایی برای انسجام داخلی دارند یا حتی با وجود ترکیب کابینه چهاردهم، همچنان قصد تقابل جدی با جریان اصلاح طلب و معتدل خواهند داشت؟

رابطه پزشکیان و اصلاح طلبان به کجا می انجامد؟

به گفته وی، پزشکیان با به کارگیری گروهی از اصولگرایان دنبال فضایی یک دست و بدون جار و جنجال است تا بتواند برنامه‌های راهبردی تعیین شده را در آرامش پیش ببرد و نقشه راه ترسیم شده را به مقصد برساند. اگر این رویکرد دولت چهاردهم جواب داد که خب! می‌توانیم به ترمیم فضای کدر امید داشته باشیم. اما اگر اصولگرایان بر نظرات، رفتار و سیاست تقابلی خود اصرار داشته باشند، آن وقت است که باید گفت پزشکیان هم کابینه را مفت فروخته است و هم نتوانسته مسیری سهل را برای برنامه‌های راهبردی به دست بیاورد.

او یادآور می‌شود: در این شرایط آن چه که اهمیت دارد، این است که مجلس در روند رای اعتماد به وزرای پیشنهادی طبق توصیه مقام معظم رهبری بنا را تعامل با دولت بگذارد و اینطور نباشد که شاهد تسویه حساب‌های سیاسی_جناحی باشیم. البته همه می‌دانیم، تندروهایی که در مجلس حاضر هستند که آستین‌ها را برای مانع تراشی در مسیر دولت بالا زده اند. انگار نه انگار که کشور چالش‌های زیادی هم در مناسبات بین المللی و هم در فضای داخلی کشور دارد. امیدوارم آقای قالیباف که از روز اعلام رسمی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، از ضرورت همکاری همه جانبه با دولت خبر داده است، بتواند با کمک عقلای بهارستان تحرکات هزینه ساز افراد رادیکال را خنثی کند تا برنامه‌هایی که برای پشست سر گذاشتن سختی‌ها نوشته شده اند، در آرامش کامل به مرحله اجرا در بیایند.

گرامی مقدم در پایان گفت: ناگفته پیداست، اصلاح طلبان همچنان با همیتی مضاعف حاضر هستند به دولت پزشکیان یاری برسانند و ابراز نارضایتی از کابینه را تحت هیچ شرایطی نمی‌توان به ایجاد فاصله بین پزشکیان و جریان اصلاحات قلمداد کرد.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب