دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱
نظرات: ۰ |
۰
رئیس پلیس تهران درباره موبایل‌قاپ محله استاد معین توضیح داد +ویدئو
طول ویدئو: 00:38

محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در نشست خبری گفت: شیوه و شگرد سرقت موبایل همین هست که می‌بینید و گروه خاصی نیستند. آن کلیپی که دیدید کار پلیس را سخت کرد.

جماران نوشت: فرمانده انتظامی پایتخت نسبت به فیلم گوشی قاپی یک سارق در تهران واکنش نشان داد.

سردار عباسعلی محمدیان در جمع خبرنگاران از کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت خبر داد.

وی با اشاره به افزایش ۵ درصدی تماس شهروندان با سامانه فوریتی ۱۱۰ گفت: کاهش ۱۲ درصدی تماس مرتبط با سرقت را داشته‌ایم که همین امر نشان‌دهنده کاهش سرقت بوده است.

فرمانده انتظامی پایتخت از تلاش مأموران پلیس آگاهی پایتخت در شناسایی و دستگیری سارقان و مالخران تقدیر کرد و افزود: اصل این است که مال‌باختگان بعد از دستگیری سارقان به مال خود برسند؛ چرا که شناسایی مالخر و بازگشت اموال مهمترین اقدام پلیس بعد از دستگیری سارقان است.

وی با اشاره به عملکرد پلیس تهران از ابتدای سال تا کنون تصریح کرد: مردم آمار زده شده‌اند ما باید آنقدر خوب کار کنیم که مردم احساس امنیت کنند و نباید صرفا به اعلام آمارها اکتفا کنیم.

وی ادامه داد: سرقت‌ها از ابتدای سال تا الان به طور کلی ۱۸ درصد کاهش داشته است، عنوان مثال سرقت‌های به عنف و زورگیری ۲۹ درصد کاهش داشته و اگر این گروه مسلحانه نبود در حوزه سرقت‌های مسلحانه هم ۵۰ درصدی کاهش داشته ایم.

سردار محمدیان گفت: تماس‌های ورودی ۱۱۰ حدود ۵ درصد افزایش داشته اما تماس‌های مرتبط با ۱۱۰ در حوزه سرقت ۱۲ درصد کاهش داشته است. همچنین در حوزه سرقت خودرو ۹ درصد کاهش و سرقت موتورسیکلت ۲۳ درصد کاهش از ابتدای سال تا کنون داشته ایم.

وی در پاسخ به سوالی درباره گوشی قاپی یک سارق که فیلم آن در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد، گفت: شیوه و شگرد سرقت موبایل همین است که همیشه می‌بینید اما انچه که رخ داده یک نفر نیست بلکه دو گروه هستند که اقدامات شناسایی هر دو گروه انجام شده و انتشار این فیلم‌ها فقط کار ما را سخت کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره گوشی قاپی یک سارق که فیلم آن در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد گفت: شیوه و شگرد سرقت موبایل همین است که همیشه می‌بینید اما انچه که رخ داده یک نفر نیست بلکه دو گروه هستند که اقدامات شناسایی هر دو گروه انجام شده و انتشار این فیلم‌ها فقط کار ما را سخت کرد.

وی درباره کنترل اراذل و اوباش گفت: اراذل و اوباش سطح یک فعالیت‌شان بسیار محدود شده است امروز برخی از شرارت‌ها مربوط به کسانی است که اطلاق اراذل و اوباش به آن‌ها نمی‌شود اما با قمه و یا چاقو اقدام به درگیری می‌کنند صحبت ما این است که تولید و خرید و فروش و نگهداری و حمل سلاح نامتعارف ممنوع شده و مجازات دارد ضروری است که جلوی تولید آن‌ها گرفته شود. اینها ضرورت مردم نیست. ما در تهران تعداد زیادی از این ابزارها را از مغازها جمع آوری کرده ایم.

وی درباره جمع آوری اتباع بیگانه ادامه داد: اتباع بیگانه باید دارای مجوز باشند اگر مجوز اقامت نداشته باشند حضورشان غیرمجاز است و مشمول طرد می‌شوند. این‌ها را بنا به ظرفیتی که برای انتقال آن‌ها به مرز وجود دارد، جمع آوری می‌کنیم این افراد شامل کسانی است که مجوزهای انها به اتمام رسیده و تمدید نشده و یا فاقد مجوز هستند.

وی درباره پابند الکترونیکی گفت: این افراد مجازات جرایم خود را کشیده‌اند اما چون دارای تکرار جرم شده‌اند از این طریق کنترل می‌شود برای این افراد ممنوعیتی وجود ندارد و تردد بین شهری هم می‌توانند داشته باشند و پلیس آن‌ها را کنترل می‌کند. این افراد هر مکان غیرمتعارف باشد و زمان غیرمتعارف باشد با آن‌ها تماس گرفته می‌شود تا بدانند تحت کنترل هستند.

محمدیان درباره ساخت کلانتری‌های جدید گفت: از رییس جمهور شهیدمان یاد می‌کنم که ایشان اول از محلات شوش و هرندی بازدید کردند و اعتبار خوبی برای ساخت کلانتری جدید و کمبود کسری‌های کلانتری‌ها قدیمی در نظر گرفتند که ۵۰ درصد آن‌محقق شد. در برخی از مناطق نیز پیدا کردن زمین سخت است اما ما در حال پیگیری آن هستیم تا کلانتری‌های جدید نیز بسازیم.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب