شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۹
نظرات: ۰ |
۰
عراقچی ترکیبی از میدان و دیپلماسی است
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مدیرعامل سابق خبرگزاری جمهوری اسلامی در رشته توئیتی با معرفی عباس عراقچی به عنوان مناسب‌ترین گزینه‌ وزارت خارجه، او را سزاوار اخذ بالاترین رأی اعتماد از مجلس دانست.

خبرآنلاین نوشت: دکتر محمدرضا نوروزپور در این رشته توئیت عباس عراقچی را دیپلماتی کارکشته و با تجربه دانسته است که در یک فرایند فراجناحی – سیاسی تدریجی و با طی کردن پله‌پله مراتب ترقی، از پایین‌ترین جایگاه حرفه‌ای به بالاترین سطح مسئولیت در این حوزه ارتقاء یافته و اکنون با شایستگی به مجلس معرفی شده است.

به نوشته این روزنامه نگار حوزه دیپلماسی، عراقچی به معنای دقیق کلمه، از سربازی به ژنرالی رسیده و با پیچیدگی‌های دیپلماسی و مذاکرات به خوبی آشنا است. به عنوان عضو کلیدی در تیم‌های مذاکره‌کننده مختلف از جلیلی گرفته تا ظریف، حضوری فعال داشته و تجربه‌های متنوع و ارزشمندی را در این مسیر کسب کرده است. از این رهگذار او هم اینک با نقاط قوت و ضعف هریک از مذاکره‌کنندگان ارشد قبلی آشنا است و قرار نیست چرخ را از نو اختراع کند.

محمدرضا نوروزپور در بخش دیگری از رشته توئیت خود آورده است: عراقچی، نه نقشی در ساخت دوگانه کاذب میدان – دیپلماسی داشته و نه اعتقادی به آن دارد؛ بلکه خود ترکیبی از میدان و دیپلماسی است و اعتقاد راسخی به بهره‌گیری از هر دو ابزار برای تحقق منافع ملی دارد.

مدیرعامل سابق ایرنا در نهایت نوشته است: عراقچی به عنوان مناسب‌ترین گزینه‌ای که هم زمان می‌تواند هم میدان و هم دیپلماسی را نمایندگی کند، سزاوار اخذ بالاترین رأی اعتماد از مجلس است. حمایت قاطع مجلس شورای اسلامی از عباس عراقچی به عنوان وزیر امور خارجه، نه تنها به وی قدرت و مشروعیت مضاعف خواهد بخشید، بلکه به او امکان می‌دهد تا با اعتماد به نفس بیشتری در هر دو عرصه دیپلماسی و میدان گام بردارد.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب