شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳
نظرات: ۱ |
۰
این گروه از دختران ورزشگاه را به هم ریختند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

گروهی از دختران تیم کاشان با پوشش چادر وارد ورزشگاه شدند و شرط حضور در مسابقه را خروج تمام مردان از سالن اعلام کردند.

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، در استادیوم ورزشی لاجوردی غوغائی برپا بود و ورود دختران چادر به سر تیم کاشان این غوغا را به اوج رساند. دختران کاشانی پس از اینکه با چادر وارد استادیوم ورزشی شدند اعلام کردند که تنها در صورتی حاضر به ادامه مسابقه هستند که تمام مردان تماشاچی سالن مسابقه را ترک کنند.

اما اصل ماجرا چه بود؟ برای خواندن این گزارش با مجله جوانان مورخ فروردین 1351 همراه شوید. این مجله در گزارشی با عنوان چرا دختران ورزشکار کاشان با چادر وارد سالن مسابقه شدند؟ نوشت که به دلیل آنکه مردان در سالن ورزشی حضور داشتند دختران تیم والیبال و بسکتبال کاشان حاضر نشدند با دختران تیم تهران مسابقه دهند.

دنیای جوانان نوشت: دختران کاشان گفتند در حالیکه مردان شهر ما برای تماشای مسابقات دختران شهرهای دیگر به استادیوم می‌آیند ولی به ما می‌گویند شما باید در سالنی مسابقه بدهید که مرد نباشد.

در هفته‌ای که گذشت کاشان شاهد یکی از جالب‌ترین حوادث بود.

جریان از این قرار است که مسابقات قهرمانی آموزشگاه‌های استان مرکز در کاشان انجام می‌گرفت اما در لحظه آغاز مسابقه و در برابر بیش از 500 هزار تماشاچی دختران والیبالیست و بسکتبالیست کاشان در حالیکه تمام بدن و صورتشان را در چادر مخفی کرده بودند وارد سالن سرپوشیده لاجوردی شهر کاشان شدند.

خبرنگار ما که در این سالن حضور داشت گزارش این حادثه را چنین نوشته است:

در استادیوم ورزشی لاجوردی غوغائی برپا بود و ورود دختران چادر به سر تیم کاشان این غوغا را به اوج رساند. دختران کاشانی پس از اینکه با چادر وارد استادیوم ورزشی شدند اعلام کردند که تنها در صورتی حاضر به ادامه مسابقه هستند که تمام مردان تماشاچی سالن مسابقه را ترک کنند.

مربی ورزش هنرستان صنعتی کاشان، آقای منوچهر عمرانی دوان دوان به دخترها نزدیک شد و التماس کرد که دخترها نترسند و مسابقه را ادامه دهند.

شما نترسید من قول می دهم آب از آب تکان نخورد.

اما یکی از دختران در پاسخ او چادرش را به گوشه ای پرتاب کرد و فریاد زد: فکر نکنید که ما شهامت این را نداریم که مسابقه بدهیم بلکه عواملی هست که نمی گذارد ما مسابقه بدهیم. به سراغ این دختر رفتم و از او خواستم کمی بیشتر توضیح بدهد: دختر ورزشکار گفت: آقایان ما خودشان وارد سالن ورزشی می شوند و دختران ورزشکار سایر شهر ها را تماشا می کنند اما به ما می گویند اجازه این را ندارید که چادر از سر بردارید. و مقابل مردان مسابقه بدهید شما باید در سالنی مسابقه بدهید که مرد حضور نداشته باشد.

خبرنگار ما در پایان گزارش خود می‌نویسد:

تلاش مربی برای راضی  کردن دخترها جهت شرکت در مسابقه بی نتیجه می ماند و دختران کاشان سالن مسابقه را ترک کردند و در نتیجه دختران شمیران برنده مسابقه شناخته شدند. 

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب