چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸
نظرات: ۱ |
۰
چشم روسیه به جنگ ایران و اسرائیل است!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند دولت آمریکا در بحبوحه تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پس از وعده تهران برای انتقام از مرگ اسماعیل هنیه، در حال بررسی راه‌هایی برای کاهش صادرات نفت ایران است.

رویداد۲۴ نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در اظهاراتی گفته که این وزارتخانه به دنبال راه‌هایی برای محدود کردن بیشتر درآمدهای ایران از صادرات نفت است و این کشور را مسئول تشدید اوضاع منطقه پس از کشتن هنیه توسط اسرائیل می‌داند.

این مقام که پولیتیکو نامی از او نبرده، می‌گوید «ایران به تشدید تنش‌ها در منطقه ادامه می‌دهد و ما با شرکای خود برای فشار بیشتر بر ایران و کاهش صادرات نفت آن‌ها تلاش خواهیم کرد».

این مقام با اشاره به اینکه ایران با وجود تحریم‌ها صادرات نفت خود را افزایش داده، گفته «فرار از تحریم‌ها بسیار پرهزینه است (پرداخت پول به واسطه‌ها، پولشویی و غیره). ارزیابی ما این است که ایران تنها بخشی از درآمد حاصل از فروش نفت خود را در نتیجه این هزینه‌ها دریافت می‌کند.»

نشریه اویل پرایس نوشته اوایل سال جاری، صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در شش سال گذشته رسید و به طور میانگین ۱.۵۶ میلیون بشکه در روز در سه ماهه اول سال جاری بود.

فرناندو فریرا، رئیس خدمات ریسک ژئوپلیتیک در گروه انرژی راپیدان، در ماه آوریل به فایننشال تایمز گفته بود: «ایرانی‌ها هنر دور زدن تحریم‌ها را آموخته اند. اگر دولت بایدن واقعاً تأثیری داشته باشد، باید تمرکز را بر چین معطوف کند.»

چین بزرگترین مشتری نفت ایران است، اما تنها نیست. رویترز اوایل ماه جاری گزارش داد که داده‌های ردیابی محموله نشان می‌دهد محموله‌های نفتی ایران به عمان و بنگلادش در حال حرکت هستند. جواد اوجی وزیر نفت ایران ماه گذشته اعلام کرد که تهران در حال حاضر نفت خود را به ۱۷ کشور صادر می‌کند.

بر اساس گزارش ماهانه رویترز در اوایل این ماه، تولید نفت خام ایران در ماه جولای به طور میانگین ۳.۲۲ میلیون بشکه در روز بود. بر اساس گزارش‌های رویترز، این سطح بالاترین میزان تولید ایران است از سال ۲۰۱۸ تاکنون است.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب