جمعه ۲۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۲
نظرات: ۰ |
۰
تمجید و تعریف یک امام جمعه از مسعود پزشکیان
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امام جمعه موقت سمنان ضمن تبریک به نهمین رئیس جمهور کشورمان از وی به عنوان فردی انقلابی نام برد.

ایسنا نوشت: حجت‌الاسلام محمدعلی قدس‌پور، در خطبه‌های این جمعه در سمنان با اشاره به مشارکت بالای مردم در انتخابات ۱۵ تیرماه اظهار کرد: حضور و مشارکت مردم پای صندوق‌های رأی نشان داد که مردم با وجود همه سختی‌های اقتصادی و معیشتی همچنان پای نظام و رهبری ایستاده‌اند.

وی با تمجید از حضور باشکوه مردم در انتخابات تصریح کرد: مردم با حضور در انتخابات، وظیفه و رسالت خود را انجام دادند و حالا نوبت مسوولان است که با تقوای حاکمیتی در چارچوب نظام عمل و به حل مشکلات مردم کمک کنند.

وی با تقدیر از مشارکت مطلوب مردم استان سمنان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مردم ولایتمدار بار دیگر به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفته و به وظیفه خود در انتخابات عمل کردند.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره حضور سلیقه‌های مختلف در این دوره از انتخابات افزود: خداوند انسان را دارای اختیار آفریده است، نفس اختیار ارزشمند است و حامیت در کشور ما نیز به این موضوع اهمیت می‌دهد.

حجت‌الاسلام قدس‌پور ضمن تبریک به دکتر مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور منتخب، وی را فردی دارای اصول و مبانی انقلابی دانست و افزود: دکتر پزشکیان در مناظره‌ها و در رفتارهای بعد از انتخاب نشان داد که در چارچوب منویات انقلاب و مقام معظم رهبری حرکت می‌کند.

وی با تاکید به استفاده از افراد کارآمد در دولت آینده گفت: اعضای کابینه به خصوص معاونین رئیس جمهور منتخب باید از افراد کارآمد و با احساس مسئولیت، دلسوز و به دور از حاشیه انتخاب شوند.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره با بیان اینکه قیام عاشورا عبرت‌های فراوان دارد و تفسیر علمی قرآن کریم است، افزود: یکی از عبرت‌های اساسی فراموشی‌ها است و نینوا نمادی از غفلت مردم در آن زمانه بود که سیدالشهدا (ع) را به شهادت رساندند.

قدس پور با بیان اینکه پیام محرم یک ارزش است افزود: مردم باید از محرم و پیام‌های عاشورای حسینی درس گرفته و در مسائل زندگی خود آن را به‌کار بگیرند.

وی بر اقامه عزای حسینی تاکید و تصریح کرد: جوانان با حضور در این محافل با مکتب حسینی بیشتر آشنا شوند.

خطیب موقت نماز جمعه سمنان با اشاره به برخی از دستاوردهای علمی کشور افزود: ارسال۲۰ تا ۳۰ ماهواره ایرانی به فضا از دستاوردهای کشور و نظام است.

وی با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در این بخش گفت: دولت آیت‌الله رئیسی اقدامات ارزشمندی در حوزه فناوری ماهواره‌ای انجام شد که از دولت چهاردهم نیز انتظار می‌رود این راه را ادامه دهند.

وی به جایگاه علمی ایران پرداخت و اضافه کرد: اکنون هفت هزار و ۷۰۰ ماهواره در سطح اول زمین در حال حرکت است و شرکتی آمریکایی بیش از ۶ هزار ماهواره را ارسال کرده و کشور ما نیز نباید در این بخش مهم غافل شود. باید از ظرفیت جوانان نخبه و مستعد در این حوزه‌های علمی بهره گرفت.

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب