جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۰
نظرات: ۰
۰
-

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خراسان رضوی گفت: رعایت توصیه‌هایی برای پیشگیری از ابتلا به هاری با توجه به مشاهده برخی موارد از این بیماری طی روزهای گذشته ضرورت دارد.

ایسنا نوشت: محمدرضا بهروزیان اظهار کرد: اولین توصیه مهم ما، پرهیز از تماس با حیوانات بدون صاحب و پرسه‌زن اعم از سگ و گربه است و تاکید می‌کنیم از تغذیه دستی این حیوانات خودداری شود.

وی افزود: مراجعه منظم هر ۶ ماه یکبار به دامپزشکی برای کنترل سلامتی، همچنین تزریق سالیانه واکسن هاری برای تمامی حیوانات خانگی ضروری است.

بهروزیان یادآور شد: در صورت گاز گرفتگی توسط حیوانات اعم از خانگی یا بدون صاحب و غریبه، باید بلافاصله نسبت به شست‌وشوی محل گاز گرفتگی با آب و صابون فراوان به مدت ۱۵ دقیقه اقدام شود و سپس فوری به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی برای تزریق واکسن و سرم ضد هاری مراجعه کنند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان تصریح کرد: اگر حیوان خانگی شما تغییر رفتار دهد، یعنی چنانچه آرام بوده است و در ادامه تبدیل به یک حیوان پرخاشگر شود و یا اگر یک حیوان پرخاشگر بوده و به یک حیوان آرام تبدیل شود، شبهه ابتلای حیوان به بیماری هاری مطرح می‌شود و باید اقدامات پیشگیرانه برای پرهیز از گاز گرفتگی توسط حیوان مشکوک انجام شود و سریع مراتب به دامپزشکی اطلاع‌رسانی شود تا اکیپ مبارزه با بیماری‌ هاری به محل برای انجام اقدامات بهداشتی مراجعه کنند.

وی گفت: در پایان به شهروندان و دامداران توصیه می‌کنیم هنگام مراجعه اکیپ‌های واکسیناتور دامپزشکی، با ماموران دامپزشکی برای واکسیناسیون سگ‌های گله و نگهبان، همکاری لازم را داشته باشند.

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب