جمعه ۵ تیر ۱۴۰۵ - ۱۹:۲۰
نظرات: ۱
۰
-
شکست تحریم‌های نفتی ترامپ از زبان وزیر انرژی آمریکا

ترامپ می‌خواست صادرات نفت ایران را صفر کند حالا تحریم‌های نفتی ایران را لغو کرده است؛ تحریم‌هایی که وزیر کابینه‌اش می‌گوید، همین را هم ایرانی‌ها قبلا بی‌اثر کرده‌اند.

واشنگتن مجوز لغو ۶۰ روز تحریم‌های نفتی ایران را صادر کرد اما وزیر انرژی آمریکا حالا می‌گوید، این تحریم‌ها اثر نداشت، ایرانی‌ها به‌اندازه‌ای که ظرفیت تولید دارند، نفت می‌فروختند.

به نقل از فارس، نخستین ابزار فشار ترامپ برای به زانو درآوردن ایران، صفر کردن صادرات نفت کشور بود که در نهایت ایران را به بزرگ‌ترین فروشنده نفت دریابرد چین تبدیل شد.

تهدیدهای تعرفه‌ای شرکای تجاری ایران هم جواب نداد و کار به جنگ و بعد محاصره دریایی کشید؛ همان راهکارهایی که ذخایر را نفت آمریکا را به مرز بحران رساند و ترامپ گفت: «اگر توافق نمی‌کردیم ذخایرمان تمام می‌شد».

وزیر خزانه‌داری آمریکا، اسکانت بسنت هم بیست روز پس از حمله به ایران گفته بود: «از بشکه‌های ایران علیه خودش استفاده می‌کنیم.» همین وزیر ترامپ یک بار در میانه جنگ و یک بار در زمان محاصره مجبور شد تا برای نفت روی آب ایران معافیت صادر کند.

رایت به شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی می‌گوید، ما امتیاز بزرگی به ایران ندادیم؛ ایران باوجود همین تحریم‌ها هم ۱.۵ تا ۲ میلیون بشکه در روز نفت می‌فروخت.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

نظرات

  • منتشرشده: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیرقابل انتشار: 0
  • لقمان نظیری IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
    تجربه نشان داده که تحریم‌ها بجز ضررورشکستگی برای خودشان هیچ ارمغان دیگری نداشته است

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی