سه‌شنبه ۲ تیر ۱۴۰۵ - ۱۴:۲۰
نظرات: ۰
۰
-
کشمکش و دعوا در فوتبال ایران زیر سایه جام جهانی؛‌ تشکر پرسپولیس، اعتراض گل‌گهر!

طبق مصوبه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال قرار است نماینده ایران در لیگ قهرمانان سطح دو آسیا با دو مسابقه پلی‌آف مشخص شود. ابتدا چادرملو و پرسپولیس برابر هم قرار می‌گیرند و برنده آن با گل‌گهر مصاف می‌دهد؛ این تصمیم، جنجالی تازه به وجود آورده است.

به گزارش اطلاعات آنلاین، درحالی که حواس اغلب هواداران فوتبال در ایران معطوف به جام جهانی ۲۰۲۶ و تیم ملی فوتبال است، ماجرای کِشدار سهمیه آسیایی فصل آینده، به جاهای باریک کشیده شده است.

باشگاه پرسپولیس که معترض اصلی انتخاب سهمیه‌ها براساس جدول فریز شده لیگ برتر بود، در حال حاضر از تصمیم جدید مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ، راضی است و در سمت مقابل باشگاه گل‌گهر به مخالف بزرگ تبدیل شده است.

سازمان لیگ دیروز با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تعیین تکلیف مسابقات لیگ بیست و پنجم و اعلام زمان لیگ شروع بیست و ششم، نحوه برگزاری پلی‌آف برای ۱۸ تیمی شدن لیگ جدید و همچنین زمان برگزاری تورنمنت ۳جانبه برای معرفی سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا۲ را مشخص کرد.

براساس مصوبه هیات رییسه فدراسیون فوتبال مقرر شد برای تعیین نماینده سوم کشورمان در لیگ قهرمانان سطح دو آسیا، دو مسابقه پلی آف برگزار شود. بدین ترتیب،‌ در دیدار اول روز جمعه ۵ تیر ۱۴۰۵ ساعت ۱۸:۴۵ در ورزشگاه پاس تهران دو تیم چادرملو اردکان و پرسپولیس بدون حضور تماشاگر به مصاف یکدیگر خواهند رفت. برنده این مسابقه روز ۸ تیرماه به مصاف تیم گل گهرسیرجان می‌رود که زمان و محل برگزاری این دیدار هنوز اعلام نشده است.

این مصوبه مسئولان و تصمیم‌گیرندگان فوتبال،‌ باعث به وجود آمدن جنگ و کشمکش تازه‌ای در فوتبال‌مان شده است. کشمکشی که فعلا در سایه برگزاری جام جهانی و حضور تیم ملی فوتبال ایران، چندان مورد توجه رسانه‌ها و هواداران قرار نگرفته اما بعید است ماجرا به همین جا ختم شود. باشگاه پرسپولیس با انتشار متنی، بابت برگزاری تورنمنت سه جانبه از تصمیم گیرندگان تشکر کرده اما باشگاه گل‌گهر اعلام کرده که در هیچ تورنمنتی شرکت نمی‌کند.

باشگاه پرسپولیس که معتقد است با این تصمیم،‌ عدالت رعایت شده‌ در بیانیه‌ای نوشت:‌ «خرسندیم که در مجموعه فدراسیون و سازمان لیگ، تصمیم عادلانه و درست ورزشی اتخاذ گردید تا عدالت فوتبال در برقراری حقوق باشگاه‌ها به اجرا درآید. انتظار بر این بود که نمایندگان فوتبال ایران با شایستگی و در شان و شخصیت تیم‌ها و باشگاه‌ها معرفی گردند و جا دارد که از تصمیم درست و عادلانه تقدیر نماییم.»

اما باشگاه گل‌گهر کاملا مخالف است و اعتراض جدی خود را علنی کرده است. ابوذر خواجویی نسب، معاون و سخنگوی باشگاه گل‌گهر سیرجان تاکید کرده است: «ما در هیچ تورنمنتی که خارج از چارچوب مصوبات رسمی و از پیش تعریف‌شده باشد، شرکت نخواهیم کرد. این موضع نه از روی احساس، که از روی منطق و قانون است.» او افزود:‌ «وقتی استقلال، تراکتور و سپاهان سهمیه گرفتند، کسی نگفت تورنمنت برگزار کنیم اما به محض اینکه نوبت به سهمیه گل‌گهر رسید ناگهان همه چیز عوض شد. اگر به دنبال یک مسابقه منصفانه هستید، همان جام حذفی که قبلا برنامه‌ریزی شده و گل‌گهر هنوز در آن حضور دارد، منطقی‌ترین بستر بود.»

برچسب‌ها

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی