به گزارش اطلاعات آنلاین، مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران با رد شایعات منتشر شده مبنی بر جیرهبندی آب در شهرستان ملارد، اعلام کرد که افت فشار و قطعیهای موقت آب در ساعات شبانه، به دلیل عملیات بازسازی شبکه و آبگیری مخازن است و ارتباطی به جیرهبندی ندارد.
بهنام بخشی در جمع خبرنگاران اظهار داشت که بازه زمانی ۱۲ شب تا ۶ صبح، «زمان طلایی» برای بازتوانی شبکه آبرسانی و پر کردن مخازن محسوب میشود. وی توضیح داد که هدف از انجام این عملیات در ساعات کممصرف، تأمین پایدار آب برای شهروندان در طول روز است تا در ساعات اوج مصرف، با کمبود مواجه نشوند.
وی با اشاره به اینکه این روند طبیعی ممکن است در برخی مناطق از جمله ملارد بهصورت افت فشار یا قطعی موقت در ساعات پایانی شب بروز کند، خاطرنشان کرد که کاهش شدید آبدهی برخی چاهها، ضرورت مدیریت شبکه و انجام عملیات آبگیری مخازن را دوچندان کرده است.
در پایان، مدیر روابط عمومی آبوفای استان تهران تأکید کرد که تمام این اقدامات با هدف حفظ پایداری شبکه توزیع و تضمین تأمین آب مورد نیاز شهروندان در ساعات روز انجام میشود.
در حالی که ساکنان مارلیک در شهرستان ملارد از تداوم قطعی آب فقط در یکی از مناطق این محله از ساعت ۲۲ تا ۷ صبح خبر میدهند، این قطعی به گفته اهالی بهصورت مداوم فقط یک بخش مشخص را در بر میگیرد و شامل همه محلههای مارلیک نمیشود.
بر اساس اظهارات مطرحشده از سوی روابط عمومی آبفای تهران، باید قطعیهای احتمالی آب بهصورت نوبتی و عادلانه میان مناطق مختلف اعمال شود؛ با این حال، ساکنان مارلیک میگویند در عمل این وضعیت تنها برای یک محدوده خاص تکرار میشود و سایر مناطق از آن مستثنی هستند.
پیگیریهای انجامشده از شرکت آبفای ملارد نیز، به گفته شهروندان، تاکنون توضیح روشنی درباره علت این موضوع ارائه نکرده است؛ مسئلهای که موجب گلایه و سردرگمی ساکنان شده است.
شهروندان این منطقه خواستار شفافسازی مسئولان آبفا درباره علت قطعیهای شبانه و نحوه توزیع عادلانه آن میان محلههای مارلیک هستند.