۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 61135

کامالا هریس روز گذشته در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها که در شیکاگو برگزار می‌شد، به‌طور رسمی نامزدی آنها را در انتخابات پذیرفت و خود را به عنوان یک رهبر عمل گرا معرفی کرد.

خبرآنلاین نوشت: او از فرصت سخنرانی ۴۰دقیقه‌ای‌اش استفاده کرد تا خود را به‌عنوان یک رهبر عمل‏گرا معرفی کند. او در بخش‌هایی از نطق خود نیز به مسائل سیاست خارجی آمریکا اشاره کرد. شورای روابط خارجی آمریکا نیز به همین مناسبت به بررسی کنوانسیون‌های حزبی و ارتباط آن با سیاست خارجی آمریکا در طول ۱۳۰سال گذشته پرداخت.

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا و نامزد دموکرات‌ها، در سخنرانی خود در کنوانیسون ملی دموکرات‌ها، دونالد جی.ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به‌شدت مورد سرزنش قرار داد و او را تهدیدی برای دموکراسی، ثبات جهانی و حقوق زنان دانست. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، معاون رئیس‌جمهور از سخنرانی خود در کنگره ملی دموکرات‌ها در روز پنج‌شنبه استفاده کرد تا خود را به‌عنوان یک رهبر عمل‌گرا معرفی کند که می‌تواند همه آمریکایی‌ها را زیر یک چتر متحد کند و رقیب خود، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق را به‌عنوان یک فرد خطرناک و «غیر جدی» معرفی کرد که انتخابش اساس دموکراسی آمریکا را تغییر می‌دهد.

کامالا هریس، دادستان سابق، با صدایی ثابت و نگاهی راسخ، طولانی‌ترین و جدی‌ترین سخنرانی انتقادی را علیه ترامپ به‌عنوان نامزد ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواهان ارائه کرد. هریس در هر نوبت سخنرانی تقریبا ۴۰دقیقه‌ای هشدار داد که رفتار خشن رئیس‌جمهور سابق تهدید جدی و اساسی برای آمریکایی‌ها است؛ به‌ویژه اگر آنها خواهان مراقبت‌های بهداشتی باروری خودشان و امنیت و ثبات دیپلماتیک کشورشان هستند. او گفت: «با این انتخابات، ملت ما فرصتی گرانبها و زودگذر برای عبور از تلخی، بدبینی و نبردهای تفرقه‌انگیز گذشته دارد.» هریس در سخنرانی خود در میان هزاران نفر از حامیانش در مرکز متحد در شیکاگو، اذعان کرد که نامزدی او آن چیزی نبود که حزبش به اندازه چند هفته پیش انتظارش را داشت. اما او به جمعیت گفت که با «سفرهای غیرمنتظره» غریبه نیست و خود را دختر دانشمند هندی توصیف کرد که رویاهای او برای زندگی جدید در ایالات متحده کاتالیزوری برای حرفه حقوقی و سیاسی‌اش شده است.

کامالا هریس نهایت استفاده را از ۴۰ دقیقه تاریخی برد! +عکس

او گفت که مادرش به او یاد داد که «هرگز کاری را نیمه‌کاره انجام نده.» اگرچه هریس سعی کرد در سخنان از ابراز برخی موانع پرهیز کند او اما اولین زن سیاه‌پوست و اولین فردی است که اصالت آسیای جنوبی دارد که نامزدی یک حزب بزرگ را پذیرفته است. در صورت انتخاب، او اولین رئیس‌جمهور زن در تاریخ این کشور خواهد بود. هریس در سخنرانی خود سعی کرد که همه طرفداران دموکرات را راضی نگه دارد. طرفداران کامالا هریس در این دوره از انتخابات دارای طیف متنوعی هستند که برخی از آنها در سال۲۰۲۰ به بایدن و او رای داده‌اند. در سال۲۰۲۰ بایدن ۸۱ساله و هریس وعده داده بودند در زمانی که کشور به‌شدت دوپاره شده بود و از همه‌گیری ویروس کرونا رنج می‌برد، مجددا آمریکا را متحد کنند. بایدن و کامالا هریس نیز مدت‌هاست که از فلسفه اقتصادی «طبقه متوسط عامل رشد است نه نتیجه آن» حمایت کرده‌اند که این تئوری بر حفاظت از پیشرفت‌های فناوری آمریکا، مهار ظهور رقبای جهانی و بازآموزی کارگران متمرکز است.

با این حال روز پنج‌شنبه، هریس سیاست‌هایی را ترویج کرد که به مقرون به صرفه بودن مسکن می‌پردازد؛ ایده‌هایی که نسبت به آنچه بایدن ارائه کرده است، تغییراتی اندک دارد. اما چیزی که اکنون متفاوت است، سیاست‌ها نیست، بلکه جای نامزدها عوض شده است؛ زنی ۵۹ساله که با تشویق شدید روی صحنه آمد و قول داد که حزب خود را به جلو سوق دهد.کامالا هریس با پذیرش نامزدی دموکرات‌ها برای ریاست‌جمهوری، به‌طور همزمان تاریخ آمریکا را ساخت و از ملت دعوت کرد تا به او در ساخت فصل بعدی آن کمک کنند. برای هفته‌ها، او خود را آماده این سخنرانی کرده بود. هریس می‌دانست که به بزرگ‌ترین لحظه سیاسی‌اش نزدیک شده است و برای همین باید خود را به آمریکا معرفی می‌کرد. تا پیش از این او را به‌عنوان معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحده می‌شناختند که به‌دلیل کناره‌گیری بایدن پس از سقوط محبوبیتش، شانس حضور در انتخابات را به‌عنوان نامزد دموکرات‌ها پیدا کرده است.

هریس در مهم‌ترین سخنرانی دوران حرفه‌ای خود، از آمریکایی‌ها خواست که او را تجسم ارزش‌های سنتی کشور آمریکا بدانند، نه اینکه آنها را رد کنند. این پیامی بود که قصد داشت به رای‌ دهندگان اطمینان دهد که همان‌قدر که پیشینه و هویت او نشان‌دهنده تغییر است، همچنان می‌تواند نامزدی او نشان‌دهنده حفظ ارزش‌های سنتی آمریکا باشد. با این حال اظهارات او تصدیق‌کننده این موضوع بود حتی یک کشور در حال تکامل ممکن است از واگذاری قدرت به کسانی غیر از خودشان ناراحت شوند؛ کشوری که اکثریت مرد سفیدپوست مسیحی در آن تسلط دارند.

هریس درحالی‌که او به نژاد و جنسیت خود اشاره نکرد، این درک ضمنی را ارائه کرد که ممکن است برخی از آمریکایی‌ها از رهبری یک زن سیاه‌پوست ناراحت باشند. رویکرد هریس، منطبق با هیلاری کلینتون، تنها زنی که نامزد یک حزب بزرگ شد، می‌تواند شکست دیگر را نصیب دموکرات‌ها کند. هیلاری کلینتون در سال۲۰۱۶ گذشته و آینده احتمالی خود را بسیار برجسته کرد؛ اما این موضوع نشان داد که این تاکتیک مورد قبول مردم آمریکا قرار نگرفت و حالا هریس سعی کرد چندان به نژاد و جنسیت خود اشاره نکند و خود را یک فرد عمل‌گرا نشان دهد که می‌تواند رویای آمریکایی را هم پوشش دهد.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha