یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
نظرات: ۱
۰
-
شورای نگهبان نه جرأت تکذیب دارد نه شجاعت تایید!

محمد مهاجری معتقد است شورای نگهبان در موضوع رد صلاحیت مسعود پزشکیان برای انتخابات ریاست جمهوری، شفاف اعلام موضع نمی‌کند.

محمد مهاجری، فعال سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

دیروز آقای طحان نظیف، سخنگوی محترم شورای نگهبان در پاسخ به سوالات متعدد که بعضا مفید هم بود، به یک پرسش روی خوش نشان نداد. او هنگامی که در برابر سوالی در مورد ردصلاحیت اولیه پزشکیان برای انتخابات ریاست‌جمهوری قرار گرفت، به‌جای شفافیت به زعم خود از پاسخ گریخت و گفت او ۵ دوره برای مجلس تاییدصلاحیت شده و این بار هم برای ریاست جمهوری تایید شده، بنابراین سوال مطرح‌شده بی‌وجه است.

واقعا هر پرسشی که دلخواه شورای‌نگهبان نباشد، نباید مطرح شود تا به این شورا برنخورد؟ البته اشکال از قانون اساسی است که شورای‌نگهبان به هیچ مرجعی حتی خدا(!) پاسخگو نیست و اعضای محترم شورا همیشه با استفاده از چنین مصونیتی سکوت می‌کنند. متاسفانه آقایان متوجه نیستند که تاریخ درباره عملکرد آنان بسیار بی‌رحمانه‌تر از عملکردشان داوری خواهد کرد.

در مورد تاییدصلاحیت آقای پزشکیان در انتخابات اخیر، خود او چندبار تاکید کرده که اگر تدبیر رهبری نبود پای او به انتخابات باز نمی‌شد. شورای نگهبان نه جرات تکذیب این خبر را دارد نه شجاعت تاییدش را؛ واقعا چرا؟

می‌دانم این انتقاد از شورای نگهبان هم مانند نمونه‌های پیشین و متعددی که افراد مختلف طرح کرده‌اند هیچ تاثیری نخواهد داشت و به قول قدیمی‌ها فقط گل لگد می‌کنیم!

و در پایان یک سوال بدون انتظار پاسخ: این‌که شورای نگهبان به مردم پاسخگو نیست بماند؛ هیچ قانونی هم موظفش نمی‌کند. اما آیا به اجبار قانونی مبنی بر اعلام دلایل ردصلاحیت‌ نامزدهای ریاست‌جمهوری به شخص خودشان به‌صورت مکتوب، مثلا در انتخابات همین امسال عمل کرده است؟!

در همین ارتباط: واکنش سخنگوی شورای نگهبان به بحث ردصلاحیت‌ پزشکیان؛ همه‌چیز گویا است! +ویدیو

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهراب IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    هیچ وقت حس خوبی راجع به مهاجری نداشته و ندارم. کنجکاوم بدونم عاقبتش به کجا ختم میشه!

نظرسنجی

فیلم و سریال‌‌ها را از چه طریقی دنبال می‌کنید؟

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی