یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳
نظرات: ۹
۱
-
صحبت‌های طوفانی «شاه‌حسینی» درباره فدراسیون، پرونده درویش و بیرانوند و اعلام جرم علیه یک استقلالی

رییس اسبق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به انتقادات تندی از این فدراسیون پرداخت و آرای اخیر علیه برخی چهره‌ها را نادرست دانست.

عبدالرحمن شاه‌حسینی، رییس اسبق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره شرایط این روزهای فدراسیون فوتبال و تحرکاتی که از حالا برای برگزاری مجمع اسفند ماه آغاز شده است به خبرنگار ورزشی «اطلاعات آنلاین» گفت: این وضعیتی که حاکم شده است منشا دارد و آنهم تخلفات برخی مدیران حلقه اول فوتبال است. آنها طی سنوات ماضی برای خود مصونیت به ناحقی درست کرده است. به عنوان مثال پرونده قرارداد ویلموتس به منافع ملی ما ضربه زد و برخی از مقصران آن پرونده هنوز هستند. بنده بارها گفته ام تا زمانیکه مجمع را از نظر تعداد بزرگ نکنیم و افرادی که بزرگ و مالک این فوتبال هستند را اضافه نکنیم و تعداد را حداقل به ۱۷۰، ۱۸۰ نفر نرسانیم داستان همین است. این افراد بعضا قبل از انتخابات در محافل خصوصی حتی تعداد آرای خود را اعلام کرده اند و دقیقا هم همان تعداد رای آورده اند.

وی در ادامه افزود: با این وضعیت و با این «اساسنامه سیم خارداری» امیدی به اصلاح نیست. هر چه هم کارشناسان و رسانه ها فریاد می زنند قدمی در جهت اصلاح برداشته نمی شود. در آینده نزدیک اتفاق جدیدی نخواهد افتاد. مثلا یک عده کاندیدا می شوند. چون تعداد مجمع محدود است همین افرا رای می آورند. مجمع در واقع باید مقام بالادستی اعضای رئیس فدراسیون وهیات رئیسه باشد اما الان زیر مجموعه رییس و هیات رئیسه شده است. به آقای تاج و امثال تاج توصیه می کنم کنار بروند تا خون تازه ای تزریق شود. شما این همه سال بودید و مردم ناراضی هستند.

مدیر اسبق فوتبال ایران به «اطلاعات آنلاین» گفت: به مجمع پیام می دهم که امیدوارم گوش بدهند. با توجه به اساسنامه جدید چینش تمام ارکان قضایی فدراسیون فوتبال انتخابی شده است و باید افرادی کاندیدا شوند و مجمع انتخاب کند. یعنی روسای کمیته های اخلاق و انضباطی باید انتخابی شود. این خیلی مهم است.

شاه‌حسینی پیرامون آرایی که این روزها از سوی کمیته های انضباطی و اخلاق صادر می شود و انتقاداتی را به دنبال دارد نیز بیان داشت: این انتقادات بر می گردد به ریشه مدیریت فوتبال. کار از آنجا ایراد دارد. پدر خانواده درست شود زیرمجموعه هم درست می شود. مجمع نظارتی بر اساسنامه ندارد. بر عملکرد ارکان قضایی هم نظارتی نمی شود. معمولا در پرونده های مهم و دانه درشت ها آرایی صادر شده که هم حاکم و هم محکوم – برنده و بازنده - ناراضی هستند و این خیلی بد است.

صحبت‌های طوفانی «شاه‌حسینی» درباره تحرکات زیرپوستی در فدراسیون، پرونده درویش و بیرانوند و اعلام جرم علیه یک استقلالی

وی درباره دو رای اخیر کمیته انضباطی علیه رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس و علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تراکتور گفت: من روی این آرا نقد دارم. درباره آقای بیرانوند اتفاقی افتاد که نباید رخ می داد؛ یعنی نباید محرومیت ۴ ماهه را تعلیق می کردند، بعد بیرانوند مصاحبه کرد. ایشان گفت ۵ میلیارد شیرینی که به مدیران پرسپولیس داده ام را پس می گیرم. این خیلی معانی حقوقی دارد. این حرف دو وجه دارد. یکی وجه دادگستری که باشگاه شکایت کرده است. احتمال دارد این ادعا ثابت نشود اما بازهم از نظر تشویش اذهان عمومی قابل پیگری است. از نظر فوتبالی اصل قضیه باید بررسی شود. باید اول به خود ادعا رسیدگی شود. بنابراین در این مرحله این رای ایراد دارد. ماده ۷۱ می گوید کسی که مصاحبه و .. مطالبی را بیان کند که از مصادیق تهمت و ... است از یک جلسه محرومیت و از مبلغ ۵۰ میلیون ریال تا ... برایش در نظر گرفته می شود اما ته این موضوع -مبلغ جریمه- اعلام نشده یعنی نوشته نشده مبلغ جریمه از ۵۰ میلیون ریال است تا چقدر و به همین دلیل آقایانی هر کاری می توانند انجام دهند. درباره جریمه نقدی درویش همین ایراد است. سوال بنده این است؛ آیا تمام مدیرانی که تا امروز انتقاد کرده اند با این حکم روبرو شده اند؟

رییس اسبق کمیته انضباطی درباره این موضوع که تعلیق شدن محرومیت بیرانوند آنهم برای بار دوم شائبه دخالت های بیرونی در آرای صادره را ایجاد کرده است اظهار داشت: ما که تعلیق در تعلیق نداریم. اگر تعلیق اول قطعی شود دوباره نمی توانید تعلیقش کنید. درباره دخالت های بیرونی بنده نمی توانم نظری بدهم اما اتفاقات این پرونده با آدم حرف می زند.

شاه‌حسینی در پایان درباره اعلام جرم دادستانی تهران علیه محمود فکری و همچنین ادعای بیرانوند گفت: این اتفاقاتی که در فوتبال رخ می دهد هم جنبه خصوصی دارد و هم عمومی. دادستانی  در پرونده فکری و بیرانوند حق قانونی دارد. واقعا دست مریزاد. مردم از حوزه فوتبال ناامید هستند خلاصه یک کسی باید کنترل کند. انتظار داریم مدعی العموم درباره پرونده ها ورود داشته باشد. این اعلام جرم از سوی دادستانی جای خوشحالی و امیدواری دارد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

نظرسنجی

فیلم و سریال‌‌ها را از چه طریقی دنبال می‌کنید؟

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی