چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
نظرات: ۰
۰
-
طرح ساخت مسکن ۲۵ متری به هوا رفت

مدیرکل اداره‌ راه و شهرسازی استان البرز افزود: هیچ گونه مجوزی از سوی این وزارتخانه و اداره کل راه و شهرسازی برای ساخت مسکن‌هایی با متراژ ۲۵ مترمربع در هیچ برهه زمانی صادر نشده و از این پس نیز صادر نخواهد شد.

تسنیم نوشت: درحالی اتحادیه تعاونی‌های مسکن تهران هفته گذشته در ماهدشت البرز مسکن ۲۵ متری را کلنگ‌زنی کرد که مدیرکل راه و شهرسازی این استان گفت: برای مسکن ۲۵ متری مجوزی صادر نشده است.

چند سالی است که برنامه ساخت مسکن ۲۵ متری از سوی اتحادیه تعاونی‌های مسکن استان تهران مطرح شده و با وجود این‌که مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس همواره بر عدم ارائه مجوز برای ساخت چنین واحدهای تاکید می‌کنند، اما اتحادیه مذکور اصرار عجیبی بر اجرا این برنامه بدون دریافت مجوزهای لازم دارد.

در همین راستا بود شنبه گذشته ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ در ماهدشت کرج،  طی مراسمی کلنگ ساخت ۳۳۰۰ واحد ۲۵ متری به زمین زده شد.این در حالی بود که مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز به این اقدام واکنش نشان داد و تاکید کرد: اخباری مبنی بر اجرای طرح ساخت خانه‌های کوچک با متراژ ۲۵ متر مربع که پیش از این نیز چندین بار مطرح شده به گوش می‌رسد که وزارت راه و شهرسازی و اداره‌کل مستقر در استان در این خصوص شفاف اظهار نظر کرده است.

محمدرضا صابری با یادآور این‌که مخالفت شدید وزارتخانه و اداره‌کل راه و شهرسازی استان البرز پیش از این نیز قاطع مطرح شده است، افزود: هیچ گونه مجوزی از سوی این وزارتخانه و اداره کل راه و شهرسازی برای ساخت مسکن‌هایی با متراژ ۲۵ مترمربع در هیچ برهه زمانی صادر نشده و از این پس نیز صادر نخواهد شد.

وی با بیان این‌که تعریف چنین پروژه‌ای خارج از ضوابط و چارچوب قانون و اهداف وزارت راه و شهرسازی است،‌اضافه کرد: در ساخت مسکن حفظ کرامت انسانی مردم به‌صورت ویژه مدنظر قرار دارد و تحت هیچ شرایطی از این رویکرد عقب نشینی نخواهیم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز بیان کرد:  تعریف پروژه‌های مسکن سازی طبق ضوابط و استانداردهای تعریف شده و وزارت راه و شهرسازی است که در این میان حفظ کرامت و شأنیت افراد لحاظ می‌شود. از این رو هیچگونه مجوزی برای احداث واحدهای مسکونی ۲۵ مترمربعی طبق قانون صادر نخواهد شد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب