پنجشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴
نظرات: ۰ |
۰
تساوی پرسپولیس و تراکتور در دیدار حیثیتی؛ جانشین بیرانوند همه را غافلگیر کرد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

دو تیم پرسپولیس و تراکتور در حساس‌ترین دیدار هفته دوم لیگ‌برتر فوتبال ایران در تبریز به مصاف هم رفتند و به تساوی رسیدند، از نکات مهم این دیدار واکنش‌های دیدنی الکسیس گوندوز سنگربان جدید پرسپولیس بود.

مهر نوشت: دیدار تیم‌های فوتبال تراکتور تبریز و پرسپولیس با ۱۵ دقیقه تأخیر از ساعت ۲۰ در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار شد که با تساوی یک- یک همراه بود.

شجاع خلیل‌زاده (۶۰) برای تراکتور و ایوب العملود (۸۸) برای پرسپولیس گلزنی کرد.

ترکیب پرسپولیس برای رویارویی با هم تیمی‌های سابق

خوان کارلوس گاریدو سرمربی پرسپولیس تصمیم به ایجاد تغییر در ترکیب اولیه تیمش نسبت به بازی قبلی گرفت تا نفرات زیر را برای این دیدار انتخاب کند:

الکسیس گندوز، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی زادگان، وحید امیری، ایوب العملود، مسعود ریگی، سینا اسدبیگی (سعید صادقی -۷۰)، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده، اوستون ارونوف و عیسی آل کثیر (علی علیپور -۶۳)

دراگان اسکوچیچ نیز تصمیم گرفت از تمام قوای خود برای رویارویی حساس امشب استفاده کند تا ترکیب ابتدایی میزبان به شرح زیر باشد:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، دانیال اسماعیلی‌فر، محمد نادری، ایگور پوستونسکی، ریکاردو آلوز، مهدی هاشم‌نژاد، مهدی ترابی، امیرحسین حسین‌زاده و تومیسلاو اشترکال.

ترکیبی که باعث رویارویی بازیکنان پرسپولیس با هم تیمی‌های سابق خود نظیر بیرانوند، ترابی و اسماعیلی فر شد.

حاشیه پر رنگ در نیمه اول روی متن فنی

حساسیت بالای بازی به قدری بود که ناظر مسابقه هم برای شروع بازی مجبور شد ۱۵ دقیقه تأخیر ایجاد کند تا جو ورزشگاه تا حدودی تحت کنترل قرار بگیرد.

همین موضوع روی عملکرد بازیکنان دو تیم نیز تأثیرگذار بود تا آنها در دقیقه‌های ابتدایی کاری جز دادن پاس‌های اشتباه برای خلق موقعیت نکنند.

هرچه از زمان بازی گذشت تسلط تراکتور بر توپ و میدان با تشویق پرشور هوادارانش بیش از پیش شد تا آنها در ۵ دقیقه پایانی دو موقعیت مسلم گلزنی ایجاد کنند اما الکسیس گندوز مانع از گلزنی عارف آغاسی روی ارسال کرنر و سپس شوت از راه دور مهدی ترابی شد تا تلاش آنها نتیجه‌ای جز تساوی بدون گل در پایان ۴۵ دقیقه به همراه نداشته باشد.

روی دوم متفاوت تراکتور

نیمه دوم این دیدار با شجاعت بیشتر تراکتور در جمله روی دروازه پرسپولیس همراه بود.

هافبک‌های تراکتور به خوبی توپ را به گردش درآورده و توانستند فشار زیادی را روی مدافعان پرسپولیس بیاورند اما پرسپولیس روی ضد حمله‌ها برنامه ویژه داشت تا اولین موقعیت خطرناک این تیم در نیمه دوم روی چرخش ناگهانی فرشاد احمدزاده هافبک پرسپولیس رقم بخورد که با اختلاف اندک از کنار دروزاه بیرانوند بیرون رفت.

با این حال تراکتور همچنان به بازی مالکانه و سرعتی خود ادامه داد تا با انتقال توپ‌های صحیح بتوانند بارها از عمق دفاع پرسپولیس دروازه الکسی گندوز را با خطر جدی روبرو کنند.

حمله‌های پر دامنه تراکتور در دقیقه ۶۰ بالاخره با ارسال ریکاردو آلوز روی یک شروع مجدد همراه شد تا شجاع خلیل زاده، مدافع تراکتور با ضربه سری تمام کننده ورزشگاه را با تشویق بی امان هوادارانش به انفجار برساند.

پس از این گل همچنان تراکتور بود که خیلی خوب بازی را کنترل و حمله‌های خود را ترتیب می‌داد تا گندوز بارها ناجی دروازه تیمش روی شوت‌های بازیکنانی همچون ترابی و هاشم نژاد شود.

اخراج رفیعی به سود پرسپولیس شد

میهمان تهرانی روی کم دقتی سروش رفیعی هافبک باتجربه اش به علت لگد مچ پای پوستونسکی در دقیقه ۷۶، ۱۰ نفره شد اما تلاش پرسپولیس برای جبران نتیجه را کم نکرد تا سرخ‌ها با انرژی بیشتر برای جبران جای خالی بازیکن بازیساز خود کار را ادامه دهند.

تلاش آنها بالاخره روی سانترهای متعدد از جناحین در دقیقه ۸۸ مثمر ثمر شد تا ایوب العملود گل تساوی را بزند و سکوت را در ورزشگاه تبریز ایجاد کند.

تراکتور پس از این گل باز هم روی نفوذهای ترابی و آلوز و سانترهای محمد نادری سعی داشت نتیجه را برای کسب سه امتیاز بازگردانده اما تلاش آنها حاصلی به همراه نداشت تا تقسیم امتیاز در پایان حساس‌ترین دیداروهفته دوم رقم بخورد.

تراکتور با این تساوی ۴ امتیازی شد و پرسپولیس نیز دو امتیاز از دو بازی ابتدایی خود در لیگ بیست و چهارم کسب کرد

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب