جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۰
نظرات: ۰ |
۰
مردان طلاق‌گرفته ۳۰ درصد بیشتر در معرض مرگ زودرس هستند!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

طبق تحقیقات جدید مردان طلاق‌گرفته ۳۰ درصد بیشتر از زنان در معرض مرگ زودرس هستند!

رسانه «مردونه» نوشت: طبق تحقیقاتی که در NIH (موسسه ملی سلامت امریکا) منتشر شده و طی سال‌های بعد به روز شده، محققان با بررسی ۶.۵ میلیون زوج در ۱۱ کشور جهان به این نتیجه رسیدند که خطر مرگ در زوج‌هایی که طلاق گرفته‌اند، بیشتر از همتایان متاهل آن‌هاست. همچنین مردان طلاق گرفته در مقایسه با زنان بیشتر در خطر مرگ زودرس هستند.

هیچ کس به امید طلاق ازدواج نمی کند و این اتفاق معمولاً یک روش دردناک و ناراحت کننده برای پایان دادن به یک ازدواج است. تجربه زن و مرد از طلاق گرفتن متفاوت از یکدیگر است و درک این موضوع می‌تواند از آسیب‌های روانشناختی احتمالی طلاق و جدایی در آینده جلوگیری کند. مرد و زن برای مدیریت طلاق و برخورد با آن، روش‌های مختلفی اتخاذ می‌کنند، که هر یک می‌تواند مشکلات متعددی در هنگام طلاق برای طرفین ایجاد کند. اگر برای طلاق گرفتن اقدام کرده‌اید یا در مرحله تصمیم‌گیری برای طلاق هستید، برای آگاهی از پاسخ سوال طلاق برای زن سخته یا مرد، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

طلاق چگونه بر زنان و مردان تاثیر می‌گذارد؟
علیرغم اینکه در حال حاضر در بیشتر خانواده‌های ایرانی، زن و مرد به همراه برای تأمین نیازهای مالی زندگی مشترک کار می‌کنند، این احتمال هنوز وجود دارد که زن از نظر مالی (حداقل تا حدی) به شوهرش وابسته باشد. در یک ازدواج سالم، همکاری زن و مرد برای رفع نیازهای مالی، بسیار کارآمد و سازنده است. با این حال، در طی طلاق، وضعیت درآمد خانواده تحت تأثیر قرار می‎گیرد که استرس ناشی از عدم اطمینان مالی معمولاً بیشتر توسط زنان احساس می شود. به همین دلیل، شاید از نظر ثبات اقتصادی، طلاق برای زنان سخت‌تر از مردان باشد.

مسئولیت فرزندان
مسئولیت مراقبت از کودکان و فرزندپروری عمدتاً بر عهده زنان است. به همین دلیل است که هنگام طلاق گرفتن، دریافت حضانت توسط زنان، همچنان درخواست بیشتری دارد. این واقعیت می‌تواند به شدت بر ثبات مالی زن و شرایط کاری و زندگی روزمره او تأثیر بگذارد. برای مثال، در طول همه‌گیری کرونا، زمانی که کودکان به دلیل تعطیلی مدارس نیاز به مراقبت بیشتری داشتند، عمدتاً زنان از کار خود استعفا دادند یا با کاهش ساعات کاریشان، به نیازهای مراقبت از کودکان رسیدگی می‌کردند. مسلماً این شرایط برای بسیاری از مادران مجرد چالش برانگیزتر بوده است.

روابط آینده
جالب است بدانید که نه تنها در ایران بلکه در جهان هم احتمال ازدواج مجدد در آقایان بیشتر از زنان است. بنابراین جدایی و طلاق برای زنان به دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن روابط عاطفی آینده شان، احتمالاً سخت‌تر است. و برای مواجهه با این روزهای سخت به زنان و مردان مشاوره طلاق توصیه می‌شود.

همدلی و حمایت اجتماعی
بر اساس آمار جهانی، زنان تا 69 درصد بیشتر از مردان (31 درصد) برای طلاق گرفتن اقدام می‌کنند، با این وجود هنگام طلاق از حمایت و همدلی بیشتری از سوی دوستان و خانواده خود برخوردار می‌شوند. در واقع تصمیم آنها برای جدایی، موجب عدم حمایت روحی و روانی آنها از طرف اطرافیان نمی‌شود. این در حالی است که بسیاری از مردان بعد از طلاق، از دوستان قدیمی و اعضای خانواده خود دور باقی می‌مانند.

چرا طلاق برای مردان سخت‌تر از زنان است؟
گرچه به نظر می‌رسد که زنان احساساتی‌تر از مردان هستند، با این حال، چندین مطالعه نشان داده است که طلاق برای مردان سخت‌تر است و زمانی که شرایط ازدواج و خانه مناسب نباشد، اوضاع برای مرد سخت‌تر از زن خواهد بود.

مردان شبکه حمایتی کوچکتری دارند
معمولاً زنان در زمان سختی با اعضای خانواده و دوستانشان ارتباط برقرار می‌کنند. همچنین ممکن است در طول طلاق به یک درمانگر مراجعه کنند تا حمایت‌های لازم را دریافت کنند. این در حالی است که مردان در شرایط سخت، تمایل کمتری برای صحبت کردن با دیگران دارند.

مردان بیشتر به مشکلات سلامتی مبتلا می شوند
در بسیاری از ازدواج‌ها، این زنان هستند که مراقب سلامتی دیگر افراد خانواده هستند. پس از طلاق، مرد این حمایت و مراقبت را از دست می دهد که اغلب منجر به ضعیف شدن او از نظر سلامت جسمی و روانی می‌شود. بسیاری از مردان مطلقه دچار مشکلات قلبی یا افزایش وزن می‌شوند، در صورتی که به موقع به پزشک مراجعه نکنند، دچار مشکلات متعددی می‌شوند.

مردان برای غصه خوردن وقت نمی‌گذارند
بعد از یک طلاق سخت، هم زن و هم مرد ممکن است بدلیل از دست دادن آینده مشترک خود ناراحت شوند. با این حال، زنان معمولاً زمان بیشتری را صرف غم و اندوه پایان رابطه می‌کنند، در حالی که مردان بیشتر سعی می‌کنند تا خود را از این احساسات دور نگه دارند. ممکن است به سرعت با وارد شدن به یک رابطه جدید خود را سرپا نگهدارند، یا ممکن است برای مقابله به استفاده از الکل یا مواد مخدر روی آورند. این موارد مکانیسم‌های مقابله‌ای ناسالم و مضر هستند که منجر به افسردگی و اضطراب در مردان می شود.

مردان متحمل زیان مالی بیشتری می شوند
اگرچه اختلاف بین دستمزد زنان و مردان در طول زمان کاهش یافته است، اما همچنان شاهد این هستیم که شوهر نان آور خانه است. پس از طلاق، مردان اگر مجبور به پرداخت مهریه و نفقه شوند، قطعاً بخش زیادی از دارایی خود را از دست می‌دهند.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب