یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
نظرات: ۰
۰
-
عکس‌های خصوصی دختر ۱۶ساله سینمای ایران را نابود کرد! +جزئیات

گوگوش، جمیله، لیلا فروهر و نوش‌آفرین، ستاره‌های نام‌آشنای موسیقی و سینمای ایران، در دوران کودکی خود به عنوان «کودکان کار» مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند.

روزنامه هفت‌صبح در روزهای فرد، ستونی به اسم «قصه‌های گمشده» به قلم آرش خوشخو منتشر می‌کند. در روایت امروز درباره سوء‌استفاده از کودکان در عرصه موسیقی و سینما پیش از انقلاب گزارشی تکان دهنده منتشر کرده است. در این ستون که تیتر «کودکان کار در صنعت سیاه» برای آن انتخاب شده، به طور مشخص به سوءاستفاده از گوگوش، فاطمه صادقی(جمیله)، لیلا فروهر و  نوش‌آفرین در دوران کودکی اشاره شده است.  

در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: دلخراش ترین نمونه چهره ای بود به نام نوش آفرین که به شکلی سنگدلانه و وحشیانه از سوی صنعت سیاه سر رگرمی ایران مورد سوء استفاده قرار گرفت. نام واقعی اش فاطمه عبدی بود و متولد تهران اما اصالتا گیلانی محسوب میشد در ۱۶ سالگی و در حالیکه دختری دبیرستانی بود برای تست بازیگری به یک استودیو مراجعه میکند و بلافاصله در بحران سینمای ایران برای یافتن بازیگر زن جوان ( بحرانی که با ازدواجهای زری خوشکام و آفرین عبیسی و کناره گیری آنها از سینما پیش آمده بود مورد توجه ایرج صادقپور که اتفاقا شوهر آفرین عبیسی بود قرار می گیرد. تهیه کننده ها با این دخترک ۱۶ ساله قراردادی امضا میکنند که او را مجبور میکرد در شش فیلم سینمایی با دستمزدهای نه چندان بالا و به شرط برهنه شدن بازی کند. کار از آنجا پیچیده تر شد که یک عکاس مشهور فرصت طلبانه عکسهایی از این فیلمها و حتی صحنه های سانسور شده با بازی نوش آفرین را به بازار فرستاد و نام نوش آفرین را بیش از پیش به ورطه تباهی انداخت. نوش آفرین اما در سال ۱۳۵۴ با سعید راد ازدواج کرد و به زندگی خود سروسامانی داد و ترجیح داد از سینما خارج شود و فقط آواز بخواند.

متن کامل گزارش را اینجا مشاهده کنید

انتشار عکس‌های خصوصی دختر ۱۶ساله سینمای ایران را نابود کرد! +جزپیات

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

نظرسنجی

فیلم و سریال‌‌ها را از چه طریقی دنبال می‌کنید؟

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی